Jedynie Renault Koleos pierwszej generacji reprezentuje francuską motoryzację na okładce dezaktualizującego się już wydania tygodnika MOTOR. Z nowszych samochodów, o których też czasem piszemy, w centralnej części strony tytułowej tygodnika zagościła Jeep Grand Cherokee. Marka Jeep wchodzi w skład koncernu Stellantis, stąd pojawiające się czasem na naszych łamach wzmianki o tej amerykańskiej legendzie.
MOTOR nr 10 (3585) z 07.III.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, Jumper, 308, 3008, Boxer, Partner, Austral, Clio, Kangoo, Koleos, Master, Trafic, Bigster, Duster, Sandero, Vivaro
I właśnie Jeepa Grand Cherokee MOTOR przedstawił w pierwszym artykule – na stronach 4-5. Wspomnieliśmy o europejskiej premierze tego modelu już blisko cztery tygodnie temu.
Na stronie 6. MOTOR wspomina o nowej generacji Nissana Townstara – to klon znanego doskonale Renault Kangoo.
Na tej samej stronie zamieszczono zestawienie 42 najlepiej sprzedających się w Polsce nowych samochodów – po 3 w czternastu klasach. Wśród samochodów mini na drugiej pozycji znalazł się Fiat 500. W gamie auto miejskich trzecie miejsce należy do Renault Clio. W klasie kompaktowych SUV-ów niekwestionowanym liderem jest Dacia Duster. Wśród minivanów na drugiej pozycji uplasował się Fiat 500L. Wśród kombivanów najniższy stopień podium należy do Citroëna Berlingo, a w klasie dużych minivanów trzecie miejsce zdobył Renault Trafic. W dalszej części tego materiału zamieszczonej na stronie 6. pokazano też cztery klasy aut z napędami alternatywnymi. Wśród samochodów elektrycznych trzecie miejsce zajmuje Nissan Leaf, zaś w gamie aut z fabrycznymi instalacjami LPG cała trójka, to przedstawiciele Grupy Renault: kolejno Dacia Duster, Dacia Sandero i Renault Clio.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. wspomniano Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Dacię Bigster, Maserati Grecale oraz Peugeota 3008 i Renault Australa.
Peugeot 308 SW wystąpił w roli rywala dla opisanej na stronach 16-17 Kii ProCeed.
Fiat 500 posłużył do sesji zdjęciowej ilustrującej artykuł o korektach lakierów samochodowych. Chodzi o pozbycie się zarysowań karoserii. Całość znajdziecie na stronach 28-29.
Strona 33. przynosi podsumowanie importu używanych aut dostawczych. Podobnie, jak na rynku pierwotnym, tak i na wtórnym króluje Renault Master. Drugie miejsce zajmuje Fiat Ducato. Na czwartym miejscu jest Renault Trafic, na szóstym Opel Vivaro, na ósmym Citroën Jumper, a na dziewiątym Peugeot Boxer. Najczęściej ściągamy auta użytkowe marki Renault, Fiat jest trzeci w stawce, Opel czwarty, Citroën szósty, a Peugeot ósmy. Nissan zamyka pierwszą dziesiątkę.
Na stronach 34-37 MOTOR prezentuje sześć udanych, ale nie mainstreamowych SUV-ów dostępnych na rynku wtórnym. Jednym z nich, opisanym na stronie 37, jest Renault Koleos pierwszej generacji. Miał niezbyt oryginalną stylistykę, ale to nic dziwnego – powstał na bazie koreańskiego brata z koncerny Renault-Samsung. Za to od strony praktycznej auto ma sporo zalet – jest przestronne, dobrze wyposażone, nie sprawia problemów serwisowych, ma silniki o sporej pojemności skokowej i mocy ponad 170 KM (diesel i benzyna). Jeśli szukacie SUV-a w tym segmencie, to przyjrzyjcie mu się – to solidne auto!
Z kolei przy Mitsubishi ASX wspomniano silniki Grupy PSA, ale nie zająknięto się o bliźniakach tego SUV-a sprzedawanych pod francuskimi markami. Je również cechuje wysoka niezawodność. Mowa o Citroënie C4 Aircross i Peugeot 4008.
Niektórzy wolą się po używane auto wybrać do autoryzowanego salonu. Jest drożej, ale pewność tego, co się kupuje, jakby trochę większa. O programach sprzedaży aut używanych prowadzonych przez importerów traktuje artykuł zamieszczony na stronach 38-41. Wspomniano tam programy Citroëna, Peugeota, Opla i Renault, a na zdjęciach można dostrzec Peugeota Partnera i 3008 oraz Renault Clio, Koleosa i parę innych modeli.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze