Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2019

0 19

MOTOR na okładce pokazał Renault Grand Scenic’a. Niestety zdjęcie to umieścił na samym dole, bo przecież warto skorzystać z każdej okazji, by zdeprecjonować samochody francuskie. A biorąc pod uwagę to, jak są eksponowane tytuły prasowe w punktach sprzedaży – nie ma szans, by wspomnianą fotkę zobaczyć bez wyciągania pisma ze stojaka. Na szczęście u nas zawsze znajdziecie samochody francuskie na poczesnym miejscu!

 

MOTOR nr 12 (3430) z 18.III.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C4 Spacetouter, C5, C6, C8, C-Crosser, CX, GS, XM, Xsara Picasso, 107, 1007, 206, 207, 307, 308, 3008, 405, 407, 4007, 504, 508, 607, 807, Partner, 8, 10, 16, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, A110, 1307, 1308, Horizon, Duster, Logan, Sandero, sportowe

 

Koncern PSA wspomina Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. W branży faktycznie mówi się o aliansie PSA z Grupą Fiata (FCA), co jest o tyle łatwiejsze w przypadku Francuzów, że oba koncerny już ze sobą współpracowały przy wielu projektach.

Citroëna C3 WRC pokazano na stronie 4. na zdjęciu z Rajdu Meksyku.

Wizualizację Peugeota 508 Coupe znajdziecie na dole tej samej strony.

Na stronach 10-11 MOTOR zaprezentował zwycięzców wszystkich dotychczasowych edycji Car of the Year. Konkurs miał pierwszą edycję w roku 1964. Już w 1966 roku na listę zwycięzców wpisała się marka Renault (model 16), która triumfowała w COTY już sześciokrotnie. W roku 1969 zwyciężył Peugeot 504. Dwa lata później zwycięzcą został Citroën GS, a w roku 1975 – Citroën CX. Simca 1307/1308 triumfowała w roku 1976, a trzy lata później doceniono Simkę Horizon. Szesnaście lat po pierwszym triumfie na listę zwycięzców ponownie wpisało się Renault z modelem 9. W roku 1988 Jurorzy docenili Peugeota 405, a dwa lata później niesamowitego Citroëna XM. Pierwsza generacja Renault Clio zwyciężyła w 1991 roku, a sześć lat później jej śladem poszło Renault Megane Scenic. Peugeota 307 doceniono w roku 2002, a rok później do listy zwycięzców dopisało się Megane II. Ponowny wybór Clio miał miejsce w roku 2006. Osiem lat później jurorzy wskazali na drugą generację Peugeota 308, a w roku 2017 na pierwszego SUV-a w historii konkursu – drugą generację Peugeota 3008. W tym roku Jaguar I-Pace zdobył tyle samo punktów, co Alpine A110, ale struktura głosów wskazała brytyjską markę.

Do tej pory francuskie samochody zwyciężały w Car of the Year szesnastokrotnie, niemieckie czternastokrotnie, a włoskie dwanaście razy.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 12. wynika, iż w ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. Dacia była piątą najchętniej kupowaną marką samochodową w Polsce (nowe auta)! Zanotowała 49-procentowy wzrost rejestracji. Renault było dziewiąte ze wzrostem 8-procentowym.

W dziale Przyszłe premiery (strona 13.) wspomniano Renault Espace oraz Dacię Sandero.

Długodystansowy test Renault Grand Scenic’a znajdziecie na stronach 24-27. MOTOR sprawdził auto napędzane 110-konnym silnikiem wysokoprężnym współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Wersja wyposażenia – Intens. Za taki samochód trzeba zapłacić niespełna 112.000 zł, ale z dodatkami, jakie były na pokładzie testówki, cena wzrosła do 125.600 zł. Grand Scenic okazał się samochodem funkcjonalnym, choć nie tak przestronnym, jak wcześniejsze wersje, które były klasycznymi minivanami. Teraz (Grand) Scenic jest crossoverem. Ma duże i wygodne fotele, w drugim rzędzie dzieloną asymetrycznie i przesuwaną kanapę, dwa nieduże foteliki w trzecim rzędzie i przeciętny bagażnik. Słupki A ograniczają widoczność, a kokpit jest nieźle zmontowany, Zastanawiam się jednak, jak jeżdżą Panowie testujący samochody w tygodniku MOTOR. Już przy przebiegu 4.000 km przestał im działać schowek przed pasażerem, a pod koniec testu zaczęła szarpać skrzynia EDC.

