„Motor” nr 12 (2857) z 17.III.2008
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C8, Xsara, 406, 407, 605, 806, 807, Espace, Laguna, Logan, Sandero
Ukazała się kolejna pozycja książkowa WKŁ, która może zainteresować co poniektórych z Was. Rzecz dotyczy tym razem Citroëna Xsary II. Za 56 zł można sobie kupić to wydawnictwo, o czym „Motor” donosi na stronie 13.
O wszystkich trzech dużych francuskich firmach motoryzacyjnych pojawiła się wzmianka na stronie 14. w artykule o polskiej inwestycji Magneti Marelli. Jeszcze w tym roku ruszyć ma produkcja układów wydechowych, które przeznaczone są m.in. do Citroëna, Peugeota i Renault.
Dacia Logan MCV pojawiła się na stronach 20-21 w teście sześciu samochodów mogących zabrać na pokład minimum siedem osób. Chociaż w zasadzie „test” nie jest tu najlepszym określeniem. To krótki artykuł, który „po łebkach” prześlizgnął się po temacie. Porównanie wygrał wprawdzie Opel Vivaro, ale w zasadzie tylko dzięki możliwości zabrania aż dziewięciu osób i jednocześnie sporego bagażu, ale auto nadaje się w zasadzie tylko na dłuższe trasy – w mieście jest zupełnie niepraktyczne. Za to Dacia Logan MCV na niewielkiej powierzchni zapewnia mnóstwo przestrzeni i dwa miejsca w ostatnim rzędzie wcale nie są jakieś skarlałe. Bagażnik w przypadku rozłożonych siedmiu miejsc nie rzuca na kolana swoją pojemnością, ale tak, czy inaczej – Dacia jest najpraktyczniejsza i w dodatku duuużo tańsza, niż reszta porównanej konkurencji. Nawet z 86-konnym silnikiem 1.5 dCi kosztuje poniżej 50 tys. zł, a najtańsze z pozostałych pięciu aut oznacza wydanie niemal 114 tys. zł.
W artykule na temat felg ze stopów lekkich również pojawiły się samochody francuskie – w tabelce będącej zestawieniem wymiarów tychże felg. Wymieniono Citroëna C8, Peugeota 407, 605, 806 i 807 oraz Renault Espace i Lagunę.
Peugeota 406 wspomniano na stronach 30-31 w artykule o opłacalności przerabiania aut importowanych z Wysp Brytyjskich.
Właściciel Laguny 1.8 RT napisał do „Motoru” list, w którym prosi o poradę w kwestii stosowanego oleju. Odpowiedź (wraz z listem) zamieszczono na stronie 32.
Strony 44-45 poświęcono na prezentację Dacii Sandero. Czterometrowe auto pokazaliśmy Wam już dość dawno i lektura „Motoru” specjalnie nic nowego nie wnosi do sprawy, ale za to artykuł w tym tygodniku jest niemal entuzjastyczny! Pochwalono montaż auta, niezłe silniki, świetne fotele i pomarudzono w zasadzie tylko na niezbyt przestronne wnętrze i niezbyt duży bagażnik. Czekamy więc na jesienną polską premierę handlową Sandero i na pierwsze jazdy tym ciekawym samochodem.
I choć może trudno w to uwierzyć – to już wszystko, co o francuskiej motoryzacji napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze