Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-02-28
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
173 13
A A
2

Warto przeczytać!

Abarth 695 Tributo 131 w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2023

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Peugeot 408 czy Renault Arkana? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2023

Tym razem MOTOR na swojej okładce nie pokazał żadnego samochodu francuskiego, żadnego nawet nie wspomniał słownie. Z aut, które mogą nas zainteresować, widać tu tylko Nissana Qashqaia i Fiata 500X. A co wewnątrz numeru?

 

MOTOR nr 09 (3636) z 27.II.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 206, 3008, 5008, Master, Talisman, Zoe, Sandero, Astra, Corsa, Meriva, Mokka, sportowe

 

Na pierwszą wzmiankę o interesujących nas samochodach natrafiłem na stronach 6-7, gdzie zaprezentowano zespoły i kierowców, którzy walczyć będą na światowych torach w cyklu Formuły 1. Mamy tu bowiem Alpine i bolid A523 oraz kierowców Pierre’a Gasly’ego oraz Estebana Ocona. Jest też ekipa Alfa Romeo, dla której jeździć będą Valtteri Bottas (MOTOR napisał mu nazwisko przez jedno „t”) oraz Zhou Guanyu.

Na stronie 9. „MOTOR” krótko napisał o nowym mikrohybrydowym (48V) napędzie Peugeota. Pokazano model 3008 i wspomniano 5008.

Z tabelki zamieszczonej na tej samej stronie wynika, że Dacia Sandero była szóstym najczęściej rejestrowanym samochodem osobowym w styczniu br. w Polsce.

Wspomniałem o Nissanie Qashqaiu na okładce. Otóż ten japoński SUV technicznie spokrewniony z modelami Renault stanął w szranki z innymi azjatyckimi samochodami: Hyundaiem Tucsonem i Toyotą Corollą Cross. Wszystkie mają napędy hybrydowe, przy czym ten w Nissanie oferuje najniższą moc systemową. Acz jest to i tak 190 KM.

Toyota i Nissan oferują bezstopniowe przekładnie, w Hyundaiu jest klasyczny automat. W Toyocie mamy aż 2-litrowy silnik, w Hyundaiu jest 1.6, a w Nissanie 1.5. Toyota nie chwali się momentem obrotowym, ale jest najdynamiczniejsza. Qashqai jest z kolei najlepiej wyciszony, ale różnice są pomijalnie małe. W Nissanie zmierzono najwyższe średnie zużycie paliwa i do tego poparto to najkrótszym zasięgiem, choć Toyota ma tylko 43-litrowy zbiornik na paliwo, gdy w Nissanie jest to 55 litrów (najwięcej w porównaniu). Hyundai jest najdroższy po doposażeniu, Toyota jest najtańsza zarówno przed doliczeniem opcji, jak i po.

Skonfiguruj Nissana Qashqaia dla siebie

Ostatecznie Nissan zremisował z Toyotą zbierając 244 punktów. Porównanie wygrał Hyundai z 247 oczkami, a więc z różnicą naprawdę niewielką. Całość znajdziecie na stronach 14-19.

Alfę Romeo Tonale PHEV Q4 opisano z kolei na stronach 22-23. Auto potrafi być oszczędne, zapewnia niezłą dynamikę (zwłaszcza w trybie sportowym i z naładowanymi akumulatorami), ale skrytykowano je za pracę układu hybrydowego i współpracującej z nim skrzyni biegów. Na szczęście Tonale w tej wersji prowadzi się stabilnie, w czym wspiera Alfę „finezyjnie” skalibrowany układ ESP. MOTOR skrytykował 385-litrowy bagażnik (o 165 l mniejszy, niż w wersji wyłącznie spalinowej), ale pochwalił wykończenie wnętrza i niezłą przestronność.

Tył Peugeota 206 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35.

Renault Talismana i Fiata 500X MOTOR wspomniał w odpowiedzi na pytanie do Redakcji na opublikowane stronie 36.

Opla, Renault, Peugeota, Citroëna i Nissana, a także modele Astra, Corsa, Meriva i Qashqai wspomniano na stronie 37. w artykule poświęconym importowi używanych aut do Polski.

Z kolei Renault (Mastera, Zoe), Peugeota, Citroëna, Nissana (Leafa) i Opla (Astrę) wspomniano w kolejnym materiale dotyczącym aut używanych zamieszczonym na stronach 38-41.

Fiata 500X prześwietlono w dziale Używane na stronach 42-45. Auto wypadło dobrze – ostateczna nota, to 4 na 5 możliwych do zdobycia punktów. Wśród rywali wymieniono Opla Mokkę z lat 2012-2019.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20630085008Alfa RomeoAlpineAstraCitroenCorsaDaciaF1LeafMasterMerivaMokkaMOTORNissanOpelPeugeotQashqaiRenaultSanderoSportTalismanTonaleZoe
Udostepnij64Tweet40Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.