Na okładce aktualnego wydania MOTOR zamieścił zdjęcie Renault Megane GrandCoupe, które stanęło w szranki z Hyundaiem Elantrą. Można też w prawym górnym rogu dostrzec fotki Nissana Qashqaia oraz Mitsubishi ASX-a. A co w środku?
MOTOR nr 08 (3739) z 17.II.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Aircross, C-Crosser, 4007, 4008, 40CV, Clio, Etoile Filante, Filante Record 2025, Megane, Megane E-Tech Electric, Nervasport, Twingo, Zoe, A390, Duster, Astra, Insignia
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Renault Clio i Twingo, Alfę Romeo Giulię, Lancię Gammę, Alfę Romeo Stelvio, Alpine A390, Jeepa Compassa, Nissana Leafa oraz dwa kompaktowe SUV-y Mitsubishi, w tym jeden elektryczny.
Na tej samej stronie MOTOR pokazał nowy koncept o nazwie Renault Filante Record i przypomniał legendarne modele (dwa z nich pokazując także na zdjęciach) służące do bicia rekordów – Renault 40CV, Renault Etoile Filante, a także Renault Nervasport.
W teście Kii EV3 zamieszczonym na stronach 10-13 w roli rywala pojawiło się Renault Megane E-Tech Electric.
Lada chwila na naszych łamach pojawi się test Renault Megane GrandCoupe, a tymczasem możecie sprawdzić, jak ten ładny sedan wypadł w starciu z Hyundaiem Elantrą. MOTOR test porównawczy tych dwóch aut zamieścił na stronach 14-17. Koreańskie auto uznano za przestronniejsze, ale to Renault dysponuje większym bagażnikiem, ma lepsze osiągi, jest oszczędniejsze, jego silnik lepiej pracuje, a przede wszystkim jest o wiele bardziej konkurencyjne cenowo!
W efekcie Renault Megane GrandCoupe zwycięża to starcie, acz relatywnie niewielką przewag punktową. Przybliżę Wam wkrótce ten francuski samochód i to dokładnie tan sam egzemplarz, jaki opisał MOTOR.
Fiaty 500, Panda i Tipo można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 26.
O audiofilskich zestawach głośnikowych MOTOR pisze na stronach 30-31. Przy niektórych z nich wspomina interesujące nas marki – Renault, Nissan, Fiat, Dodge, Chrysler, Jeep i Maserati.
Samochody elektryczne budzą wiele emocji, ale nie zmienia to faktu, że można je kupić także na rynku wtórnym. Czy warto zainteresować się np. Renault Zoe? MOTOR na stronie 32. ocenia przestronność wnętrza, jakość materiałów, komfort jazdy i hałas, ceny zakupu i koszty serwisu jako niższe od przeciętnych. Notę przeciętna przyznano Zoe za osiągi, ceny części, ich dostępność, a także bezawaryjność. Ocena powyżej średniej pojawiła się w przypadku pojemności bagażnika, wyposażenia, wyglądu i stylu oraz zużycia energii. Bardzo dobrze oceniono dostępność serwisu.
MOTOR poddał analizie rynek wtórny. Uczynił to na stronie 33., a w materiale pojawiły się wzmianki o Oplach Astrze, Insigni i Nissanie Qashqaiu.
Qashqai jest też jednym z bohaterów artykułu poświęconego azjatyckim SUV-om (strony 34-39). Wśród modeli, które nas interesują, znajdziecie też Infiniti FX II i QX II (marka należy do Nissana), a także Mitsubishi ASX-a, którego porównano do Dacii Duster. Bliźniakami ASX-a I generacji były Citroën C4 Aircross oraz Peugeot 4008. W stawce pojawiły się też dwie generacje Nissana Qashqaia, dwie X-Traila oraz Mitsubishi Outlander, w przypadku którego wspomniano też Citroëna C-Crossera oraz Peugeota 4007.
W dziale Używane w teście Volkswagena Caravelle (strony 40-43) w roli rywala pojawiła się Lancia Voyager.
Z kolei na kolejnych dwóch stronach w dziale Motopasje pokazano AMC Jeepa Cherokee Chief Golden Eagle.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze