Wiadomości

Nissan ARIYA z nagrodą Wirtualnej Polski za Wnętrze Roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Citroën Visa 1000 Pistes 4×4. „Urywa głowę”

autor Tomasz Nowicki
2023-05-31
Wiadomości

Maj 2023 – Citroën sprzedaje tu najwięcej elektryków wśród marek multienergetycznych

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Maj 2023 był we Włoszech wyjątkowy dla marki DS Automobiles

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Citroën opanuje Międzyzdroje. Święto francuskiej motoryzacji już w długi czerwcowy weekend

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-04
Wiadomości

Peugeot liderem rynku w Portugalii – maj 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

autor Maciej Mokwiński
2023-06-01
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-06
w Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
40 3
A A
3

MOTOR pokazał w tym tygodniu na okładce wizualizację przyszłej wersji Peugeota 508 (niestety – na dole okładki), ale bystre oko wychwyci też Citroëna C5, Peugeota 308, a nawet Renault Twingo. Niestety auta te są tak „poukrywane”, że wcale niełatwo je dostrzec. Ćwiczcie więc wzrok i zajrzyjcie oczywiście do naszego stronniczego przeglądu prasy.

 

MOTOR nr 14 (3328) z 3.IV.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, CXperience, C-Crosser, DS3, 4, 5, 107, 206, 20Cup, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 406, 407, 407 Elixir, 508, 5008, 605, Asphalte, Django, HR1, HX1, Instinct, Oxia, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Duster, Lodgy, Sandero

 

Miłośnicy Peugeota powinni być zadowoleni. Nie dość, że pokazano – na stronach 6-7 – wizualizacje Peugeota 508 nowej generacji, to przypomniano siedem ciekawych konceptów i siedem modeli seryjnych, które z tychże konceptów czerpały. A do tego wspomniano kilka kolejnych samochodów sygnowanych kroczącym lwem. Seryjnych i koncepcyjnych. Tak więc znajdziecie w tym materiale mniejsze lub większe wzmianki o:
– konceptach Oxia, Asphalte, Promethee, 407 Elixir, 20Cup, HR1, HX1, Instinct;
– seryjnych 206, 207, 307, 308, 3008, 406, 407, 508, 5008, 605.
Wspomniano też Citroëny C5 i CXperience.

W dziale Przyszłe premiery (tym razem margines strony 10.) MOTOR zapowiada na nadchodzące lata Peugeota 208, Renault Clio, Peugeota 508, Dacię Duster i Peugeota 2008.

W tym tygodniu rozpoczyna się Poznań Motor Show, więc MOTOR na stronie 10. wspomina kilka ciekawych premier. W Poznaniu mają być wystawione m.in. Peugeot 5008 i DS 7 Crossback. Targi będą otwarte dla publiczności w dniach 7-9. kwietnia.

Na stronie 11. zamieszczono tabelkę z wynikami sprzedaży 10 najpopularniejszych marek na Starym Kontynencie w okresie dwóch pierwszych miesięcy br. Wynika z niej, że Renault był trzecią najpopularniejszą marką w Europie, a Peugeot piątą.

MOTOR zamieścił w aktualnym wydaniu wyniki uzyskane przy pomiarach średnicy zawracania. Obejmują aż 237 modeli samochodów. Mierzono średnicę przy skręcie w lewo i w prawo, po czym uśredniano wynik z dokładnością do 10 cm. Samochody podzielono na klasy. Jakie wyniki uzyskały auta nas szczególnie interesujące?

SAMOCHODY MAŁE I MIEJSKIE
Renault Twingo III – 9,0 m
Peugeot 107 – 10,1 m
Citroën DS3 – 10,8 m
Peugeot 208 – 10,9 m
Renault Clio (z 2014 roku) – 11,0 m
Peugeot 208 GTi – 11,2 m

SAMOCHODY KOMPAKTOWE
Renault Megane (z 2014 roku) – 11,0 m
Peugeot 308 (z 2014 roku) – 11,1 m
Peugeot 308 GT SW (z 2015 roku) – 11,3 m
DS 4 – 11,4 m
Renault Megane R.S. (z 2014 roku) – 11,6 m

SAMOCHODY KLASY ŚREDNIEJ
Renault Talisman – 11,4 m
Renault Talisman Grandtour – 11,4 m
Renault Laguna III – 11,7 m
DS 5 – 11,8 m
Citroën C5 Tourer – 12,2 m
Peugeot 508 – 12,5 m

AUTA SPORTOWE I KABRIOLETY
Peugeot RCZ – 11,6 m

CROSSOVERY I SUV-y
Dacia Duster – 11,2 m
Peugeot 3008 II – 11,4 m
Renault Captur – 11,5 m
Citroën C-Crosser – 11,5 m
Citroën C4 Aircross – 11,6 m
Renault Koleos I – 12,5 m

MINIVANY I KOMBIVANY
Renault Kangoo (z roku 2013) – 10,9
Citroën C3 Picasso – 11,1 m
Renault Grand Scenic (z roku 2015) – 11,5 m
Dacia Lodgy – 11,8 m
Renault Espace V – 12,0 m

Wśród kompaktów zabrakło mi np. Citroëna C4. W zestawieniu nie ma też żadnej Dacii poza Dusterem i Lodgy. Nie dostrzegłem też C4 Picasso, a to już poważne nadużycie – to wszak jeden z najpopularniejszych minivanów. Czyżby MOTOR chciał w ten sposób wymazać to auto ze świadomości potencjalnych nabywców?…

Chyba nie, bo już na stronach 36-37 pamiętał o tym modelu. Wspomniał go pisząc, że francuski minivan napędzany silnikiem 1.6 THP ma nietrwały łańcuch rozrządu. Niżej wśród aut „z drogim łańcuchem rozrządu” wymieniono z kolei Peugeota 207 1.4/1.6 VTi.

Citroëna C5, Peugeota 308 II generacji i Peugeota 3008 I generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 38. W artykule, który opublikowano wraz z tym zdjęciem (strony 3-39) zamieszczono ranking serwisów autoryzowanych. Tylko dwie uzyskały ponad 60% – to Citroën (68,4%) i Peugeot (64,2%). Renault zajęło miejsce piąte z wynikiem 46,5% nieznacznie ulegając Škodzie. Volkswagen – na miejscu ósmym z rezultatem zaledwie 41,0%! Audi z wynikiem 36,8% zamyka pierwszą dziesiątkę! Na zdjęciu przy Citroënie widać C4 Cactusy.

MOTOR pomaga wybrać „auto marzeń za 20 tys. zł”. Na stronach 42-43 pokazano kilkanaście modeli, w tym trzy francuskie: Citroëna C4 Picasso pierwszej generacji, Peugeota 308 SW pierwszej generacji i Renault Lagunę III. Wskazanie padło oczywiście na auto z koncernu VAG, konkretnie na Audi A4 B7.

O Dacii Sandero MOTOR przypomniał sobie na stronie 45. Poddał ten model ocenie kierowców i okazało się, że rumuńsko-francuski hatchback ma całkiem niezłe noty. Poniżej średniej oceniono tylko jakość materiałów. Pojemność bagażnika, komfort jazdy, hałas i osiągi uznano za przeciętne. Powyżej średniej oceniono przestronność wnętrza, wyposażenie i wygląd oraz styl. W ocenie eksploatacji jest jeszcze lepiej. Za przeciętne uznano tylko zużycie paliwa. Koszty serwisu oraz awaryjność oceniono na „powyżej średniej”, a bardzo dobre noty Sandero zebrało za cenę zakupu, ceny części, ich dostępność oraz dostępność serwisu.

MOTOR dokonał szybkiego przeglądu skuterów (strony 48-49) i wspomniał w tym materiale m.in. Peugeota Django.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

24 godziny na indywidualne poznanie auta

2023-06-06

Dacia Duster Extreme wysoko oceniona! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 22-23/2023

2023-06-06

Nowy Citroën C3 trafił do Republiki Południowej Afryki

2023-06-05

Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

2023-06-04
Tagi: 107200820620720820Cup30083073084406407407 Elixir55008508605AsphalteC-CrosserC3C3 PicassoC4 AircrossC4 CactusC4 PicassoC5CapturClioCXperienceDjangoDS3DusterEspaceHR1HX1InstinctKangooKoleosLagunaLodgyMeganeMOTOROxiaRCZSanderoScenicTalismanTwingo
Udostepnij15Tweet9Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

    1897 udostępnienia
    Udostepnij 759 Tweet 474
  • Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!

    1075 udostępnienia
    Udostepnij 430 Tweet 269
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    2553 udostępnienia
    Udostepnij 1021 Tweet 638
  • Renault Espace jako kamper z… wanną. Tego jeszcze nie było!

    1266 udostępnienia
    Udostepnij 506 Tweet 317

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 GT Pack 1.2 130 KM. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-30
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
Opel Insignia face lifting
Opel

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 1.0 68 KM – mały stylowy samochód do miasta

autor Jędrzej Chmielewski
2014-02-26
Renault Megane Grandtour
Renault - testy i opinie

Test: używane Renault Megane Grandtour 1.3 TCe 140 KM – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-05

Najnowsze komentarze

  • Janek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008
  • Andrzej - Maj 2023 był we Włoszech wyjątkowy dla marki DS Automobiles
  • Tomasz O - 470% wzrostu sprzedaży Alfy Romeo w Portugalii
  • Michał Ł - 470% wzrostu sprzedaży Alfy Romeo w Portugalii
  • Jarosław - Benzynowy silnik 1.4 VTi – czy warto kupić? Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Michał - Rejestracje nowych aut w Polsce po 5 miesiącach 2023 roku

Zobacz też

15 lat produkcji Renault w Brazylii

Dacia – nowy styl konsumpcji w sektorze samochodowym

Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.