„Motor” nr 11 (2908) z 09.III.2009
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,6 grosza
Warto kupić: tylko miłośnicy Renault
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, XM, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Duster, Logan, sportowe
Pierwszym samochodem z kręgu naszych zainteresowań, któremu „Motor” poświęcił odrobinę miejsca, jest Dacia Logan. Okazją był list Ryszarda B. z Zambrowa, który pisze w sprawie opon o niezbyt często spotykanym rozmiarze, w jakie obuwany jest Logan. Autor listu dziękuje za test Dacii w poprzednim numerze w dziale Używane.
W dość obszernym materiale podsumowującym genewski autosalon nie zabrakło „francuszczyzny”. Wspomniano (na stronie 8.) o nowych modelach Renault – odświeżonym Clio, nowej wersji Scenic’a, Megane Grandtour i Megane RS. Wszystkie te samochody już pokazywaliśmy, niektóre w tym tygodniu.
Trzy strony dalej zaprezentowano jeszcze Dacię Duster – ciekawy koncept auta rekreacyjnego.
Zdjęcie rozbitego Citroëna XM zdobi krótką notatkę zamieszczoną na stronie 14. traktującą o wypadkach w czasie zakończonych już ferii zimowych. Na szczęście liczba ofiar była dużo mniejsza, niż rok wcześniej.
Na tej samej stronie zamieszczono wykres z informacją o średniej emisji dwutlenku węgla przez wszystkie sprzedane w roku 2008 samochody, oczywiście w rozbiciu na marki. Najniższą emisją może się pochwalić Fiat (133.7 g CO2/km), zaś zaraz za nim są Peugeot (138,1 g), Citroën (142,4 g) i Renault (142,7 g).
Na stronach 24-25 zamieszczono zestawienie modeli samochodów, które są zmodyfikowane pod kątem oszczędności jazdy. Pojawiły się tylko dwa auta francuskie – C3 Stop&Start i Clio LPG. Chodzi oczywiście o auta oferowane w Polsce.
Bolid Renault F1 pokazano na stronie 37. na zrzucie ekranowym z gry Formula One Champioship Edition.
Renault Laguna II, to bohater działu Używane. Poświęcono temu popularnemu modelowi strony 42-45, a więc całkiem sporo. Znamienne, że w tekście dość szybko pojawił się taki fragment: „Pomimo kilku wpadek, jakie miały miejsce w trakcie jej produkcji, auto zasługuje na uznanie i gwarantuje całkiem przyjemną eksploatację. Jeśli ktoś lubi komfortowe podróże, powinien się nią poważnie zainteresować”.
Pochwalono znakomitą stylistykę, bogate wyposażenie zdecydowanej większości Lagun, bardzo wysoki komfort, świetne zabezpieczenie antykorozyjne, a po stronie zalet pojawił się też duży wybór na rynku wtórnym. Za wady uznano za delikatny układ turbodoładowania w dieslach, usterkową elektronikę i delikatne felgi aluminiowe.
Niewątpliwie ogromną zaletą Laguny jest poziom bezpieczeństwa, jaki oferuje to auto. Wszak ten model Renault był pierwszym samochodem na świecie, który uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.
I to już wszystko co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Myślę, że jego zakup można polecić jedynie miłośnikom Renault.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze