MOTOR zauważył, że pojawił się Nowy Renault Scenic. Nawet wspomniał o tym na okładce aktualnego numeru, który do punktów sprzedaży prasy trafił dzisiaj. Więcej samochodów francuskich na tytułowej stronie pisma nie ma, ale tym razem nawet koncern VAG nie jest bardzo mocno promowany – reprezentują go tylko dwa samochody, oba pokazane od tyłu.
MOTOR nr 11 (3273) z 14.III.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, DS 3, 106, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 406, 407, 508, 5008, 607, 807, Partner, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Talisman, Vel Satis, Dokker, Duster, Logan, Sandero
Grupę PSA wspomniano w artykule opisującym najbliższe plany Opla, który z francuskim koncernem współpracuje. Znajdziecie ten materiał na stronach 6-9.
O tym, że PSA przeprowadziło testy rzeczywistego spalania swoich samochodów, pisaliśmy już 10 dni temu. Teraz napisałem o tym także MOTOR na stronie 10. publikując przy tym zdjęcie Peugeota 308 i wspominając o Citroënie C4 Picasso oraz DS 3.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 12. wspomniano Citroëna C3, Peugeota 508 oraz Renault Grand Scenic’a.
Na tej samej stronie zamieszczono tabelkę z wynikami styczniowej sprzedaży 10 najpopularniejszych na Starym Kontynencie aut. Wynika z niej, że Renault Clio zajmuje czwarte miejsce, a Peugeot 208 piąte, przy czym przyrost sprzedaży tego drugiego jest najwyższy czołowej ósemce – wyniósł aż 19,4%.
Na marginesie strony 13. opublikowano mocno skrócony cennik Renault Megane IV.
Renault Scenic’a IV pokazano – używając praktycznie tylko zdjęć prasowych – na stronach 14-15. Stwierdzono już w podtytule, że „teraz Scenic wcieli się w crossovera”, czego zupełnie nie rozumiem – co niby jest w tym aucie z crossovera? Bo chyba nie chodzi o standardowe, 20-calowe felgi. Trudno mi się też zgodzić z tezą, jakoby wskaźniki umieszczone centralnie były przejawem „efekciarstwa”. MOTOR ma nas też chyba za ślepych, bo pisze, że „jak na kompaktowego minivana, ilość miejsca z na kolana z tyłu jest niewielka” publikując ten tekst przy zdjęciu, z którego wynika coś zupełnie innego ;-)
W materiale wspomniano też inne modele Renault (Megane, Kadjar, Talisman, Espace), a także parę modeli Nissana.
Sporo ostatnio było w mediach materiałów dotyczących przygody Pana Prezydenta Dudy na autostradzie A4. O „oponach do celów specjalnych” pisze też aktualny MOTOR. Wspomina na stronie 29., że opony typu PAX Michelin dostarczał także do Renault Scenic’a RX4.
Prześwit samochodu odgrywa sporą rolę, zwłaszcza, gdy mieszka się nie przy asfaltowej ulicy, czy lubi się czasem zjechać na nieutwardzony teren. MOTOR sporządził zestawienie samochodów porządkując je – w ramach klas – pod względem prześwitu właśnie. Pozwolę sobie więc przeklepać dane dotyczące aut francuskich, a jeśli interesują Was inne samochody, to zajrzyjcie na strony 30-33 aktualnego wydania tego tygodnika.
AUTA MAŁE I MIEJSKIE (średnia w klasie – 14,2 cm)
Peugeot 206 – 11,0 cm
Peugeot 207 – 11,0 cm
Citroën C1 – 12,0 cm
Citroën C2 – 12,0 cm
Citroën C3 – 12,0 cm
Citroën Saxo – 12,0 cm
Renault Clio II – 12,0 cm
Renault Clio III – 12,0 cm
Renault Modus – 12,0 cm
Peugeot 106 – 13,0 cm
Dacia Sandero – 16,5 cm
Renault Twingo III – 17,0 cm
Dacia Sandero Stepway – 20,5 cm
AUTA KOMPAKTOWE (średnia w klasie – 13,7 cm)
Peugeot 308 – 10,0 cm
Citroën Xsara – 11,0 cm
Citroën C4 – 12,0 cm
Peugeot 307 – 12,0 cm
Renault Megane I – 12,0 cm
Renault Megane II – 12,0 cm
Renault Megane III – 12,0 cm
Renault Megane IV – 12,0 cm
Dacia Logan – 15,5 cm
AUTA KLASY ŚREDNIEJ (średnia w klasie – 14,1 cm)
Citroën C5 (rocznik 2012) – 12,0 cm
Renault Laguna I – 12,0 cm
Renault Laguna II – 12,0 cm
Renault Laguna III – 12,5 cm
Peugeot 406 – 13,0 cm
Peugeot 407 – 13,0 cm
Peugeot 508 – 14,0 cm
Citroën C5 (rocznik 2006) – 15,0 cm
AUTA KLASY WYŻSZEJ (średnia w klasie – 13,9 cm)
Peugeot 607 – 11,0 cm
MINIVANY I KOMBIVANY (średnia w klasie – 15,0 cm)
Citroën C4 Picasso – 12,0 cm
Renault Espace – 12,0 cm
Renault Scenic I – 12,0 cm
Renault Scenic III – 12,0 cm
Renault Vel Satis – 12,0 cm
Renault Scenic II – 13,0 cm
Peugeot 5008 – 13,5 cm
Citroën Berlingo I – 14,0 cm
Citroën Berlingo II – 14,0 cm
Citroën C8 – 14,0 cm
Peugeot 807 – 14,0 cm
Peugeot Partner – 14,0 cm
Renault Kangoo I – 14,0 cm
Citroën Xsara Picasso – 15,0 cm
Dacia Logan MCV (rocznik 2013) – 15,5 cm
Peugeot 2008 – 16,5 cm
Renault Kangoo I Pampa – 18,0 cm
Renault Kangoo II – 18,0 cm
Dacia Dokker – 19,0 cm
SUV-y I AUTA TERENOWE (średnia w klasie – 20,3 cm)
Dacia Duster – 20,5 cm
Za skarby świata nie rozumiem, co w segmencie minivanów i kombivanów robią Peugeot 2008 i Renault Vel Satis. I dlaczego pominięto takie modele, jak Citroën C6, Renault Captur, Peugeot RCZ, Citroën C-Crosser/Peugeot 4007, czy Renault Koleos. Niszowe? Może i tak, ale skąd w takim razie obecność w zestawieniu np. UAZ-a 469? O dlaczego Hyundai i40 trafił do klasy wyższej?
Pieniądze zawsze wzbudzały emocje, więc zapewne podobnie będzie po lekturze artykułu o kosztownych dodatkach do samochodów, które opisano na stronach 36-39. Wspomniano tam też Citroëna C5, w którym czujniki parkowania z kamerą cofania kosztują 8-krotnie mniej, niż w Lamborghini Huracanie.
Peugeoty 308 i 407 SW oraz Renault Clio, Captura i Kangoo można dostrzec na zdjęciach zamieszczonych na stronach 40-41.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze