„Motor” nr 15-16 (2912-2913) z 06.IV.2009
Stron: 76 (z okładką)
Cena: 2,50zł
Koszt 1 strony: blisko 3,3 grosza
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 206+, 406, 407, Laguna, Megane, Twingo, Z.E., sportowe
Podobnie, jak w „Auto-Świecie” z ubiegłego tygodnia, tak i w „Motorze” pierwszym francuskim samochodem, na jaki natrafiłem, jest Peugeot 206+ i to w ujęciu tego samego wydarzenia – Targów Motoryzacyjnych w Lipsku. Peugeot pokazał tam odświeżony model swojego przebojowego auta. W artykule na ten temat zamieszczonym na stronie 18. wspomniano również o wschodnioniemieckiej prezentacji koncepcyjnego Renault Z.E., który swój debiut miał podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu.
Na tej samej stronie zamieszczono wyniki rankingu niezawodności niemieckiego TÜV. Podano tylko trzy pierwsze i trzy ostatnie miejsca w pięciu przedziałach wiekowych. I tak wśród aut 2-3-letnich na przedostatnim 114. miejscu znalazł się Peugeot 407, wśród 4-5-latków 108. (również przedostatnią) pozycję zajmuje Renault Laguna, która uplasowała się na 93. (przedostatnim) miejscu także wśród aut 6-7-letnich. Z kolei wśród samochodów w wieku lat 10-11 przedostatnie miejsce (67.) zajmuje Renault Twingo.
Wzmianki o Renault F1 Team oraz Red Bull-Renault F1 Team pojawiły się na stronie 22.
Z kolei o pojedynku Sebastiena Loeba w Citroënie C4 WRC ze Stefanem Evertsem na motocyklu crossowym wspomniano na stronie 23. Jak wiecie z naszej publikacji Citroën okazał się o 0,1 sekundy wolniejszy podczas podjazdu wybrukowaną ulicą Mur de Grammont we Flandrii.
Na stronie 47. znajdziecie oznaczenia silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim stosowane przez różne koncerny. Nie mogło zabraknąć także PSA Peugeot Citroën. Przypomniano, że silniki HPi stosowano w Citroënie C5 i Peugeocie 406. Z kolei Renault montowało silniki oznaczone IDE w niektórych Megane’kach i Lagunach.
Peugeot Partner wyposażony w fotoradar został pokazany na stronie 52.
Gadżety dla miłośników Formuły 1 pokazano na stronach 58-59. Nie zabrakło tam także tych dla miłośników zespołów Renault oraz Red Bull-Renault. Dla zainteresowanych tematem przypominamy nasz artykuł z linkiem do sklepu internetowego, w którym można kupić gadżety Renault. Ostrzegamy jednak, że ceny są dość zaporowe, jak na kieszeń przeciętnego Polaka…
Kolejne zdjęcie Peugeota Partnera znajdziecie na stronie 60.
I choć pewnie znowu mi nie uwierzycie, to już wszystko, co o samochodach francuskich na dwa tygodnie przeznaczył „Motor”. Zdecydowanie NIE KUPUJCIE!!!
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze