Peugeota 5008 widać w górnej części okładki aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Auto stanęło w szranki z SUV-ami Kii i Škody i to te dwa samochody są na pierwszym planie, a Peugeot nieco z tyłu. Czy to nie jest jakaś sugestia już na starcie? Na okładce widać też przód Peugeota 3008.
MOTOR nr 09 (3532) z 01.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 206, 208 PSE, 308, 3008, 5008, Captur, Clio, Espace, Scenic, Trafic, Dokker, Duster, Lodgy
Citroëna wspomina Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3., a traktującym o nazwach własnych wykorzystywanych do nazewnictwa modeli samochodów.
O nowym Nissanie Qashqaiu (no, wraz z Hondą HR-V) traktuje artykuł, który znajdziecie na stronach 4-7. Wspominam o tym dlatego, że Nissan od przeszło dwóch dekad jest w udanym Aliansie z Renault.
Na stronach 8-9 MOTOR prezentuje Najchętniej wybierane auta w Polsce w 15 klasach. Nie mogło tu zabraknąć Dacii Duster, Dacii Dokker oraz Renault Trafic’a (w wersji bus). To modele, które zwyciężyły w swoich klasach, ale w zestawieniu są po trzej laureaci z każdej klasy. W efekcie wspomniano też Renault Clio, Renault Captura oraz Dacię Lodgy!
W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE oraz Peugeota 308.
Wspomniany na wstępie test trzech 7-osobowych SUV-ów MOTOR opublikował na stronach 14-. Porównano tam dwa auta napędzane silnikami benzynowymi z hybrydą. W efekcie koreański model dysponuje mocą 230 KM, a to spora przewaga nad 190-konną Škodą i 180-konnym Peugeotem. W tekście znalazły się wzmianki o Renault Scenic’u i Espace.
MOTOR pochwalił fotele Peugeota, także te w drugim rzędzie (są trzy), ale skrytykował przestronność nad głową (my nie zauważyliśmy żeby był z tym problem jeżdżąc 5008 po Nowej Zelandii). Doceniono dbałość montażu. Spodobało się prowadzenie francuskiego samochodu, ale kiepsko oceniono komfort. I to akurat dziwne, bo moim zdaniem ten samochód jest nadzwyczaj komfortowy, jak na SUV-a.
I choć ciepłych słów trochę pod adresem Peugeota skierowano, to ostatecznie – czego nietrudno było się domyślić – przegrał on to porównanie I to dość wyraźnie. Odjęto mu (niezasłużenie!) w sumie sporo punktów za przestronność, za wykończenie i ergonomię, za bagażnik, za skrzynię biegów i napęd, za wspomniany komfort jazdy i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a nawet za poziom wyposażenia. Ostatecznie Peugeot 5008 uciułał tylko 230 punktów, Škoda dostała ich 239 a Kia 244. I uwaga dla wszystkich narzekających na ceny – ten rzekomo drogi Peugeot po względnym zrównaniu wyposażenia okazał się samochodem najtańszym w porównaniu.My z takim wynikiem porównania się nie zgadzamy – na tle konkurencji 5008 ma sporo mocnych punktów.
Hybrydowego Peugeota 3008 można dostrzec na zdjęciach zamieszczonych na stronach 27-29.
W dziale Używane na stronie 34. znajdziecie aż dwa Peugeoty. Pierwszy tylko ilustruje odpowiedź Redakcji na problem zgłoszony przez czytelnika. To model 206. Drugi, to pierwsza generacja Peugeota 3008 – relatywnie mało popularny w Polsce, za to bardzo dobry – można go szukać na rynku wtórnym. MOTOR ocenia ,że poniżej średniej w tym aucie są tylko komfort jazdy i hałas oraz wygląd i styl. Za przeciętne uznano przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, osiągi, zużycie paliwa, ceny części oraz koszty serwisu. Noty powyżej średniej przyznano za jakość materiałów, wyposażenie, ceny zakupu, dostępność części oraz bezawaryjność. Dostępność serwisu jest bardzo dobra.
I chyba ludzie doceniają Peugeota, bo ze strony 40. dowiedzieć się można, iż była to dziesiąta najchętniej wyszukiwana marka samochodowa w Internecie. Renault uplasowało się na miejscu ósmym.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze