czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-06
w Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
26 1
3
23
UDOSTĘPNIEŃ
78
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

MOTOR pokazał w tym tygodniu na okładce wizualizację przyszłej wersji Peugeota 508 (niestety – na dole okładki), ale bystre oko wychwyci też Citroëna C5, Peugeota 308, a nawet Renault Twingo. Niestety auta te są tak „poukrywane”, że wcale niełatwo je dostrzec. Ćwiczcie więc wzrok i zajrzyjcie oczywiście do naszego stronniczego przeglądu prasy.

 

MOTOR nr 14 (3328) z 3.IV.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, CXperience, C-Crosser, DS3, 4, 5, 107, 206, 20Cup, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 406, 407, 407 Elixir, 508, 5008, 605, Asphalte, Django, HR1, HX1, Instinct, Oxia, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Duster, Lodgy, Sandero

 

Miłośnicy Peugeota powinni być zadowoleni. Nie dość, że pokazano – na stronach 6-7 – wizualizacje Peugeota 508 nowej generacji, to przypomniano siedem ciekawych konceptów i siedem modeli seryjnych, które z tychże konceptów czerpały. A do tego wspomniano kilka kolejnych samochodów sygnowanych kroczącym lwem. Seryjnych i koncepcyjnych. Tak więc znajdziecie w tym materiale mniejsze lub większe wzmianki o:
– konceptach Oxia, Asphalte, Promethee, 407 Elixir, 20Cup, HR1, HX1, Instinct;
– seryjnych 206, 207, 307, 308, 3008, 406, 407, 508, 5008, 605.
Wspomniano też Citroëny C5 i CXperience.

W dziale Przyszłe premiery (tym razem margines strony 10.) MOTOR zapowiada na nadchodzące lata Peugeota 208, Renault Clio, Peugeota 508, Dacię Duster i Peugeota 2008.

W tym tygodniu rozpoczyna się Poznań Motor Show, więc MOTOR na stronie 10. wspomina kilka ciekawych premier. W Poznaniu mają być wystawione m.in. Peugeot 5008 i DS 7 Crossback. Targi będą otwarte dla publiczności w dniach 7-9. kwietnia.

Na stronie 11. zamieszczono tabelkę z wynikami sprzedaży 10 najpopularniejszych marek na Starym Kontynencie w okresie dwóch pierwszych miesięcy br. Wynika z niej, że Renault był trzecią najpopularniejszą marką w Europie, a Peugeot piątą.

MOTOR zamieścił w aktualnym wydaniu wyniki uzyskane przy pomiarach średnicy zawracania. Obejmują aż 237 modeli samochodów. Mierzono średnicę przy skręcie w lewo i w prawo, po czym uśredniano wynik z dokładnością do 10 cm. Samochody podzielono na klasy. Jakie wyniki uzyskały auta nas szczególnie interesujące?

SAMOCHODY MAŁE I MIEJSKIE
Renault Twingo III – 9,0 m
Peugeot 107 – 10,1 m
Citroën DS3 – 10,8 m
Peugeot 208 – 10,9 m
Renault Clio (z 2014 roku) – 11,0 m
Peugeot 208 GTi – 11,2 m

SAMOCHODY KOMPAKTOWE
Renault Megane (z 2014 roku) – 11,0 m
Peugeot 308 (z 2014 roku) – 11,1 m
Peugeot 308 GT SW (z 2015 roku) – 11,3 m
DS 4 – 11,4 m
Renault Megane R.S. (z 2014 roku) – 11,6 m

SAMOCHODY KLASY ŚREDNIEJ
Renault Talisman – 11,4 m
Renault Talisman Grandtour – 11,4 m
Renault Laguna III – 11,7 m
DS 5 – 11,8 m
Citroën C5 Tourer – 12,2 m
Peugeot 508 – 12,5 m

AUTA SPORTOWE I KABRIOLETY
Peugeot RCZ – 11,6 m

CROSSOVERY I SUV-y
Dacia Duster – 11,2 m
Peugeot 3008 II – 11,4 m
Renault Captur – 11,5 m
Citroën C-Crosser – 11,5 m
Citroën C4 Aircross – 11,6 m
Renault Koleos I – 12,5 m

MINIVANY I KOMBIVANY
Renault Kangoo (z roku 2013) – 10,9
Citroën C3 Picasso – 11,1 m
Renault Grand Scenic (z roku 2015) – 11,5 m
Dacia Lodgy – 11,8 m
Renault Espace V – 12,0 m

Wśród kompaktów zabrakło mi np. Citroëna C4. W zestawieniu nie ma też żadnej Dacii poza Dusterem i Lodgy. Nie dostrzegłem też C4 Picasso, a to już poważne nadużycie – to wszak jeden z najpopularniejszych minivanów. Czyżby MOTOR chciał w ten sposób wymazać to auto ze świadomości potencjalnych nabywców?…

Chyba nie, bo już na stronach 36-37 pamiętał o tym modelu. Wspomniał go pisząc, że francuski minivan napędzany silnikiem 1.6 THP ma nietrwały łańcuch rozrządu. Niżej wśród aut „z drogim łańcuchem rozrządu” wymieniono z kolei Peugeota 207 1.4/1.6 VTi.

Citroëna C5, Peugeota 308 II generacji i Peugeota 3008 I generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 38. W artykule, który opublikowano wraz z tym zdjęciem (strony 3-39) zamieszczono ranking serwisów autoryzowanych. Tylko dwie uzyskały ponad 60% – to Citroën (68,4%) i Peugeot (64,2%). Renault zajęło miejsce piąte z wynikiem 46,5% nieznacznie ulegając Škodzie. Volkswagen – na miejscu ósmym z rezultatem zaledwie 41,0%! Audi z wynikiem 36,8% zamyka pierwszą dziesiątkę! Na zdjęciu przy Citroënie widać C4 Cactusy.

MOTOR pomaga wybrać „auto marzeń za 20 tys. zł”. Na stronach 42-43 pokazano kilkanaście modeli, w tym trzy francuskie: Citroëna C4 Picasso pierwszej generacji, Peugeota 308 SW pierwszej generacji i Renault Lagunę III. Wskazanie padło oczywiście na auto z koncernu VAG, konkretnie na Audi A4 B7.

O Dacii Sandero MOTOR przypomniał sobie na stronie 45. Poddał ten model ocenie kierowców i okazało się, że rumuńsko-francuski hatchback ma całkiem niezłe noty. Poniżej średniej oceniono tylko jakość materiałów. Pojemność bagażnika, komfort jazdy, hałas i osiągi uznano za przeciętne. Powyżej średniej oceniono przestronność wnętrza, wyposażenie i wygląd oraz styl. W ocenie eksploatacji jest jeszcze lepiej. Za przeciętne uznano tylko zużycie paliwa. Koszty serwisu oraz awaryjność oceniono na „powyżej średniej”, a bardzo dobre noty Sandero zebrało za cenę zakupu, ceny części, ich dostępność oraz dostępność serwisu.

MOTOR dokonał szybkiego przeglądu skuterów (strony 48-49) i wspomniał w tym materiale m.in. Peugeota Django.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 107200820620720820Cup30083073084406407407 Elixir55008508605AsphalteC-CrosserC3C3 PicassoC4 AircrossC4 CactusC4 PicassoC5CapturClioCXperienceDjangoDS3DusterEspaceHR1HX1InstinctKangooKoleosLagunaLodgyMeganeMOTOROxiaRCZSanderoScenicTalismanTwingo
Udostepnij9Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Citroën sponsorem Tygodnia Filmu Francuskiego w Argentynie

Następny

C4 Cactus by Gufram

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

C4 Cactus by Gufram

Peugeot 3008 zdobywa tytuł Car of the Year magazynu Carbuyer

Nowy Peugeot 5008 – ceny w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Roman - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.