Największe zdjęcie na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR przedstawia Renault Australa – najnowszego SUV-a francuskiej marki zaprezentowanego 10 dni temu. To następca Kadjara. Ale na tytułowej stronie są jeszcze Renault Captur, Peugeot 508 oraz Citroën C5 – te dwa ostatnie w wersjach kombi na malutkich fotkach. No i jeszcze Alfa Romeo Giulia, choć w wersji opracowanej jeszcze przed wejściem marki w skład koncernu Stellantis.
MOTOR nr 11 (3586) z 14.III.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 308, 3008, 407, 508, Austral, Captur, Clio, Kadjar, Laguna, Megane E-Tech Electric, Duster
Najnowszego SUV-a marki Renault przedstawiono na stronach 4-5. Wspomniano tam Megane E-Tech Electric, wzmiankowano Kadjara, Captura i Clio, a wśród konkurentów pokazano Peugeota 3008 i… Dacię Duster. Pokazano na zdjęciach topową wersję Australa z logotypem Alpine, ale auto będzie oferowane pod macierzystą marką.
Już w ten weekend rozpocznie się nowy sezon Formuły 1. Z tej okazji na stronach 6-7 MOTOR zaprezentował zespoły i kierowców. Nas, rzecz, jasna, interesują przede wszystkim ekipy Alpine (Fernando Alonso i Esteban Ocon) i Alfa Romeo (Valtteri Bottas i Guanu Zhou). A już tydzień po Grand Prix Bahrajnu kolejny wyścig – w Arabii Saudyjskiej.
Na stronie 8. pojawiła się króciutka wzmianka o w pełni elektrycznym Fiacie E-Ulysse, któremu my już przed dwoma tygodniami poświęciliśmy wyraźnie więcej miejsca.
Na tej samej stronie MOTOR zamieścił też wyniki konkursu na Samochód Roku 2022 (COTY). Wygrała Kia EV6, ale na drugim miejscu sklasyfikowano Renault Megane E-Tech Electric.
Również na tej samej stronie znajdziecie jeszcze krótkie artykuły o hybrydowej wersji Nissana Juke’a oraz o nowej generacji opon Motrio. To marka należąca do Renault.
Na następnej stronie znajdziecie informację o planowanym na przyszły rok debiucie pierwszego w historii elektrycznego samochodu marki Jeep, tabelkę z wynikami rejestracji dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce (Dacia na ósmym miejscu) oraz rezultaty testów zderzeniowych EuroNCAP, w tym pięciogwiazdkowy wynik Renault Megane E-Tech Electric.
Pochodzący od niemieckiego partnera tygodnika MOTOR porównawczy test sześciu miejskich crossoverów opublikowano na stronach 12-21. W szranki stanęły Kia XCeed, Mazda CX-30, Mini Countryman Cooper, Renault Captur, Seat Arona i Volkswagen T-Roc. Wszystkie auta napędzane były silnikami benzynowymi o mocy z przedziału 136-160 KM.
Wielkim atutem Captura w tym starciu była najniższa cena. Wielki, ale nie jedynym. Inne, to dobre wykończenie, oszczędne jednostki napędowe i ogólna dojrzałość konstrukcji. Captur najlepiej w teście przyspieszał, okazał się też całkiem przestronny na kanapie, choć pomarudzono na niewielkie możliwości regulacji przednich foteli i sterczące mocno do przodu zagłówki. Jak wiecie, testowałem już kilka wersji drugiej generacji Captura i jakoś te zagłówki mi nie przeszkadzały. MOTOR skrytykował też prowadzenie francuskiego samochodu – ESP działa zbyt mocno. Czyż nie po to jest – by zdusić niebezpieczeństwo w zarodku?
Zgodnie z tradycją Captur nie mógł się uplasować wysoko – zajął piąte, przedostatnie miejsce z dorobkiem 213 punktów pokonując jedynie Mini. Zwyciężyła Kia zdobywając aż 235 oczek.
Świat oszalał na punkcie SUV-ów, ale są ludzie, którzy zdecydowanie bardziej wolą nadwozia kombi. Cóż – potrafią być o wiele bardziej praktyczne! MOTOR w dziale Używane prezentuje na stronach 38-41 dziesięć propozycji takich samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Wśród nich są:
– Peugeot 308 II generacji, chwalony za przestronność, duży bagażnik, odporność na rdzę, niezawodność i świetne silniki; cóż, HDi, to klasa sama w sobie!
– Citroën C5 II generacji, świetnie zabezpieczony antykorozyjnie, komfortowy, przestronny, ze znakomitymi dieslami HDi i niezawodny;
– Peugeot 508 I generacji – również bardzo solidny, niezawodny, znakomicie wykończony i dobrze wyposażony, świetnie zabezpieczony przed korozją; przy okazji wspomniano poprzednika, Peugeota 407;
– Renault Lagunę III generacji – ma atrakcyjne ceny, jest dobrze wykonana i praktycznie niezawodna, oferuje przyjemnie wykończone dobrej jakości i funkcjonalne wnętrze, jest też całkiem przestronna i dobrze zabezpieczona przed rdzą.
Starcie Alfy Romeo Giulia z BMW serii 3, również w dziale Używane, zamieszczono na stronach 42-45. Włoski samochód okazał się całkiem równorzędnym konkurentem dla niemieckiej konstrukcji. I jak wśród ludzi – „włoszka” ma więcej uroku od „niemki” ;-) W tekście wspomniano też Giuliettę.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze