Czy MOTOR pójdzie wkrótce w ślady takich pism, jak AUTO ŚWIAT, AUTO MOTOR I SPORT oraz AUTO MOTO? Czy skończy działalność jako papierowy periodyk motoryzacyjny? Biorąc pod uwagę to, jak olewa francuską motoryzację – zaczynam im tego życzyć. Poprzednie wydanie z naszego punktu widzenia było żałosne. W tym tygodniu na okładce znowu nie ma żadnego auta francuskiego. Ba nie ma tu nic, pod czym mógłby się podpisać Alians albo koncern Stellantis. A kiedyś było to pismo naprawdę opiniotwórcze…
MOTOR nr 13 (3640) z 27.III.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,4 grosza
Warto kupić? Zdecydowanie nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Adam, Astra, Cascada
Michelin Pilot Sport 5 i Michelin CrossClimate 2 w rozmiarze 235/35 R19 wzięły udział w teście opon letnich. Tyle, że ta druga jest oponą całoroczną, ale niech tam. Test ów znajdziecie na stronach 24-29 i jak Pilot Sport wylądowała w środku stawki (uzyskała 247 punktów przy 263 oczkach opony zwycięskiej, tak CrossClimate 2 zamknęła stawkę z wynikiem 172 punktów.
O system zmiennych faz rozrządu traktuje artykuł zamieszczony na stronach 30-31. Wśród popularnych systemów zmiany faz rozrządu wymieniono m.in. system Porsche, ale nie zająknięto się o rozwiązaniach francuskich. A chyba aut Porsche jeździ w Polsce wyraźnie mniej, niż samochodów marek francuskich, prawda? Wspomniano za to system MultiAir stosowany przez Fiata i Alfę Romeo.
Na stronach 32-34 MOTOR opublikował wyniki badania Marka nr 1 za rok ubiegły. W dziedzinie niezawodności Citroën uplasował się na miejscu 16., Renault na 19., Peugeot na 21., Dacia na 23., a Opel na 25. Ciekawe, czy wypowiadali się na temat tych marek także ludzie, którzy nigdy takiego samochodu nie mieli, czy jedynie udokumentowani właściciele. Prawdę mówiąc sądzę, że chodzi o ten pierwszy wariant…
W rankingu salonów samochodowych Renault znalazło się na 2. miejscu, Dacia na 10., Peugeot na 14., Citroën na 15., a Opel na 18.
Pod względem autoryzowanych serwisów marka Renault zajęła miejsce 3., Citroën 5., Peugeot 6., Dacia 10., a Opel 23.
Michelin uplasował się na drugiej pozycji w rankingu marek oponiarskich.
W rankingu marek oferujących auta dostawcze Renault znalazło się na pozycji 3, Ople na 9., Peugeot zamyka dziesiątkę, a na miejscu 11. sklasyfikowano Citroëna.
Szóstym najlepiej ocenianym producentem olejów silnikowych jest Total, a na dziesiątym miejscu znajduje się Elf.
W dziale Używane na stronie 36 opisano Alfę Romeo 147.
Z kolei wśród niedocenianych modeli aut niemieckich (strony 38-41) MOTOR wymienił m.in. Opla Adama i Cascadę – cabrio bazujące na Astrze.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Znów kompletnie szkoda kasy!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze