poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-11
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
75 5
4
70
UDOSTĘPNIEŃ
228
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Francuskie nowości. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2022

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Jak żyć z autem elektrycznym? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 30/2022

Aktualny numer tygodnika MOTOR prezentuje na swej okładce tylko jedno auto francuskie. To Peugeot 5008, który stanął w szranki z Seatem Tarraco. Coś mi mówi, że wynik starcia jest przesądzony. A co Wy o tym myślicie?

 

MOTOR nr 07 (3477) z 10.II.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,1 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel, Vauxhall
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Spacetourer, C5 Aircross, 208, 508, 16, Captur, Clio, Espace, Megane, Grandland X, Corsa

 

MOTOR, tak jak i AUTO ŚWIAT, pisze o brexicie. Na stronach 10-11 pokazuje, gdzie w Wielkiej Brytanii są fabryki automotive. Siłą rzeczy w zestawieniu pojawia się też Grupa PSA z zakładami Vauxhalla. W ubiegłym roku Peugeot był dziesiątą najpopularniejszą marką samochodową w Wielkiej Brytanii, a Vauxhall Corsa czwartym najchętniej kupowanym modelem.

O liftingu Renault Megane MOTOR wspomina na stronie 12.

Kolejna strona przynosi zapis wrażeń z jazd Oplem Grandlandem X Hybrid4. Podobnie, jak AUTO ŚWIAT, MOTOR ocenia tę wersję SUV-a na cztery gwiazdki. Piszą nawet o marce Opel, że przejęcie przez PSA wyszło jej na dobre. Dodajmy przy okazji, o czym nie napisałem w przeglądzie drugiego z tygodników, że Grandland X może być hybrydą z napędem na jedną oś (przednią), lub na obie, jak ta opisana przez oba magazyny.

Na stronach 16-17 znajdziecie wyniki plebiscytu Auto Lider 2020. Wspominaliśmy już, że Peugeot 208 zdobył nagrodę w segmencie aut małych, a Espace w segmencie minivanów. Dodajmy jeszcze, że wśród minivanów trzecie miejsce zajął Citroën C4 Spacetourer, a w grupie kompaktowych SUV-ów i crossoverów triumfował Citroën C5 Aircross. Główną nagrodą w plebiscycie był Peugeot 508 SW.

Jeszcze niedawno za auta rodzinne uchodziły minivany. Dziś świat szaleje na punkcie wszelkiej maści SUV-ów i crossoverów. Nic więc dziwnego, że na rynku jest miejsce dla siedmioosobowych SUV-ów. Dwa z nich – Peugeota 5008 i Seata Tarraco – porównał MOTOR w aktualnym wydaniu. Materiał ten opublikowano na stronach 22-25. I tak, jak przewidywałem, zwyciężył samochód z koncernu VAG. Dlaczego?

Cóż – powodów pewnie jest wiele. Te, które rzucają się w oczy od razu, to na przykład napęd 4×4. Występuje ze 190-konnym dieslem, a taki trafił do porównania. Jest też słabszy silnik wysokoprężny, 150-konny i bez napędu na cztery koła, ale nie bardzo ma odpowiednik u Peugeota. Francuska marka oferuje bowiem albo 130, albo 180 KM. Ale w żadnym razie nie ma napędzanych wszystkich kół. Seat ma na pokładzie aktywny tempomat, który u Peugeota wymaga dopłaty, ma kolanową poduszkę powietrzną, napęd CD, asystenta parkowania, podgrzewane fotele i kanapę, bezdotykowo otwierany elektrycznie bagażnik i opcjonalne regulowane zawieszenie. Nie ma za to seryjnego w wersji GT u Peugeota asystenta znaków, a za trzeci rząd siedzeń trzeba dopłacić blisko 3.500 zł. Tarraco jest też o dobrych 150 kg cięższym samochodem od Peugeota, więc nieco wyższa moc jest zżerana przez masę. MOTOR wprawdzie twierdzi, że to Seat jest dynamiczniejszy, ale może to wpływ napędu na cztery koła. Seat jest też lepiej wyciszony, za to mniej skutecznie hamuje. No i więcej pali.

Do czasu porównania cen, wyposażenia i kosztów oba auta remisowały. Po dodaniu punktów za wspomniane elementy jednym oczkiem wygrał Seat. Ale w kabinie to Peugeot oferuje więcej miejsca na szerokość, a moim zdaniem to właśnie to jest kluczowe przy ocenianiu przestronności.

Renault Clio i Captura wspomniano w teście Nissana Juke’a (strony 26-31).

Renault 16 wspomniano w dziale MOTOR Retro na stronie 54.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 16208508C4 SpaceTourerC5 AircrossCapturCitroenClioEspaceGrandland XMeganeMOTOROpelPeugeotRenaultVauxhall
Udostepnij29Tweet17Udostepnij5
Poprzedni

Granat? Bez obaw, to tylko element zawieszenia Citroena

Następny

Retromobile 2020 – Peugeot (relacja własna)

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Retromobile 2020 – Peugeot (relacja własna)

Renault 5 Gordini

Renault 5 Gordini – piękny egzemplarz w stanie oryginalnym

Peugeot

Peugeot oferuje cyfrową instrukcję obsługi dla swoich nowych modeli

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.