czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 06/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-02-08
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
9 1
14
8
UDOSTĘPNIEŃ
28
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Dacia Sandero jest jedynym samochodem na okładce aktualnego wydania tygodnika „Motor”, który pozostaje w kręgu naszych oficjalnych zainteresowań. Wszystkie pozostałe pokazane tam auta nie mają nawet cienia francuskich genów, choć kilka z nich z pewnością jest ekscytujących. To dlatego, że nie pojawił się tam żaden Volkswagen i ani jedna Škoda. Co więcej – nie pokazano ani jednego samochodu produkowanego przez koncern VAG, a to warte podkreślenia, bo z takimi sytuacjami mamy do czynienia nieczęsto.
Gwoli sprawiedliwości dodajmy, że na okładkę trafił też napis „Poradnik kupującego Peugeot 208”, co może zainteresować zwłaszcza osoby zastanawiające się nad zakupem tego zgrabnego autka.

 

„Motor” nr 06 (3111) z 04.II.2013
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, Pluriel, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, 106, 107, 1007, 206, 208, 306, 307, 308, 406, 407, 607, 807, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Vel Satis, Duster, Sandero

 

Pierwsza wzmianka o francuskiej firmie samochodowej jest zgoła niemotoryzacyjna. Redakcja „Motoru” zauważyła – po przeszło czterech miesiącach – że Peugeot Design Lab zaprezentował (na paryskim salonie jesienią ubiegłego roku) nowoczesny fortepian. W sumie mogli sobie darować – o tym można było napisać albo w formie newsa góra przed kwartałem, albo sobie całkiem temat odpuścić, bo przecież nie chodziło o samochód. My w tym czasie napisaliśmy o tym fortepianie trzykrotnie w tekstach:
„Peugeot w Paryżu – relacja własna”;
„Fortepian stworzony przez Peugeot Design Lab zagrał w Salle Pleyel”;
„Nagroda dla Peugeot Design Lab”.

Teraz – na stronie 6. wspomniał o tym również „Motor”, o czym donoszę z poczucia obowiązku.

Równie krótką notatkę poświęconą hybrydowemu napędowi łączącemu benzynę i powietrze, który stworzył koncern PSA Peugeot Citroën, znajdziecie na dole strony 7.

Wyniki ubiegłorocznej sprzedaży nowych samochodów w kilku krajach Starego Kontynentu oraz w Europie, jako całości, opublikowano na stronie 8. Wynika z tego, że Renault Clio było piątym najchętniej wybieranym modelem Starego Świata. W Holandii najpopularniejszym autem było Renault Megane, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze Peugeot 107 (miejsce 3.) i Renault Twingo (pozycja 5.). Na Węgrzech piąte miejsce wywalczyła Dacia Duster. W Hiszpanii trzecia pozycja należała do Renault Megane. We Francji oczywiście cała pierwsza piątka, to rodzime konstrukcje, kolejno: Renault Clio, Peugeot 208, Citroën C3, Renault Megane oraz Renault Scenic/Grand Scenic.

Krótką wzmiankę o nawiązaniu współpracy przez Alians Renault-Nissan z Fordem i Daimlerem znajdziecie na dole strony 9.

Pierwszy „prawdziwy” artykuł poświęcony samochodowi, który Czytelników naszego wortalu naprawdę interesuje, zamieszczono dopiero na stronach 22-23. To test Dacii Sandero Stepway w jej najnowszej odsłonie, konkretnie tego samego egzemplarza, który na naszych łamach testował Jędrzej. I w „Motorze”, podobnie, jak w naszym redakcyjnym teście, nie zabrakło słów pochwały nad ewolucją, jaką przeszło podwyższone Sandero. Redaktor Laska docenił o wiele lepsze materiały wykończeniowe, staranność montażu i osiągi, choć uzyskiwane z dużo bardziej zaawansowanych jednostek napędowych, niż to miało miejsce w poprzedniej odsłonie tego auta. Sandero Stepway II korzysta bowiem tylko z silników turbodoładowanych, co budzi uzasadnione obawy o koszty obsługi tych jednostek. Na szczęście ceny zakupu nie przerażają, a ciekawa, poprawiona stylistyka może budzić zainteresowanie osób, które do tej pory o Dacii nawet nie myślały.

Na strony 26-29 powinni zajrzeć przede wszystkim ci, którzy poszukują auta segmentu B i dopuszczają możliwość zakupu samochodu francuskiego ;-) Zaprezentowano tam gamę Peugeota 208 – autka bardzo ciekawego, nowatorskiego, dobrze wyposażonego nawet już w standardzie, które ma w dodatku całkiem rozsądnie skalkulowane ceny. Jak wynika z danych opublikowanych przez „Motor”, klienci w Polsce najchętniej (aż 48,3%!) wybierają 208-ki napędzane 95-konnymi silnikami benzynowymi 1.4 VTi. Przeszło 1/5 (21,8%) decyduje się na odmiany z 68-konnym dieslem 1.4 HDi. Oznacza to, że większość klientów kupujących 208-ki zostawia w salonach Peugeota około 50.000 zł (wg cen katalogowych). Sprzedaż najtańszej odmiany 1.0 VTi w cenie od 39.900 zł, to jedynie 0,2%! O wiele więcej (12,6%) kupuje autko z silnikiem 1.2 VTi 82 KM. A aktualnie można liczyć na spore rabaty, jeśli więc ktoś jest zainteresowany, to… ;-)

Fragment Citroëna Xsary Picasso można dostrzec na maleńkim zdjęciu zamieszczonym na stronie 31.

