Z interesujących nas samochodów na okładce aktualnego wydania MOTOR zamieścił zdjęcia tylko dwóch aut – nowego Citroëna C3 Aircross oraz Opla Astry. Chcę jednak wierzyć, że to nie wszystko, co o pojazdach pozostających w kręgu naszych zainteresowań Redakcja opublikowała w tym tygodniu.
MOTOR nr 07 (3738) z 10.II.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Berliet, Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, Jumper, 208, 2008, 308, 3008, 504, Boxer, Captur, Clio, Master, Trafic, Duster, Jogger, Sandero, Astra, Combo, Corsa, Movano, Vivaro
Na marginesie strony 6. MOTOR napisał o cenach Fiata Grande Panda na polskim rynku https://francuskie.pl/fiat-grande-panda-polski-cennik-bliski-dacii-duster/.
Z kolei na stronach 6-7 podsumowano sprzedaż nowych aut na europejskim rynku w minionym roku. Bestsellerem na Starym Kontynencie okazała się Dacia Sandero. A jakie inne interesujące nas modele uplasowały się w Top 50? Oto ich wyniki:
2. Renault Clio
6. Peugeot 208
11. Dacia Duster
13. Opel Corsa
14. Peugeot 2008
15. Citroën C3
18. Renault Captur
19. Nissan Qashqai
23. Fiat Panda
36. Peugeot 3008
40. Nissan Juke
42. Dacia Jogger
44. Peugeot 308
50. Opel Astra
Jeśli chodzi o najpopularniejsze marki, to Renault zajmuje miejsce piąte, Peugeot ósme, Dacia dziewiąte, Opel trzynaste, Citroën piętnaste, Nissan siedemnaste, a Fiat osiemnaste.
Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował wrażenia z jazdy Citroënem C3 Aircross. Jak wiecie, na dziennikarzy uczestniczących w jazdach testowych pod Barceloną nałożono embargo na publikację tych materiałów. Ja swoje wrażenia zamieściłem 6. lutego, a teraz możemy sprawdzić, co o tym wygodnym samochodzie napisał Redaktor Struk.
Autor słusznie dostrzega znaczący względem poprzedniej generacji wzrost gabarytów i rozstawu osi i polemizuje z producentem, który wciąż plasuje to auto w segmencie B-SUV, gdy spokojnie, co zauważyłem w swoim teście – nowy C3 Aircross zbliżył się gabarytami do C4 Picasso II generacji.
Redaktor Struk chwali wykończenie samochodu (acz zauważa twarde w większości materiały), docenia przestronność, dobre osiągi, a także właściwą pracę skrzyni automatycznej. Na wysoką notę zasłużyło zawieszenie, które zapewnia świetny komfort, a do tego pracuje cicho. Po stronie wad zapisano zbyt mocne działanie wspomagania układu kierowniczego i jego słabą precyzję i komunikatywność, a także spore przechyły nadwozia w zbyt szybko pokonywanych zakrętach. Ostatecznie Citroën C3 Aircross zdobył cztery na pięć możliwych gwiazdek. To dobra nota.
Samochody użytkowe relatywnie rzadko goszczą na łamach tygodnika MOTOR, tym razem jednak – na stronach 22-23 – zaprezentowano najnowszego Renault Mastera. Samochód jest owocem kilkudziesięciu już lat doświadczeń i rozwijania modelu. Konstruktorzy uważnie analizują opinie użytkowników i przy każdej modernizacji bądź przy prezentacji każdej nowej wersji wprowadzają nowe rozwiązania starając się spełniać rosnące z roku na rok oczekiwania użytkowników.
Nic więc dziwnego, że nowy Master, to samochód przemyślany pod każdym względem. Tu nic nie pozostawiono przypadkowi, funkcjonalność auta jest na wysokim poziomie, a możliwości dostosowania, w tym zabudów (wiele można wykonać w polskich firmach nie tracąc gwarancji!), są niemalże nieograniczone!. Postaramy się zresztą wkrótce i my przedstawić Wam tego typu samochody w naszych testach.
Nowy Renault Master przy tych wszystkich zaletach wciąż ma atrakcyjne ceny i jest bardzo dobrą propozycją w swoim segmencie. MOTOR pokazał dwóch rywali, obu droższych.
Na stronach 24-56 znajdziecie artykuł o akcjach promocyjnych u różnych importerów. Wśród przykładów pojawiła się Dacia Jogger, są też Nissan Leaf, Mitsubishi Space Star oraz Fiat Tipo.
Na stronie 33. znajdziecie raport dotyczący importu używanych lekkich samochodów dostawczych. Wspomniano tam Renault Mastera, Fiata Ducato, Renault Trafic’a, Opla Vivaro, Peugeota Boxera, Citroëna Jumpera, Opla Movano, Fiata Doblo, pokazano Dacię Dokker, Opla Combo, a także wzmiankowano marki Dodge, Nissan i Renault Trucks.
W dziale Używane na stronach 34-37 MOTOR porównał Kię Cee’d II z Oplem Astrą V. Opel przegrał to porównanie z wynikiem 39:41 tracąc pojedyncze punkty za silniki oraz usterki.
Ciekawe auta znajdziecie w artykule z cyklu Motopasje na stronach 40-45. Postawiono tam obok siebie cztery zabytkowe już auta z sześciocylindrowymi silnikami i nadwoziami coupe. Jednym z nich jest Peugeot 504. Wspaniała maszyna z czasów, kiedy projektowano auta nie tylko funkcjonalne, ale i stylowe. Adresowane do raczej zamożnej klienteli, która mogła sobie na taką ekstrawagancję pozwolić. To wtedy rodziły się prawdziwe więzi między klientami, a ich maszynami. Były to czasy miękkich obić, prostych rozwiązań, trwałych napędów i… młodości do której każde pokolenie w pewnym momencie zaczyna tęsknić.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. znalazła się wzmianka o coraz większym udziale polskich części w produkcji autobusów Berliet, jakże popularnych na polskich drogach 50 i 40 lat temu.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze