poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Captur kontra pięciu rywali. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-18
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
196 8
0
175
UDOSTĘPNIEŃ
584
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022

Citroën, Peugeot, Renault – ale niedużo. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 25/2022

Największe zdjęcie na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR przedstawia Renault Australa – najnowszego SUV-a francuskiej marki zaprezentowanego 10 dni temu. To następca Kadjara. Ale na tytułowej stronie są jeszcze Renault Captur, Peugeot 508 oraz Citroën C5 – te dwa ostatnie w wersjach kombi na malutkich fotkach. No i jeszcze Alfa Romeo Giulia, choć w wersji opracowanej jeszcze przed wejściem marki w skład koncernu Stellantis.

 

MOTOR nr 11 (3586) z 14.III.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 308, 3008, 407, 508, Austral, Captur, Clio, Kadjar, Laguna, Megane E-Tech Electric, Duster

 

Najnowszego SUV-a marki Renault przedstawiono na stronach 4-5. Wspomniano tam Megane E-Tech Electric, wzmiankowano Kadjara, Captura i Clio, a wśród konkurentów pokazano Peugeota 3008 i… Dacię Duster. Pokazano na zdjęciach topową wersję Australa z logotypem Alpine, ale auto będzie oferowane pod macierzystą marką.

Już w ten weekend rozpocznie się nowy sezon Formuły 1. Z tej okazji na stronach 6-7 MOTOR zaprezentował zespoły i kierowców. Nas, rzecz, jasna, interesują przede wszystkim ekipy Alpine (Fernando Alonso i Esteban Ocon) i Alfa Romeo (Valtteri Bottas i Guanu Zhou). A już tydzień po Grand Prix Bahrajnu kolejny wyścig – w Arabii Saudyjskiej.

Na stronie 8. pojawiła się króciutka wzmianka o w pełni elektrycznym Fiacie E-Ulysse, któremu my już przed dwoma tygodniami poświęciliśmy wyraźnie więcej miejsca.

Na tej samej stronie MOTOR zamieścił też wyniki konkursu na Samochód Roku 2022 (COTY). Wygrała Kia EV6, ale na drugim miejscu sklasyfikowano Renault Megane E-Tech Electric.

Również na tej samej stronie znajdziecie jeszcze krótkie artykuły o hybrydowej wersji Nissana Juke’a oraz o nowej generacji opon Motrio. To marka należąca do Renault.

Na następnej stronie znajdziecie informację o planowanym na przyszły rok debiucie pierwszego w historii elektrycznego samochodu marki Jeep, tabelkę z wynikami rejestracji dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce (Dacia na ósmym miejscu) oraz rezultaty testów zderzeniowych EuroNCAP, w tym pięciogwiazdkowy wynik Renault Megane E-Tech Electric.

Pochodzący od niemieckiego partnera tygodnika MOTOR porównawczy test sześciu miejskich crossoverów opublikowano na stronach 12-21. W szranki stanęły Kia XCeed, Mazda CX-30, Mini Countryman Cooper, Renault Captur, Seat Arona i Volkswagen T-Roc. Wszystkie auta napędzane były silnikami benzynowymi o mocy z przedziału 136-160 KM.

Wielkim atutem Captura w tym starciu była najniższa cena. Wielki, ale nie jedynym. Inne, to dobre wykończenie, oszczędne jednostki napędowe i ogólna dojrzałość konstrukcji. Captur najlepiej w teście przyspieszał, okazał się też całkiem przestronny na kanapie, choć pomarudzono na niewielkie możliwości regulacji przednich foteli i sterczące mocno do przodu zagłówki. Jak wiecie, testowałem już kilka wersji drugiej generacji Captura i jakoś te zagłówki mi nie przeszkadzały. MOTOR skrytykował też prowadzenie francuskiego samochodu – ESP działa zbyt mocno. Czyż nie po to jest – by zdusić niebezpieczeństwo w zarodku?

Zgodnie z tradycją Captur nie mógł się uplasować wysoko – zajął piąte, przedostatnie miejsce z dorobkiem 213 punktów pokonując jedynie Mini. Zwyciężyła Kia zdobywając aż 235 oczek.

Świat oszalał na punkcie SUV-ów, ale są ludzie, którzy zdecydowanie bardziej wolą nadwozia kombi. Cóż – potrafią być o wiele bardziej praktyczne! MOTOR w dziale Używane prezentuje na stronach 38-41 dziesięć propozycji takich samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Wśród nich są:
– Peugeot 308 II generacji, chwalony za przestronność, duży bagażnik, odporność na rdzę, niezawodność i świetne silniki; cóż, HDi, to klasa sama w sobie!
– Citroën C5 II generacji, świetnie zabezpieczony antykorozyjnie, komfortowy, przestronny, ze znakomitymi dieslami HDi i niezawodny;
– Peugeot 508 I generacji – również bardzo solidny, niezawodny, znakomicie wykończony i dobrze wyposażony, świetnie zabezpieczony przed korozją; przy okazji wspomniano poprzednika, Peugeota 407;
– Renault Lagunę III generacji – ma atrakcyjne ceny, jest dobrze wykonana i praktycznie niezawodna, oferuje przyjemnie wykończone dobrej jakości i funkcjonalne wnętrze, jest też całkiem przestronna i dobrze zabezpieczona przed rdzą.

Starcie Alfy Romeo Giulia z BMW serii 3, również w dziale Używane, zamieszczono na stronach 42-45. Włoski samochód okazał się całkiem równorzędnym konkurentem dla niemieckiej konstrukcji. I jak wśród ludzi – „włoszka” ma więcej uroku od „niemki” ;-) W tekście wspomniano też Giuliettę.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008308407508Alfa RomeoAlpineAustralC5CapturCitroenClioDaciaDusterE-UlysseF1FiatGiuliaGiuliettaJeepJukeKadjarLagunaMegane E-Tech ElectricMOTORMotrioNissanPeugeotRenaultużywane
Udostepnij70Tweet44Udostepnij12
Poprzedni

Kryzys sektora motoryzacyjnego w Europie pogłębia się. Stellantis z największym spadkiem sprzedaży

Następny

Citroën to najbardziej kolekcjonerska marka na świecie twierdzi wnuk założyciela firmy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën to najbardziej kolekcjonerska marka na świecie twierdzi wnuk założyciela firmy

Używany Citroën BX - codzienna eksploatacja. Czy ten samochód nadaje się na daily car? Opinie, porady, awarie, technika

Pilna akcja serwisowa Renault Arkana: aktualizacja oprogramowania modułu wspomagania układu kierowniczego

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.