I znowu MOTOR kompletnie zignorował francuską motoryzację na swojej stronie tytułowej. Czy wewnątrz pisma będzie równie słabo? Sprawdźmy.
MOTOR nr 13 (3483) z 23.III.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Talbot, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C5, DS3, DS 4, 508, Clio, Laguna, Megane, Scenic, 1300, 1301, Duster, Sandero, Lago
Tę konsekwencję w pomijaniu francuskiej motoryzacji widać także we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Burmajster wymienia koncerny, które wstrzymały produkcję z uwagi na koronawirusa, ale kompletnie pomija tu Grupę Renault i Grupę PSA. Wspomina tylko o Dacii. Na szczęście jest nasz wortal, gdzie na bieżąco znajdziecie wszystkie informacje.
Dacia 1300/1301 pojawia się na stronie 6. w związku z listem czytelnika. MOTOR porównuje Dacię 1300 z Fiatem 125p.
W podsumowaniu światowej sprzedaży ubiegłego roku (strony 12-13) znalazło się tylko jedno auto francuskie. To Renault Clio.
Na stronie 13. MOTOR znowu pisze o zatrzymaniu fabryk samochodów i tym razem wspomina już o zakładzie PSA (w Gliwicach) i Renault.
Skrócony cennik Citroëna C3 po liftingu MOTOR publikuje na stronie 14. Więcej na ten temat możecie przeczytać u nas.
Niżej na tej samej stronie znajdziecie też skrócony cennik Dacii Sandero.
Obok wśród zamaskowanych nowości marek premium wspomniano DS 4 oraz Citroëna C4.
Lampkę z podstawą wykonaną z wałka skrzyni biegów bolidu F1 Renault Sport MOTOR wspomina na stronie 34. Taka lampka kosztuje 2.400 zł.
Renault Megane i Scenic’a można dostrzec na małym zdjęciu ilustrującym poradę zamieszczoną na stronie 42.
W dziale Używane MOTOR na stronach 44-49 dokonuje przeglądu rynku i radzi, co kupić mając do dyspozycji 20, 30 lub 40 tys. zł. W pierwszym przedziale wskazuje m.in. na Citroëna C3 II generacji i wspomina przy okazji Citroëna DS3. W tym samym przedziale cenowym proponują też III generację Laguny. Jeśli macie do dyspozycji ok. 30.000 zł, to możecie się rozglądać wśród Citroënów C5 II generacji oraz Dacii Duster pierwszej generacji. Możecie też poszukać pierwszej odsłony Peugeota 508 W ostatnim przedziale cenowym aut francuskich MOTOR nie pokazał.
Renault wspomniano przy okazji oceny używanego Nissana Qashqaia z dieslem 1.6 dCi (strony 50-53).
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) przypomniano wyścigową wersję Talbota Lago.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Znowu szkoda pieniędzy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze