Przegląd prasy w tym tygodniu zaczynamy od tygodnika MOTOR. Tygodnika, który po raz kolejny kompletnie zignorował na okładce istnienie francuskiej motoryzacji. Fakt – przedstawicieli mojego „ulubionego” koncernu jest niewiele, ale zarówno Audi, jak i Škodę zdołali wsadzić. Okładka bez aut koncernu VAG istnieć praktycznie nie może.
MOTOR nr 15 (3381) z 9.IV.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 SpaceTourer, 3 Crossback, 208, 301, 308, 508, Clio, Espace, Koleos, Megane, Vel Satis, A110, Duster
Za to już na stronie 4. znajdziecie krótką informację o nowej kampanii reklamowej C4 Cactusa. Pisaliśmy o niej trzy i pół tygodnia temu.
Króciutka informacja o zmianie nazwy z (Grand) C4 Picasso na (Grand) C4 SpaceTourer pojawiła się na stronie 8.
Kolejna strona przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut w Europie w ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. Renault Clio zajmuje drugie miejsce, Peugeot 208 jest szósty, a Citroën C3 dziewiąty.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. natrafić można na wzmianki o Peugeocie 208, Renault Clio, Peugeocie 508 SW i DS 3 Crossbacku.
Grupę PSA przywołano w artykule poświęconym przyszłej generacji Opla Mokki (strony 12-13). Znalazło się tez odniesienie do Peugeota 3008.
Test Renault Espace Energy TCe 225 EDC Initiale Paris MOTOR opublikował na stronach 20-21. To silnik, który – w nieco zmodyfikowanych wersjach – napędza także Megane IV R.S. praz Alpine A110. W Espace motor ten generuje 225 KM i pozwala na przyspieszanie sprawniejsze, niż w Espace IV napędzanym 3,5-litrową V6-tką! Nowe Espace pali rozsądne ilości benzyny.
MOTOR pozytywnie ocenił prowadzenie auta i działanie trybu sportowego systemu Multi-Sense. Za to „różnokolorowe podświetlenie wnętrza” uznano za „ocierające się o kicz”. To chyba przesada, bo jest ono dyskretne.
Dobrze oceniono także zawieszenie, a także system 4Control. Pochwalono też „w zasadzie kompletne wyposażenie” wersji Initiale Paris przy całkiem rozsądnie skalkulowanej cenie. Nie spodobały się „ergonomia i obsługa systemu multimediów”.
Na stronie 43. na jednym ze zdjęć widać parking dealera Peugeota. Dostrzec tam można modele 301 i 308.
W dziale Używane (strona 45.) prześwietlono Peugeota 208. Za przeciętne uznano przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, komfort jazdy i hałas oraz ceny części. Noty powyżej średniej zebrały jakość materiałów, wyposażenie, osiągi, cena zakupu, dostępność części, koszty serwisu oraz awaryjność. Bardzo dobrze oceniono wygląd i styl, zużycie paliwa oraz dostępność serwisu.
Na tej samej stronie czytelnik tygodnika pyta o Renault Vel Satisa. Jest zainteresowany wersją 2.0T. MOTOR odpowiada, że to słuszny wybór, jeśli chodzi o jednostkę napędową.
Wśród SUV-ów do 20.000 nie znalazło się żadne auto francuskie, ale jeśli znajdziecie parę tysięcy więcej, to MOTOR sugeruje zakup Renault Koleosa pierwszej generacji lub Dacii Duster. Te propozycje znajdziecie na stronie 51.
Marki Citroën i Renault wspomniano w jednej z notatek w dziale MOTOR Retro na stronie 54.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze