środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12-13/2016

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-29
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
10 1
0
9
UDOSTĘPNIEŃ
30
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

W ubiegłym tygodniu MOTOR ukazał się w numerze podwójnym, a to z racji Świąt Wielkanocnych, które właśnie minęły. Przyniosły zresztą krwawe żniwo na polskich drogach, choć w zasadzie to nie same Święta to uczyniły, tylko debilnie jeżdżący rodacy, wyeksploatowane samochody i kiepskie drogi – źle oznakowane i mające słabiutkie nawierzchnie. Bo to, że znaków jest dużo za dużo, to fakt. Że są stawiane mocno na wyrost, więc Polacy nauczyli się je ignorować, to też nie ulega wątpliwości. A że drogi, zwłaszcza lokalne, są w tragicznym stanie, to też nikt nie zaprzeczy. No ale my tu przegląd prasy dziś mamy zrobić, czas więc na wspomniany podwójny numer tygodnika MOTOR.

MOTOR nr 12-13 (3274-3275) z 21.III.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Picasso, C-Elysee, 301, 3008, 508, 5008, Laguna, Scenic, Duster, Lodgy, sportowe

Pierwsza wzmianka o interesujących nas samochodach – Renault i Dacii – pojawiła się na stronie 10. To tabelka z wynikami rejestracji nowych aut osobowych w Polsce w ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. Wynika z niej, że Renault zajmuje pozycję siódmą i dynamicznie rośnie (największy przyrost w Top10 – o 33,7%), zaś Dacia jest dziewiąta i lekko jej ubyło (-3,6%).

Może jej zresztą wkrótce przybędzie za sprawą Duster Urban Explorer, o której osterii limitowanej wspomniano na marginesie strony 11. Tyle, że Urban Explorer wszedł do oferty w pierwszej połowie października 2015 roku, MOTOR więc nie jest zbyt szybki…

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 12. wspomniano Citroëna C3, Peugeoty 3008 i 508 oraz Renault Grand Scenic’a.

Citroëna C-Elysee i Peugeota 301 wspomniano, a nawet pokazano na zdjęciach na stronach 20-23 w teście Fiata Tipo.

Testowałem niedawno Citroëna C4 z silnikiem PureTech. Teraz test podobnego modelu pojawił się na łamach tygodnika MOTOR. Znajdziecie ten materiał na stronie 36. Redaktor Smoleń uznał stylistykę samochodu za zachowawczą, niewyróżniającą się, co początkowo „wydawało się wadą, teraz stał się zaletą”, bo „wygląd C4 okazał się ponadczasowy, a lekko pękata, wysoka karoseria skrywa przestronną kabinę, praktyczny, 410-litrowy bagażnik raz prostą w obsłudze deskę rozdzielczą”. Autor pochwalił też 110-konną odmianę benzynowego silnika 1.2 PureTech, choć niezbyt spodobało mu się średnie spalanie w teście, które – w nowiutkim egzemplarzu – sięgnęło poziomu 7,1 l/100 km.

Cóż – ja w równie nowiutkim C4, ale ze 130-konnym motorem, uzyskałem średnio o 0,2 l/100 km mniej. Widać warto wybrać mocniejszy silnik, bo jest lepiej dopasowany do samochodu kompaktowego, a do tego ma system Stop&Start i nieco lepsze osiągi. Różnica w cenie wynosi jedynie 4.000 zł, może więc warto dopłacić? To wszak tylko niecałe 6,3% wartości słabszego modelu, który kosztuje 63.690 zł (w wersji More Life). I cenę oraz wyposażenie Autor również uznał za zalety. Wśród wad pojawiły się kompletnie nietrafione moim zdaniem zarzuty co do precyzji prowadzenia lewarka skrzyni biegów oraz słabego prowadzenia w zakrętach.

Na rynek trafi za pół roku, ale już wzbudza emocje. Renault Scenic IV jest samochodem znowu wyjątkowym – nikt inny nie oferuje w standardzie 20-calowych kół! Ale też nie każdego stać na nowy samochód, dlatego szczególnie interesuje ich rynek wtórny. I tu w dziale Używane z pomocą przychodzi MOTOR. Na stronach 60-63 opisano bowiem trzecią, a więc tak naprawdę aktualną wersję Scenic’a. I okazuje się, że to całkiem dobry samochód. Uzyskał wprawdzie cztery gwiazdki na pięć możliwych, ale to niezły rezultat, jak na MOTOR ;-)

Samochód został dobrze oceniony, pochwalono benzynowe jednostki napędowe, ale i diesle uznano za całkiem dobre, bo przecież 1.5 dCi, tradycyjny „chłopiec do bicia”, podległa modyfikacjom i w Scenic’u III był już naprawdę dobrą jednostką. Doceniono przestronność i funkcjonalność wnętrza, dobre materiały wykończeniowe i montaż, niskie koszty eksploatacji (zarówno paliwo, jak i serwis) oraz sytuację rynkową – ofert jest sporo, a wiele z nich, to auta w dobrym stanie.
Wśród rywali wymieniono m.in. Citroëna C4 Picasso, Dacię Lodgy oraz Peugeota 5008.

Renault Laguna II powróciła na stronach 64-65 z uwagi na aluminiowe elementy nadwozia. Zespół F1 Renault wspomniano na stronie 70.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 30083015008508C-ElyseeC3C4 PicassoDusterLagunaLodgyMOTORScenic
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

DS Automobiles otworzy salon w Algierze

Następny

Prezes PSA dostał podwyżkę. A rząd protestuje.

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Prezes PSA dostał podwyżkę. A rząd protestuje.

DS3 Monster Energy miażdży konkurencję w wyścigu

Citroën e-Mehari podnosi temperaturę w C_42

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • Mariusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • Remek z Gremek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Romek kudlaty - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Łukasz - Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.