Wśród potencjalnych rywali MOTOR wskazał m.in. Citroëna Grand C4 Spacetoutera.

Na stronach 32-35 znajdziecie brytyjski ranking niezawodności. Przygotowany przez Warranty Direct. Uwzględniono w nim 259 modeli podzielonych na osiem segmentów. Nie zabrakło w nim aut francuskich. Wśród samochodów małych i miejskich mamy na miejscach:
6. Citroëna C1
11. Peugeota 107
22. Renault Twingo
28. Renault Grand Modusa
29. Citroëna C3
29. Renault Clio
33. Renault Clio Campus
37. Citroën C2
40. Peugeot 207
41. Peugeot 1007

W grupie aut kompaktowych:
15. Renault Megane
20. Peugeot 307
21. Citroën C4
21. Peugeot 308

W segmencie D:
7. Renault Laguna
21. Citroën C5
24. Peugeot 407

W szerokim segmencie SUV-ów i crossoverów:
9. Renault Koleos
10. Citroën C-Crosser
14. Peugeot 4007

Jeśli chodzi o auta sportowe i kabriolety, to mamy:
4. Peugeot 206 CC

Wśród mini- i kombivanów:
2. Peugeot Partner Tepee
5. Citroën C3 Picasso
7. Citroën Berlingo First
8. Renault Scenic
9. Renault Kangoo
9. Citroën Xsara Picasso
11. Citroën Berlingo Multispace
23. Renault Grand Scenic
24. Peugeot 3008
30. Citroën Grand C4 Picasso
32. Citroën C8
33. Citroën C4 Picasso
34. Peugeot 807
38. Renault Espace

Francuskie samochody pojawiły się też wśród aut klasy wyższej:
4. Peugeot 607
12. Citroen C6

Samochody pogrupowano wg indeksu awaryjności i pojawiają się spore różnice w porównaniu z niemieckimi rankingami.

W dziale Używane MOTOR na stronie 44. odpowiada swojemu czytelnikowi jeżdżącemu Laguną II na pytanie, czy warto się przesiąść do Megane III 1.4 TCe przy założeniu, że chce się tam zamontować instalację LPG.

Wśród miejskich kombi nie ma do wyboru zbyt wielu modeli. MOTOR ocenia Peugeoty 206 SW i 207 SW, Renault Clio III Grandtour i cztery inne modele, w tym dwie generacje Fabii. Francuskie auta wypadają nieźle, o czym możecie się przekonać zaglądając na stronę 45.

Również w dziale Używane, ale na stronach 46-49, porównano Dacię Sandero II z Chevroletem Aveo. W Dacii pochwalono jakość montażu i przyjemny wygląd deski rozdzielczej. Skrytykowano fotele i siermiężność niektórych rozwiązań. Aveo uznano za przestronniejsze i wykończone nieco lepszymi materiałami. Za to w gamie Dacii znajdziemy również nowocześniejsze jednostki napędowe, a diesli 1.5 dCi nie ma się co obawiać. W przypadku Sandero nie powinno też być najmniejszego problemu z częściami zamiennymi. Chevrolet był na naszym rynku oferowany krótko i z dostępnością części może być problem.
Ostatecznego zwycięzcy MOTOR nie wskazał. Za to w tekście wspomniał Logana.

Na stronach 50-53 znajdziecie artykuł zatytułowany Nowoczesne auto prosty silnik. Wspomniano w nim Renault Megane III, Peugeota 207 oraz Dacię Duster.

W dziale MOTOR Retro tygodnik przypomniał wpis sprzed 55 lat o fabryce marki Bulgarrenault (i Bulgaralpine) wytwarzającej w Bułgarii modele Renault 8, Renault 10 i Alpine A110.

W tym samym dziale znajdziecie fotkę Citroëna 2CV w wersji z dwoma miejscami dla kierowców – w efekcie można było tym samochodem jeździć w obu kierunkach tylko zmieniając fotel. Do przodu i do tyłu.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o