„Motor” nr 10 (2959) z 8.III.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: DS4, DS High Rider, Nemo, Survolt, 206, 407, 5 by Peugeot, 508, 607, Clio, Megane, Scenic, Twingo, Wind, Duster, Logan
Pierwsze wzmianki o francuskich samochodach pojawiły się na stronie 6. Najpierw można sprawdzić, jaki wynik w testach EuroNCAP osiągnął Citroën Nemo (tylko trzy gwiazdki, głównie za brak systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy) oraz poczytać troszkę o wprowadzeniu przez Renault dwusprzęgłowej skrzyni biegów, najpierw do modeli Megane i Scenic.
Na stronie 9. zamieszczono krótką informację dotyczącą Renault i prezentacji przez tę firmę modeli Gordini na wystawie branżowej w Genewie. Kilkadziesiąt zdjęć związanych z Renault, w tym również modele Gordini, obejrzeć możecie w przygotowanym przeze mnie materiale z Genewy.
Strona 10. przynosi kolejne wieści z Genewy, w tym zdjęcie Citroëna DS High Rider uważanego za protoplastę DS4, którego spodziewamy się ujrzeć w październiku na salonie w Paryżu. Muszę przyznać, że samochód robi świetne wrażenie, a jego prezentacja, dynamiczna od świateł i muzyki, przyciągała zwiedzających, jak potężny magnes.
Na kolejnej stronie zobaczyć można fotkę 5 by Peugeot, czyli prototypowego samochodu, który najprawdopodobniej zastąpi równocześnie aktualnie oferowane modele 407 i 607 i pewnie – jak kiedyś Citroën C5, przez jakiś czas będzie pełnił rolę auta flagowego. Aż kryzys się skończy i będzie można zaprezentować „prawdziwe” auto segmentu E, bo nie sądzę, by Peugeot całkowicie zrezygnował z tej części rynku. 5 by Peugeot powinien się przeobrazić w produkcyjną wersję oznaczoną liczbą 508.
Wśród SUV-ów pokazanych na stronach 12-13 poczesne miejsce zajmuje Dacia Duster – naprawdę niemały samochód, który już można zamawiać w Polsce. Duster robi spore wrażenie swoimi wymiarami, kosztuje w naszym kraju niecałe 40 tys. zł (i 10 tys. zł więcej za wersję z napędem na cztery koła).
Wśród samochodów sportowych i kabrioletów pokazanych na stronach 14-15 również mamy francuskich przedstawicieli. To oczywiście Renault Megane CC i Renault Wind, ale też koncepcyjny Citroën Survolt.
Peugeoty 206 i 407 oraz Dacię Logan MCV można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuły zamieszczone na stronach 40-41.
O tym, do jakiego modelu jakiej marki można założyć instalację LPG nie tracąc gwarancji, traktuje artykuł zamieszczony na stronie 42. Wspomniano tam o fabrycznej instalacji w Renault Clio, która jednakże podnosi cenę auta w sposób znaczący – aż o 10 tys. zł :-(
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Mimo sporej liczby wzmianek o francuskich samochodach, wciąż są to tylko wzmianki, więc kupno tego numeru w zasadzie mija się z celem.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze