Nowa Dacia Duster pojawiła się w dolnej części okładki aktualnego numeru tygodnika MOTOR. Innych aut pozostających w kręgu naszego zainteresowania na stronie tytułowej nie ma. Acz gwoli ścisłości wspomnę, że górna część tejże okładki prezentuje nowości Opla, marki przejętej przez Grupę PSA.
MOTOR nr 07 (3373) z 12.II.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C5 Aircross, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008, Captur, Clio, Scenic, A110, Duster
I właśnie nowościom Opla poświęcony jest materiał opublikowany na stronach 6-9. Piszę o tym nawet nie dlatego, że Opel należy do PSA, ale z uwagi na wzmianki o francuskim koncernie w tym tekście. O koncernie, ale i o jego francuskich modelach. A pojawiły się w nim Peugeoty 208, 2008, 308, 3008, 508 i 5008. Wspomniano także marki Citroën, DS i Peugeot.
Analizę stanu kilkudziesięciu marek samochodowych MOTOR zamieścił na stronach 10-11. Siłą rzeczy jest ona mocno syntetyczna, ale wszystkie interesujące nas marki znalazły się na pozycji zwyżkowej. Sprzedaż Citroëna w ubiegłym roku wzrosła, a MOTOR podkreśla wprowadzenie nowych modeli: C3 Aircross, C4 Cactus, C5 Aircross. Zauważa też „powrót do korzeni” – komfortu o oryginalnego designu. W przypadku Peugeota przypomniano tytuł Car of the Year dla Peugeota 3008 i odnotowano wzrost sprzedaży. Napisano o braku nowych modeli. Czyżby? Wszak opóźniono w stosunku do debiutu targowego premierę handlową Peugeota 5008.
Renault również na plusie w zakresie sprzedaży. Wspomniano nowe modele: Alpine A110 (to przecież nie Renault, tylko Alpine właśnie!) i lifting Captura. Napisano też, że Clio jest drugim najchętniej kupowanym modelem w Europie. Dacia wchodząca w skład Grupy Renault, to ponad 11-procentowy wzrost sprzedaży (w samej tylko Francji marka sprzedała już ponad milion aut od czerwca 2005 roku). Marka wprowadza na rynek Nowego Dustera.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) wspomniano Citroëna Berlingo, Peugeoty 208 i 508 oraz Renault Clio.
Strona 13. przynosi skrócone cenniki DS 7 Crossbacka oraz Scenic’a z nowym silnikiem 1.3 TCe. Auto kosztuje w Polsce od 76.500 zł.
Test Nowej Dacii Duster 1.5 dCi 110 4×2 EDC Prestige MOTOR zamieścił na tronach 24-26. Pozytywnie oceniono zmiany zarówno w designie, jak i w ergonomii. Dostrzeżono lepsze materiały wykończeniowe i bogatsze wyposażenie. Teraz w Dusterze można mieć nawet zestaw czterech kamer czy automatyczną klimatyzację. Pojawił się system bezkluczykowy, kurtyny powietrzne i dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierownicy. Sam układ kierowniczy też „zapewnia lepsze reakcje i czucie”. Gama zespołów napędowych nie uległa zmianie, a cennik wciąż zaczyna się z poziomu 39.900 zł.
Wśród potencjalnych rywali (cenowych) wymieniono Renault Captura i Opla Mokkę X.
O możliwość montażu instalacji LPG w Scenic’u II generacji pyta czytelnik tygodnika. MOTOR na stronie 43. odpowiada, iż owszem, można zamocować zbiornik na LPG mimo plastikowej podłogi bagażnika, ale trzeba „zainstalować specjalne wzmocnienia podłogi”. Nie jest to problemem dla instalatorów.
Wśród modeli „prześwietlonych” przez MOTOR na stronach 48-51 znalazło się Renault Megane. Redakcja sprawdzała, „ile warte są najtańsze egzemplarze z ogłoszeń”. Okazuje się, że nie trzeba się bać najtańszych propozycji z ogłoszeń, bo nierzadko inwestycja w naprawy wyniesie na tyle niewiele, że zakup droższego, ale lepiej wyglądającego i lepiej utrzymanego egzemplarza nie wyjdzie taniej. A czasem nawet drożej. Tyle, że na ewentualne naprawy potrzeba czasu, a to nie zawsze jest element pomijalny przy zakupie używanego auta.
Wyniki plebiscytu AUTO LIDER 2017 opublikowano na stronach 52-53. Jak już informowaliśmy, w klasie vanów zwyciężył Renault Scenic, a drugie miejsce w tym segmencie zajął Citroën C4 Picasso. Trzecie miejsce w gamie aut sportowych i kabrioletów zajęło Alpine A110. W gamie miejskich crossoverów i SUV-ów triumfował Citroën C3 Aircross. Najważniejszą innowacją techniczną okazał się silnik 1.2 PureTech Grupy PSA. W segmencie aut miejskich trzecią pozycję wywalczył Citroën C3. Wśród kompaktów na tym samym miejscu sklasyfikowano Peugeota 308. Peugeot 3008 zajął drugie miejsce wśród kompaktowych SUV-ów i crossoverów. C3 zwyciężyło też w kategorii projektów marketingowych, w której Peugeot Iron Triathlon sklasyfikowany został na pozycji trzeciej. W kategorii Marka roku Peugeot został sklasyfikowany na trzecim miejscu, za Volvo i Alfa Romeo. Główną nagrodą w plebiscycie był Peugeot 308 GTi.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w siódmym tegorocznym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze