„Motor” nr 09 (2906) z 23.II.2009
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,6 grosza
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, DS 3, DS Inside, 106, 1007, 206, 308, 3008, 406, 607, 4CV, 40CV, Avantime, Clio, Dauphine, Estafette, Fuego, Laguna, Megane, Scenic, sportowe
Pierwsze francuskie auto, jakie pokazano, to – nie uwierzycie – Renault Avantime. Małe zdjęcie tego oryginalnego samochodu zamieszczono na stronie 6., a powodem było omawianie koncepcyjnego modelu BMW, które ma dość nowatorską sylwetkę. Avantime wprawdzie jest o lata świetlne dalej, jeśli chodzi o design, ale miło, że o nim w ogóle wspomniano.
Kilka strona dalej (10-15) zamieszczono informację o najważniejszych premierach motoryzacyjnych spodziewanych podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Nie zabrakło tam oczywiście aut marek francuskich, które Genewę traktują bardzo poważnie. Zobaczycie tam Citroëna DS Inside – koncept, który po paru miesiącach przybierze handlową nazwę DS 3, Renault Clio III po liftingu oraz Peugeota 3008. Wspomniano również o nowej wersji Renault Scenic’a, a jako odniesienie do innych modeli podano jeszcze C3 i 308.
Na stronie 16. zamieszczono krótką informację o kolejnym sukcesie Sebastiena Loeba, czyli o zwycięstwie Citroëna w Rajdzie Norwegii.
Na kolejnej stronie wspomniano o nowej oponie marki BF Goodrich (wchodzącej w skład francuskiego Michelina), która powinna się doskonale spisywać na mokrej nawierzchni. Chodzi o oponę g-Grip.
Na stronach 34-35 zaprezentowano różne rodzaje żarówek, a obok – tabelkę z popularnymi autami, w których zastosowano określony typ żarówek mijania/drogowych. Wspomniano tam o Citroënach Berlingo, C4, Peugeotach 106, 206, 406 i Renault Clio, Megane i Laguna.
Dwie kolejne strony poświęcono na analizę możliwości skonfigurowania auta na stronach internetowych polskich importerów. Za przeciętny uznano konfigurator Citroën Polska (faktycznie działa za wolno), za dobry – Renault, a za niemal doskonały (dlaczego zabrakło pół gwiazdki???) – Peugeota. Przy okazji zadano pytanie, czemu w konfiguratorze nie ma możliwości wyboru modelu 1007. Ano dlatego, że przestał być do Polski sprowadzany. Trzeba czytać www.francuskie.pl, Panowie ;-) Pisaliśmy o tym już naprawdę dawno temu.
A skoro już jesteśmy przy konfiguratorach – zauważono, że wśród kilku marek, które takiego narzędzia na swoich witrynach nie posiadają, jest Dacia :-(
Peugeota 607 pokazano na stronie 44. wśród dziewięciu aut klasy wyższej, które mogą zainteresować klientów, którzy nie chcą jeździć nudnymi, bądź źle się kojarzącymi samochodami niemieckimi. 607-kę oceniono na 3,5 gwiazdki – najniżej z całej dziewiątki!
W dziale Historia logiem się toczy na stronie 50 opisano historię logo Renault, a przy okazji wspomniano kilka legendarnych modeli: 4CV, 40 CV, Dauphine, Estafette, Fuego i oczywiście Megane,
I to już wszystko co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Myślę, że można sobie darować ten zakup.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze