Znowu okładka tygodnika MOTOR niespecjalnie zachęca nas – miłośników francuskiej motoryzacji – do zakupu pisma. Spośród interesujących nas aut można na niej dostrzec maleńkie fotki Renault Kadjara i Opla Astry. Słabo. Ale może w środku będzie lepiej? Sprawdźmy!
MOTOR nr 11 (3742) z 10.III.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Traction Avant, 204, 403, 16, 20, 30, Espace, Kadjar, Megane, R4, A106, A110, A310, 2000, Astra
Zespół BWT Alpine F1 Team został wspomniany w artykule zamieszczonym na stronach 8-9 zapowiadającym kolejny sezon Formuły 1.
W teście porównawczym aż ośmiu aut kompaktowych opublikowanym na stronach 18-27 MOTOR nie zmieścił ani jednego auta francuskiego. Szkoda. Cóż – musiały się w stawce zmieścić aż trzy auta z Grupy Volkswagena… Ale jest jeden model reprezentujący koncern Stellantis. To Opel Astra. I wypadła, jak należało się spodziewać, słabo – zajęła miejsce szóste, a po uwzględnieniu kosztów i wyposażenia spadła na siódme. Gorzej oceniono tylko Mazdę. Z drugiej strony Astrę dzieli od zwycięskiego Volkswagena tylko 16 punktów na 400 możliwych do zdobycia, widać więc, że stawka była dość wyrównana.
Ciekawy materiał MOTOR zamieścił na stronach 32-35. Traktuje on o przełomowych rozwiązaniach zastosowanych przez różne marki motoryzacyjne. Wśród nich znalazł się przedni napęd (pokazano Citroëna Traction Avant), wtrysk bezpośredni benzyny oraz common rail (Fiat/Alfa Romeo), nadwozie typu minivan (realnie Chrysler, który nieznacznie ubiegł Renault z wprowadzeniem Espace, MOTOR wspomniał też Megane Scenic), samonośne nadwozie (Lancia), silniki wysokoprężne upowszechnione w samochodach osobowych (Peugeot, wspomniano modele 204 i 403) oraz nadwozie typu hatchback (Renault 16, Renault 4).
W dziale Używane na stronie 38. MOTOR ocenił III generację Dodge’a Durango. Źle oceniono zużycie paliwa. Nota poniżej średniej pojawiła się przy cenie zakupu i dostępności części. Za przeciętne uznano jakość materiałów, ceny części, koszty serwisu i jego dostępność. Powyżej średniej oceniono wyposażenie, komfort jazdy i hałas, osiągi oraz bezawaryjność. Za bardzo dobre Redakcja uznała przestronność wnętrza, pojemność bagażnika oraz wygląd i styl.
Wśród komentujących na naszym portalu jest grupka fanów silników wysokoprężnych. To pewnie głównie ich może zainteresować artykuł o najlepszych i najgorszych dieslach w samochodach dostępnych na rynku wtórnym. Najlepiej oceniono Renault Kadjara (silniki 1.5 dCi, 1.6 dCi i 1.7 dCi), przy którym wspomniano też Nissana Qashqaia. Innych francuskich aut MOTOR nie dostrzegł, choć poświęcił na ten materiał strony 40-43.
Za to kolejne dwie strony, to już piękna melodia. Nie każdego stać na Alpine A110, więc może poszukać tego sprzed kilkudziesięciu lat? Oj, też tanio nie będzie, ale generalnie powinno być nieco taniej, niż za to, co można kupić dziś. Generalnie to fajny artykuł poświęcony legendzie rajdów, wyścigów i krętych alpejskich dróg.
Z kolei w dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano Renault 30 i 20, a także Dacię 2000.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze