MOTOR pokazał w tym tygodniu na okładce wizualizację przyszłej wersji Peugeota 508 (niestety – na dole okładki), ale bystre oko wychwyci też Citroëna C5, Peugeota 308, a nawet Renault Twingo. Niestety auta te są tak „poukrywane”, że wcale niełatwo je dostrzec. Ćwiczcie więc wzrok i zajrzyjcie oczywiście do naszego stronniczego przeglądu prasy.
MOTOR nr 14 (3328) z 3.IV.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, CXperience, C-Crosser, DS3, 4, 5, 107, 206, 20Cup, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 406, 407, 407 Elixir, 508, 5008, 605, Asphalte, Django, HR1, HX1, Instinct, Oxia, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Duster, Lodgy, Sandero
Miłośnicy Peugeota powinni być zadowoleni. Nie dość, że pokazano – na stronach 6-7 – wizualizacje Peugeota 508 nowej generacji, to przypomniano siedem ciekawych konceptów i siedem modeli seryjnych, które z tychże konceptów czerpały. A do tego wspomniano kilka kolejnych samochodów sygnowanych kroczącym lwem. Seryjnych i koncepcyjnych. Tak więc znajdziecie w tym materiale mniejsze lub większe wzmianki o:
– konceptach Oxia, Asphalte, Promethee, 407 Elixir, 20Cup, HR1, HX1, Instinct;
– seryjnych 206, 207, 307, 308, 3008, 406, 407, 508, 5008, 605.
Wspomniano też Citroëny C5 i CXperience.
W dziale Przyszłe premiery (tym razem margines strony 10.) MOTOR zapowiada na nadchodzące lata Peugeota 208, Renault Clio, Peugeota 508, Dacię Duster i Peugeota 2008.
W tym tygodniu rozpoczyna się Poznań Motor Show, więc MOTOR na stronie 10. wspomina kilka ciekawych premier. W Poznaniu mają być wystawione m.in. Peugeot 5008 i DS 7 Crossback. Targi będą otwarte dla publiczności w dniach 7-9. kwietnia.
Na stronie 11. zamieszczono tabelkę z wynikami sprzedaży 10 najpopularniejszych marek na Starym Kontynencie w okresie dwóch pierwszych miesięcy br. Wynika z niej, że Renault był trzecią najpopularniejszą marką w Europie, a Peugeot piątą.
MOTOR zamieścił w aktualnym wydaniu wyniki uzyskane przy pomiarach średnicy zawracania. Obejmują aż 237 modeli samochodów. Mierzono średnicę przy skręcie w lewo i w prawo, po czym uśredniano wynik z dokładnością do 10 cm. Samochody podzielono na klasy. Jakie wyniki uzyskały auta nas szczególnie interesujące?
SAMOCHODY MAŁE I MIEJSKIE
Renault Twingo III – 9,0 m
Peugeot 107 – 10,1 m
Citroën DS3 – 10,8 m
Peugeot 208 – 10,9 m
Renault Clio (z 2014 roku) – 11,0 m
Peugeot 208 GTi – 11,2 m
SAMOCHODY KOMPAKTOWE
Renault Megane (z 2014 roku) – 11,0 m
Peugeot 308 (z 2014 roku) – 11,1 m
Peugeot 308 GT SW (z 2015 roku) – 11,3 m
DS 4 – 11,4 m
Renault Megane R.S. (z 2014 roku) – 11,6 m
SAMOCHODY KLASY ŚREDNIEJ
Renault Talisman – 11,4 m
Renault Talisman Grandtour – 11,4 m
Renault Laguna III – 11,7 m
DS 5 – 11,8 m
Citroën C5 Tourer – 12,2 m
Peugeot 508 – 12,5 m
AUTA SPORTOWE I KABRIOLETY
Peugeot RCZ – 11,6 m
CROSSOVERY I SUV-y
Dacia Duster – 11,2 m
Peugeot 3008 II – 11,4 m
Renault Captur – 11,5 m
Citroën C-Crosser – 11,5 m
Citroën C4 Aircross – 11,6 m
Renault Koleos I – 12,5 m
MINIVANY I KOMBIVANY
Renault Kangoo (z roku 2013) – 10,9
Citroën C3 Picasso – 11,1 m
Renault Grand Scenic (z roku 2015) – 11,5 m
Dacia Lodgy – 11,8 m
Renault Espace V – 12,0 m
Wśród kompaktów zabrakło mi np. Citroëna C4. W zestawieniu nie ma też żadnej Dacii poza Dusterem i Lodgy. Nie dostrzegłem też C4 Picasso, a to już poważne nadużycie – to wszak jeden z najpopularniejszych minivanów. Czyżby MOTOR chciał w ten sposób wymazać to auto ze świadomości potencjalnych nabywców?…
Chyba nie, bo już na stronach 36-37 pamiętał o tym modelu. Wspomniał go pisząc, że francuski minivan napędzany silnikiem 1.6 THP ma nietrwały łańcuch rozrządu. Niżej wśród aut „z drogim łańcuchem rozrządu” wymieniono z kolei Peugeota 207 1.4/1.6 VTi.
Citroëna C5, Peugeota 308 II generacji i Peugeota 3008 I generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 38. W artykule, który opublikowano wraz z tym zdjęciem (strony 3-39) zamieszczono ranking serwisów autoryzowanych. Tylko dwie uzyskały ponad 60% – to Citroën (68,4%) i Peugeot (64,2%). Renault zajęło miejsce piąte z wynikiem 46,5% nieznacznie ulegając Škodzie. Volkswagen – na miejscu ósmym z rezultatem zaledwie 41,0%! Audi z wynikiem 36,8% zamyka pierwszą dziesiątkę! Na zdjęciu przy Citroënie widać C4 Cactusy.
MOTOR pomaga wybrać „auto marzeń za 20 tys. zł”. Na stronach 42-43 pokazano kilkanaście modeli, w tym trzy francuskie: Citroëna C4 Picasso pierwszej generacji, Peugeota 308 SW pierwszej generacji i Renault Lagunę III. Wskazanie padło oczywiście na auto z koncernu VAG, konkretnie na Audi A4 B7.
O Dacii Sandero MOTOR przypomniał sobie na stronie 45. Poddał ten model ocenie kierowców i okazało się, że rumuńsko-francuski hatchback ma całkiem niezłe noty. Poniżej średniej oceniono tylko jakość materiałów. Pojemność bagażnika, komfort jazdy, hałas i osiągi uznano za przeciętne. Powyżej średniej oceniono przestronność wnętrza, wyposażenie i wygląd oraz styl. W ocenie eksploatacji jest jeszcze lepiej. Za przeciętne uznano tylko zużycie paliwa. Koszty serwisu oraz awaryjność oceniono na „powyżej średniej”, a bardzo dobre noty Sandero zebrało za cenę zakupu, ceny części, ich dostępność oraz dostępność serwisu.
MOTOR dokonał szybkiego przeglądu skuterów (strony 48-49) i wspomniał w tym materiale m.in. Peugeota Django.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze