poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-18
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
52 3
0
50
UDOSTĘPNIEŃ
158
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Francuskie nowości. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2022

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Jak żyć z autem elektrycznym? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 30/2022

MOTOR na okładce pokazał Renault Grand Scenic’a. Niestety zdjęcie to umieścił na samym dole, bo przecież warto skorzystać z każdej okazji, by zdeprecjonować samochody francuskie. A biorąc pod uwagę to, jak są eksponowane tytuły prasowe w punktach sprzedaży – nie ma szans, by wspomnianą fotkę zobaczyć bez wyciągania pisma ze stojaka. Na szczęście u nas zawsze znajdziecie samochody francuskie na poczesnym miejscu!

 

MOTOR nr 12 (3430) z 18.III.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C4 Spacetouter, C5, C6, C8, C-Crosser, CX, GS, XM, Xsara Picasso, 107, 1007, 206, 207, 307, 308, 3008, 405, 407, 4007, 504, 508, 607, 807, Partner, 8, 10, 16, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, A110, 1307, 1308, Horizon, Duster, Logan, Sandero, sportowe

 

Koncern PSA wspomina Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. W branży faktycznie mówi się o aliansie PSA z Grupą Fiata (FCA), co jest o tyle łatwiejsze w przypadku Francuzów, że oba koncerny już ze sobą współpracowały przy wielu projektach.

Citroëna C3 WRC pokazano na stronie 4. na zdjęciu z Rajdu Meksyku.

Wizualizację Peugeota 508 Coupe znajdziecie na dole tej samej strony.

Na stronach 10-11 MOTOR zaprezentował zwycięzców wszystkich dotychczasowych edycji Car of the Year. Konkurs miał pierwszą edycję w roku 1964. Już w 1966 roku na listę zwycięzców wpisała się marka Renault (model 16), która triumfowała w COTY już sześciokrotnie. W roku 1969 zwyciężył Peugeot 504. Dwa lata później zwycięzcą został Citroën GS, a w roku 1975 – Citroën CX. Simca 1307/1308 triumfowała w roku 1976, a trzy lata później doceniono Simkę Horizon. Szesnaście lat po pierwszym triumfie na listę zwycięzców ponownie wpisało się Renault z modelem 9. W roku 1988 Jurorzy docenili Peugeota 405, a dwa lata później niesamowitego Citroëna XM. Pierwsza generacja Renault Clio zwyciężyła w 1991 roku, a sześć lat później jej śladem poszło Renault Megane Scenic. Peugeota 307 doceniono w roku 2002, a rok później do listy zwycięzców dopisało się Megane II. Ponowny wybór Clio miał miejsce w roku 2006. Osiem lat później jurorzy wskazali na drugą generację Peugeota 308, a w roku 2017 na pierwszego SUV-a w historii konkursu – drugą generację Peugeota 3008. W tym roku Jaguar I-Pace zdobył tyle samo punktów, co Alpine A110, ale struktura głosów wskazała brytyjską markę.

Do tej pory francuskie samochody zwyciężały w Car of the Year szesnastokrotnie, niemieckie czternastokrotnie, a włoskie dwanaście razy.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 12. wynika, iż w ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. Dacia była piątą najchętniej kupowaną marką samochodową w Polsce (nowe auta)! Zanotowała 49-procentowy wzrost rejestracji. Renault było dziewiąte ze wzrostem 8-procentowym.

W dziale Przyszłe premiery (strona 13.) wspomniano Renault Espace oraz Dacię Sandero.

Długodystansowy test Renault Grand Scenic’a znajdziecie na stronach 24-27. MOTOR sprawdził auto napędzane 110-konnym silnikiem wysokoprężnym współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Wersja wyposażenia – Intens. Za taki samochód trzeba zapłacić niespełna 112.000 zł, ale z dodatkami, jakie były na pokładzie testówki, cena wzrosła do 125.600 zł. Grand Scenic okazał się samochodem funkcjonalnym, choć nie tak przestronnym, jak wcześniejsze wersje, które były klasycznymi minivanami. Teraz (Grand) Scenic jest crossoverem. Ma duże i wygodne fotele, w drugim rzędzie dzieloną asymetrycznie i przesuwaną kanapę, dwa nieduże foteliki w trzecim rzędzie i przeciętny bagażnik. Słupki A ograniczają widoczność, a kokpit jest nieźle zmontowany, Zastanawiam się jednak, jak jeżdżą Panowie testujący samochody w tygodniku MOTOR. Już przy przebiegu 4.000 km przestał im działać schowek przed pasażerem, a pod koniec testu zaczęła szarpać skrzynia EDC.

Wśród potencjalnych rywali MOTOR wskazał m.in. Citroëna Grand C4 Spacetoutera.

Na stronach 32-35 znajdziecie brytyjski ranking niezawodności. Przygotowany przez Warranty Direct. Uwzględniono w nim 259 modeli podzielonych na osiem segmentów. Nie zabrakło w nim aut francuskich. Wśród samochodów małych i miejskich mamy na miejscach:
6. Citroëna C1
11. Peugeota 107
22. Renault Twingo
28. Renault Grand Modusa
29. Citroëna C3
29. Renault Clio
33. Renault Clio Campus
37. Citroën C2
40. Peugeot 207
41. Peugeot 1007

W grupie aut kompaktowych:
15. Renault Megane
20. Peugeot 307
21. Citroën C4
21. Peugeot 308

W segmencie D:
7. Renault Laguna
21. Citroën C5
24. Peugeot 407

W szerokim segmencie SUV-ów i crossoverów:
9. Renault Koleos
10. Citroën C-Crosser
14. Peugeot 4007

Jeśli chodzi o auta sportowe i kabriolety, to mamy:
4. Peugeot 206 CC

Wśród mini- i kombivanów:
2. Peugeot Partner Tepee
5. Citroën C3 Picasso
7. Citroën Berlingo First
8. Renault Scenic
9. Renault Kangoo
9. Citroën Xsara Picasso
11. Citroën Berlingo Multispace
23. Renault Grand Scenic
24. Peugeot 3008
30. Citroën Grand C4 Picasso
32. Citroën C8
33. Citroën C4 Picasso
34. Peugeot 807
38. Renault Espace

Francuskie samochody pojawiły się też wśród aut klasy wyższej:
4. Peugeot 607
12. Citroen C6

Samochody pogrupowano wg indeksu awaryjności i pojawiają się spore różnice w porównaniu z niemieckimi rankingami.

W dziale Używane MOTOR na stronie 44. odpowiada swojemu czytelnikowi jeżdżącemu Laguną II na pytanie, czy warto się przesiąść do Megane III 1.4 TCe przy założeniu, że chce się tam zamontować instalację LPG.

Wśród miejskich kombi nie ma do wyboru zbyt wielu modeli. MOTOR ocenia Peugeoty 206 SW i 207 SW, Renault Clio III Grandtour i cztery inne modele, w tym dwie generacje Fabii. Francuskie auta wypadają nieźle, o czym możecie się przekonać zaglądając na stronę 45.

Również w dziale Używane, ale na stronach 46-49, porównano Dacię Sandero II z Chevroletem Aveo. W Dacii pochwalono jakość montażu i przyjemny wygląd deski rozdzielczej. Skrytykowano fotele i siermiężność niektórych rozwiązań. Aveo uznano za przestronniejsze i wykończone nieco lepszymi materiałami. Za to w gamie Dacii znajdziemy również nowocześniejsze jednostki napędowe, a diesli 1.5 dCi nie ma się co obawiać. W przypadku Sandero nie powinno też być najmniejszego problemu z częściami zamiennymi. Chevrolet był na naszym rynku oferowany krótko i z dostępnością części może być problem.
Ostatecznego zwycięzcy MOTOR nie wskazał. Za to w tekście wspomniał Logana.

Na stronach 50-53 znajdziecie artykuł zatytułowany Nowoczesne auto prosty silnik. Wspomniano w nim Renault Megane III, Peugeota 207 oraz Dacię Duster.

W dziale MOTOR Retro tygodnik przypomniał wpis sprzed 55 lat o fabryce marki Bulgarrenault (i Bulgaralpine) wytwarzającej w Bułgarii modele Renault 8, Renault 10 i Alpine A110.

W tym samym dziale znajdziecie fotkę Citroëna 2CV w wersji z dwoma miejscami dla kierowców – w efekcie można było tym samochodem jeździć w obu kierunkach tylko zmieniając fotel. Do przodu i do tyłu.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10100710713071308162062072CV300830730840074054075045086078807A110AlpineBerlingoBulgaralpineBulgarrenaultC-CrosserC1C2C3C3 PicassoC4C4 PicassoC5C6C8CitroenClioCXDaciaDusterEspaceGSHorizonKangooKoleosLagunaLoganMeganeModusMOTORPartnerPeugeotRenaultSanderoScenicSimcaTwingoXMXsara Picasso
Udostepnij22Tweet12Udostepnij3
Poprzedni

Renault zmieni sposób zarządzania Grupą?

Następny

Już 700.000 Loganów sprzedano w Rosji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Już 700.000 Loganów sprzedano w Rosji

Renault Clio V zdobywa w Genewie nagrodę dla najlepszego samochodu produkcyjnego

Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM - test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.