Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 408 czy Renault Arkana? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-03-07
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
159 3
A A
3

Warto przeczytać!

Abarth 695 Tributo 131 w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2023

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2023

Nie jestem przekonany, czy to dobry pomysł porównywać Peugeota 408 z Renault Arkaną. Po prostu 408-ka jest o „pół numeru” większym samochodem, choć jest też od Renault niższa o dobrych 10 cm. No ale MOTOR takie porównanie zrobił (i zapowiada je na okładce, acz w dolnym rogu), więc za chwilę mu się przyjrzymy.

 

MOTOR nr 10 (3637) z 06.III.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, DS 7, DS 4, DS 3, 208, 2008, 3008, 408, 508, 5 EV, Arkana, Captur, Clio, Megane, Megane E-Tech Electric, A110, GT X-Over, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Corsa, Crossland, Mokka

 

Na stronach 6-7 MOTOR zaprezentował po trzy (z reguły) najchętniej kupowane przez klientów modele aż 56 marek dostępnych w Europie. Do tego wskazał tendencję – wzrost zainteresowania, bądź spadek. Jak wyglądają „nasi”? Otóż mamy tu:
– Abarth 500, 9.268 egzemplarzy, tendencja spadkowa;
– Alfa Romeo: Stelvio (16.009), Tonale (11.563), Giulia (5.371);
– Alpine A110, 3.283 egzemplarze, tendencja wzrostowa;
– Citroën: C3 (142.586), C3 Aircross (64.395), C4 (63.096);
– Dacia: Sandero (199.521), Duster (147.824), Jogger (54.862);
– DS Automobiles: DS 7 (19.042), DS 4 (16.163), DS 3 (13.521);
– Fiat: 500 (170.523), Panda (124.952), 500X (31.519);
– Jeep: Renegade (48.106), Compass (46.540), Wrangler (7.525);
– Lancia Ypsilon, 41.028 egzemplarzy, tendencja spadkowa;
– Maserati: Grecale (2.990), Levante (2.100). Ghibli (887);
– Mitsubishi: Space Star (28.069), Eclipse Cross (27.148), Outlander (73);
– Nissan: Qashqai (115.629), Juke (46.443), Micra (32.459);
– Opel: Corsa (164.119), Mokka (97.312), Crossland (65.067);
– Peugeot: 208 (206.363), 2008 (141.068), 3008 (106.310);
– Renault: Clio (142.667), Captur (134.852), Arkana (81.578).

Interesujące nas modele pojawiły się także w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster oraz Peugeota 3008.

Strona 9. przynosi krótki artykulik poświęcony liftingowi Peugeota 508. Pisaliśmy o tym znacznie obszerniej półtora tygodnia temu.

Na tej samej stronie znajdziecie też krótką notatkę o tym, że pojawi się Jeep Avenger w wersji spalinowej i będzie dostępny na polskim rynku w cenie od 99.400 zł.

Wspomniane na początku porównanie Renault Arkany z Peugeotem 408 MOTOR opublikował na stronach 16-20. Peugeot jest samochodem wyraźnie dłuższym i ma zauważalnie większy rozstaw osi. W efekcie wewnątrz jest więcej miejsca wzdłużnego, niż w Arkanie. Inne wymiary są dość zbliżone, także w kwestii pojemności bagażnika, czy ładowności. Minimalnie góruje tu 408-ka, ale różnice nie są wielkie. Za to Peugeot ma znacznie niżej położony próg załadunku.

Niestety nie każdemu spodoba się napęd Peugeota – pod maską pracuje 1.2-litrowy silnik benzynowy PureTech i trzech cylindrach. Arkana ma motor 1.3, ale z czterema cylindrami. W teście pojawiła się wersja 160-konna, ale bardziej pasowałaby do porównania 140-konna.

W obu autach dobrze oceniono skrzynie biegów. Automat Peugeota ma 8 przełożeń i czasem waha się z wyborem właściwego, z kolei dwusprzęgłówka Renault ma 6 biegów, ale czasem zdarza jej się poszarpywać. Ogólnie napęd Renault okazuje się żwawszy. Oba silniki są raczej oszczędne.

MOTOR chwali też oba auta za strojenie zawieszeń, ale na krętych drogach nieco zwinniejszym autem okazuje się Peugeot – to może wynikać z różnicy wysokości.

Renault Arkana jest wyraźnie tańszym samochodem, ma też lepsze wyposażenie. Ostatecznie to ona wygrywa porównanie, ale tylko nieznacznie górując nad Peugeotem. Uzbierała 233 oczka przy 232 punktach 408-ki. A Wy który z tych modeli byście wybrali?

Dacię Duster oraz Renault Megane II można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł o tablicach rejestracyjnych, jaki MOTOR zamieścił na stronach 24-25.

Z kolei Renault Clio można dostrzec na małej fotce opublikowanej na stronie 26,

W dzisiejszych samochodach często mamy po kilka trybów jazdy. Traktuje o tym materiał na stronach 30-31 aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Wspomniano tam Renault Megane E-Tech Electric.

Na stronie 32. pojawia się pytanie czytelnika o sens zakupu Lancii Ypsilon II na rynku wtórnym. MOTOR chwali ten model, bo jest solidny, a mechanicznie zbliżony do Fiata Punto.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 200820830084085 EV500508A110AbarthAlfa RomeoAlpineArkanaAvengerBigsterC3C3 AircrossC4CapturCitroenClioCompassCorsaCrosslandDaciaDS 3DS 4DS 7DS AutomobilesDusterFiatGhibliGiuliaGranCabrioGrecaleGT X-OverJeepJoggerJukeLanciaLevanteMaseratiMeganeMegane E-Tech ElectricMicraMitsubishiMokkaMOTORNissanOpelPandaPeugeotQashqaiRenaultRenegadeSanderoStelvioTonaleWranglerYpsilon
Udostepnij56Tweet35Udostepnij10
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.