Anonsowaliście to już w komentarzach, dotarłem więc do tego materiału i ja ;-) Czas nie pozwalał mi wcześniej zamieścić niniejszego przeglądu prasy, ale już to czynię i chciałbym zwrócić Waszą uwagę na artykuł zatytułowany „Sensacyjny ranking awaryjności”, z którym możecie się zapoznać zaglądając na strony 32-39. Zupełnie nie rozumiem tytułu – dla użytkowników francuskich aut wyniki brytyjskiego raportu są całkowicie zrozumiałe ;-) My wiemy z doświadczenia, że nasze samochody nie klękają z byle powodu, a jeśli już coś trzeba przy nich zrobić, to rzadko drenuje to kieszeń właściciela. A ranking opublikowany przez „Motor” pochodzący z brytyjskiego Warranty Direct stworzono nie tylko w oparciu o awaryjność, ale też dokuczliwość dla portfela. Czyli jeśli nawet jakiś model okazuje się dość awaryjny, ale za to tani w naprawach, to może uzyskać wysoką pozycję w rankingu! A to się wydaje dość sprawiedliwe. Są jednak auta mało awaryjne, ale koszmarnie drogie w serwisie, więc często spadają na odległe pozycje. I jak można to zrozumieć w przypadku samochodów bardzo drogich, to ranking obnażył „prawdę” o tanich w serwisie i bezawaryjnych samochodach niemieckich… Warto też podkreślić, że wymieniono najbardziej awaryjne układy i podzespoły dla każdego modelu, co też poszerza wiedzę czytelników raportu. W przypadku zestawień niemieckich na coś takiego liczyć nie możemy.

Ranking podzielono na segmenty, a my zrobimy z tego wyciąg podając pozycje aut pozostających w kręgu naszego zainteresowania.

Samochody miejskie
6. Citroën Saxo (1997-2005), indeks awaryjności: 19;
11. Peugeot 107, indeks awaryjności: 25;
16. Citroën Saxo (1996-2003), indeks awaryjności: 29;
24. Renault Clio Campus, indeks awaryjności: 41;
36. Peugeot 106, indeks awaryjności: 61;
37. Peugeot 207, indeks awaryjności: 63;
38. Peugeot 206, indeks awaryjności: 65;
42. Citroën C2, indeks awaryjności: 72;
46. Citroën C3, indeks awaryjności: 79;
54. Renault Clio, indeks awaryjności: 103;
58. Renault Modus, indeks awaryjności: 118;
62. Peugeot 1007, indeks awaryjności: 138.

Samochody kompaktowe
15. Peugeot 308, indeks awaryjności: 61;
20. Peugeot 306, indeks awaryjności: 69;
23. Citroën Xsara, indeks awaryjności: 80;
25. Citroën C4, indeks awaryjności: 82;
30. Peugeot 307, indeks awaryjności: 98;
33. Renault Megane (1996-2003), indeks awaryjności: 114;
38. Renault Megane (2008-), indeks awaryjności: 123;
39. Renault Megane (2002-2009), indeks awaryjności: 125.

Samochody klasy średniej
13. Peugeot 406, indeks awaryjności: 102;
20. Renault Laguna (1994-2001), indeks awaryjności: 120;
21. Citroën C5 (2001-2008), indeks awaryjności: 129;
23. Citroën C5 (2008-), indeks awaryjności: 142;
24. Peugeot 407, indeks awaryjności: 147;
28. Renault Laguna (2000-2008), indeks awaryjności: 212.

Samochody klasy wyższej
6. Peugeot 607, indeks awaryjności: 144;
19. Renault Vel Satis, indeks awaryjności: 212;

Minivany (MPV)
2. Citroën Berlingo First, indeks awaryjności: 32;
3. Citroën Berlingo Multispace (2002-2008), indeks awaryjności: 37;
9. Citroën Xsara Picasso, indeks awaryjności: 53;
12. Renault Scenic, indeks awaryjności: 70;
21. Citroën Berlingo Multispace (2008-), indeks awaryjności: 37;
25. Renault Kangoo, indeks awaryjności: 129;
29. Citroën C4 Picasso, indeks awaryjności: 147;
30. Citroën Grand C4 Picasso, indeks awaryjności: 149;
38. Renault Grand Scenic, indeks awaryjności: 218;
40. Peugeot 807, indeks awaryjności: 225;
42. Renault Espace (1993-2003), indeks awaryjności: 239;
43. Citroën C8, indeks awaryjności: 257;
45. Renault Espace (2002-), indeks awaryjności: 343.

Kabriolety i roadstery
5. Citroën C3 Pluriel, indeks awaryjności: 56;
8. Peugeot 206 CC, indeks awaryjności: 74.

Jeśli chodzi o marki, to Citroën zajmuje pozycję 13., Peugeot 16., a Renault 24., tuż za Volkswagenem. Rozpatrując jednak kwestię jedynie w ujęciu ekonomicznym, to Renault jest czwarty na liście najtańszych w serwisie marek, Peugeot piąty, a Citroën dwunasty.
Bardzo ciekawy materiał, który w dodatku zawiera o wiele więcej informacji, niż rankingi niemieckie.

I to już koniec informacji o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.

 

Krzysiek Gregorczyk.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 106107206207208306307308807C2C3C5CitroenClioDaciaDusterEspaceLagunaMeganePeugeotRenaultSanderoTwingoWszystkie
Udostepnij3Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Citroën zmienia epokę

Następny

Doskonały początek roku dla Peugeot w Polsce

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Doskonały początek roku dla Peugeot w Polsce

Renault i Dacia nagrodzone w plebiscycie Autobest

Sukces Citroëna DS5 w Brazylii

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tosia - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Geneza unikalnej sygnatury świetlnej Peugeot. Skąd wzięły się kły?
  • Tosia - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk
  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.