środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-26
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
50 3
0
49
UDOSTĘPNIEŃ
151
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

To już ostatni datowany na marzec numer tygodnika MOTOR. Na jego okładce zobaczycie Renault Clio R.S., ale fotkę tę umieszczono w lewej dolnej części strony tytułowej, więc w punktach sprzedaży prasy nie będzie eksponowana. Cóż, to też sposób na deprecjonowanie francuskiej motoryzacji w piśmie produkowanym przez zależne od niemieckiego właściciela wydawnictwo.

 

MOTOR nr 13 (3431) z 25.III.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C3 Pluriel, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Spacetourer, C-Elysee, DS3, DS 3, 107, 108, 206, 207, 208, 2008, 308, 3008, 504, 508, 5008, Expert, Rifter, 16, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Megane, Scenic, Talisman, Trafic, Twingo, Zoe, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

Myślę, że dużą grupę odbiorców tygodnika MOTOR stanowią właściciele niemłodych już Volkswagenów. Dlaczego? Przyszło mi to do głowy po rzuceniu okiem na zamieszczone na stronie 4. wyniki sondy wśród czytelników pisma. 52% odpowiedziało tak na pytanie Czy masz w samochodzie hak do holowania przyczepy? A przecież pięć motoryzacyjnych marzeń przeciętnego Polaka, to Volkswagen, Passat, TDI, kombi i z hakiem ;-)

O hot hatchach, których debiutu możemy się spodziewać w najbliższym czasie, MOTOR pisze na stronach 6-9. Pokazuje tam najnowszą wersję Clio w takiej właśnie usportowionej odmianie, która może uzyskiwać moc rzędu nawet 250 KM. Pod maskę trafi znany z Megane R.S., Alpine A110, czy choćby Talismana silnik 1.8 TCe.

Na stronach 10-11 MOTOR pokazał po trzy najpopularniejsze w Europie modele w 15 segmentach. Wśród aut miejskich króluje Renault Clio. W gronie miejskich SUV-ów i crossoverów nie ma mocnych na Renault Captura, drugie miejsce wywalczył bez trudu Peugeot 2008. W segmencie kompaktowych minivanów prym wiedzie Renault Scenic, a trzecie miejsce należy do Citroëna C4 SpaceTourera. Peugeot 3008 jest trzecim najchętniej wybieranym kompaktowym SUV-em (bądź crossoverem), a 5008 również trzecim SUV-em klasy średniej. Ustępuje tylko Mercedesowi GLC i Volvo XC60. Renault Zoe tylko nieznacznie uległo Nissanowi Leafowi w segmencie aut elektrycznych.

W dziale Przyszłe premiery (strona 11.) wspomniano Renault Espace oraz Dacię Sandero.

Renault Captur i Peugeot 2008 powróciły na chwilę w teście Volkswagena T-Crossa (strony 14-15). Niemiecki samochód będzie – jak zwykle – bardzo drogi. Cena najtańszej wersji, jaką podał MOTOR, to 69.790 zł za auto napędzane 95-konnym silnikiem 1.0 TSI. Porównywalnego Captura z 90-konną jednostką TCe można mieć za 54.900zł! Niemal 15.000 zł taniej!!! Najtańszy T-Cross ze 115-konnym silnikiem 1.0 TSI kosztować ma 76.190 zł. Captur z podobną jednostką nie występuje, ale wersję ze 130-konnym silnikiem TCe można mieć już za 70.900 zł. A jeśli chcecie dwusprzęgłowy automat, to szykować musicie minimum 79.400 zł, ale wówczas otrzymacie Captura z silnikiem aż 150 KM. T-Cross 1.0 115 KM DSG kosztuje zaś 83.590 zł. Nie rozumiem ludzi, którzy kupują Volkswageny.

W dziale Porady znajdziecie na stronach 34-37 Przewodnik po małych silnikach. Już na początku pojawiły się jednostki francuskie: 0.9 TCe, 1.0 SCe, 1.2 TCe i 1.3 TCe od Renault oraz 1.0 VTi, 1.2 VTi oraz 1.2 PureTech od PSA. Znajdziecie je m.in. w Renault Capturze, Clio, Espace, Kadjarze, Kangoo, Megane, Scenic’u, Talismanie, Twingo, Daciach Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Citroënach Berlingo, C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C4, C4 Cactusie, C4 Picasso, C-Elysee, DS 3, czy Peugeotach 208, 2008, 308, 3008, 5008 i Rifter, ale też w kilku Oplach (Crossland X i Grandland X). Z kolei Citroëna C1 oraz Peugeoty 107 i 108 wspomniano przy okazji silnika 1.0 Toyoty

Peugeota Experta można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 39.

Opony Michelin okazały się najlepsze w teście ogumienia przeznaczonego dla SUV-ów (strona 40.).

Awaryjności aut małych (miejskich) poświęcono artykuł opublikowany na stronie 43. Wspomniano tam Dacię Sandero, która wypadła lepiej od Škody Fabii, ale też Peugeoty 206 i 207 oraz Renault Clio.

Peugeota 308 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 45. W dalszej części artykułu (strony 46. i 47.) dostrzec można na fotkach Dacię Sandero, Citroëna C4 Picasso, Renault Trafic’a, Renault Espace, Renault Scenic’a, czy hybrydowego Peugeota 508 RXH.

W dziale Używane (strony 52-53) zaprezentowano półkabriolety, czyli autka z rolowanymi dachami. Nie mogło tu zabraknąć Citroëna C3 Pluriela, czy DS 3 Cabrio. W przypadku tego drugiego wspomniano też, że wcześniej był oferowany jako Citroën DS3 Cabrio.

W dziale MOTOR Retro (strona 54.) natraficie o wzmianki związane z nowymi wersjami Peugeota 504 oraz o automatycznej skrzyni w Renault 16.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10710816200820620720830083085008504508BerlingoC-ElyseeC1C3C3 AircrossC3 PicassoC3 PlurielC4C4 CactusC4 PicassoC4 SpaceTourerCapturCitroenClioDaciaDokkerDS 3DS AutomobilesDS3DusterEspaceExpertKadjarKangooLodgyLoganMeganeMOTORPeugeotRenaultRifterSanderoScenicTalismanTraficTwingoZoe
Udostepnij22Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2020 (ICCCR 2020)

Następny

Nowy Peugeot 508 SW to najpiękniejsze kombi. Nagroda Red Dot Award

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Peugeot 508 SW to najpiękniejsze kombi. Nagroda Red Dot Award

Czwarty Zlot 206Team – zapraszamy miłośników Peugeot 206 i nie tylko

Peugeot e-208 GT

Peugeot e-208 – pierwszy egzemplarz zamówiony. Nie mógł się doczekać

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.