„Motor” nr 14 (3015) z 04.IV.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4, C5, C-Crosser, DS4, 107, 207, 3008, 4007, 508, RCZ, Clio, DeZir, Koleos, Megane, Scenic, Logan
Strona 6. przynosi informację o tym, że Renault i Opel/Vauxhal ogłosiły, jakie ich zakłady będą produkować nowe generacje Trafica i Vivaro. Pisaliśmy o tym dwa tygodnie temu.
Na kolejnej stronie znajdziecie tabelkę z dziesięcioma najchętniej kupowanymi nowymi samochodami, przy czym zestawienie to podaje dane za luty w Europie. Renault Clio ustępuje tylko Volkswagenowi Golfowi, Peugeot 207 zajmuje miejsce szóste, a Renault Megane – ósme.
Renault DeZira pokazano na stronie 8. i opisano potencjalne produkcyjne plany francuskiego koncernu związane z tym samochodem, a także jego otwartą wersją.
Niżej napisano o dużym sukcesie Peugeotów 3008 i RCZ oraz wprowadzeniu do oferty modelu 508. W roku przyszłym powinien też trafić na rynek następca wciąż nieźle się sprzedającej 207-ki.
Wizualizację niedużego SUV-a Citroëna opartego o Mitsubishi ASX możecie obejrzeć na stronie 11. Wspomniano w towarzyszącym tej grafice tekście także o Citroënie C-Crosserze i Peugeocie 4007.
Citroën C4 jakoś niespecjalnie przypadł do gustu Redaktorowi Lasce – w teście zamieszczonym na stronach 16-20 trafiło pod jego adresem całkiem sporo zarzutów, choć przyznać trzeba, że nie miały specjalnie wielkiego kalibru. Pojawiło się też parę ciepłych słów, choćby za wyposażenie, gadżety, materiały wykończeniowe, obszerny bagażnik.
Testowano samochody ze 120-konnymi silnikami benzynowymi, przy czym te w niemiecko-włoskiej konkurencji miały turbosprężarki. W efekcie Citroën odstawał nieco w parametrach dynamicznych, ale… i tak wygrał porównanie! Wprawdzie dopóki w grę nie weszły koszty, zajmował drugie miejsce ex aequo z Fiatem, ale Opel stracił sporo punktów za cenę i ostatecznie – wraz z Bravo – zdobył po 109 punktów, a C4-ka o jedno oczko więcej.
O samochodach wykorzystywanych przez poszczególne Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego do egzaminowania kandydatów na kierowców napisano artykuł zamieszczony później na stronie 29. Wspomniano w nim o Renault Clio i Peugeotach 207.
Przy omawianiu oferty kredytowej na samochody (strony 30-31) wspomniano o Banque PSA Finance.
Renault Megane wspomniano z kolei w materiale poświęconym czynnościom, jakie warto przeprowadzić w układzie klimatyzacji samochodowej.
Na stronach 38-39 zamieszczono artykuł poświęcony ogłoszonym niedawno akcjom serwisowym różnych samochodów. Wspomniano tam o Peugeocie 107 (problem związany z rzekomym niewłaściwym działaniem pedału gazu) oraz Renault Scenic’u (kłopoty z hamulcem postojowym) i Koleosie (odkręcające się nakrętki mocującej kolumnę kierowniczą do przekładni kierowniczej).
Renault Megane oraz Citroëny C4 i C5 można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł zamieszczony w dziale Porady na stronach 42-43.
O samochodach atrakcyjnych cenowo na rynku wtórnym napisano na stronach 50-51. Wspomniano tam o Dacii Logan MCV.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze