Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2019

7 57

Wydawać by się mogło, że gdy MOTOR na okładce pisze o 100 najgorszych autach używanych, to od razu wrzuci na okładkę samochody francuskie ;-) Ale nie – nawet taka okazja jest idealna, by zaprezentować Škodę, Audi i Volkswagena. Okładka o autach francuskich dyskretnie milczy, ale coś mi mówi, że we wspomnianym zestawieniu wewnątrz numeru naszych ulubionych samochodów nie zabraknie…

 

MOTOR nr 15 (3433) z 8.IV.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, 207, 307, 308, 407, Clio, Espace, Laguna, Megane, Scenic, Trafic, Vel Satis, Sandero

 

Przez pierwszych 11 stron nie ma w tygodniku MOTOR nic o samochodach francuskich. Za to na marginesie strony 12. w dziale Przyszłe premiery wspomniano Renault Espace oraz Dacię Sandero.

Na następnej stronie znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Europie. Niemal wszyscy w pierwszej dziesiątce notują spadki sprzedaży (wyjątkiem jest Mercedes). Ciekawe natomiast jest to, że drugą najchętniej kupowaną marką na Starym Kontynencie jest Peugeot. Zwracam na to uwagę tym wszystkim malkontentom, którzy twierdzą, że nowa gama jest przeszacowana i przekombinowana i „się nie sprzeda”. Się sprzedaje, jak widać. Trzecia marka w stawce, to Renault, Citroën nie załapał się do pierwszej dziesiątki.

Markę DS Automobiles wspomniano krótko w teście porównawczym Audi Q3 i Volvo XC40 (strony 22-25).

Renault Trafica można dostrzec na zdjęciu ilustrującym artykuł opublikowany na stronie 31. traktujący o tym, że i za granicą warto jednak mieć OC ;-)

Przednie fragmenty Renault Espace i Citroëna C4 Picasso można z kolei zauważyć na jednym ze zdjęć pokazanych na stronie 32.

C4 Picasso, ale już drugiej generacji, widać na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 41.

Wspomniane na okładce 100 najgorszych aut używanych MOTOR przedstawił na stronach 44-53. Podzielono je na klasy. Wśród aut małych i miejskich Redakcja radzi uważać na Citroëny C2 i C3 ze skrzynią Sensodrive, a Peugeoty 207 z silnikami benzynowymi 1.4/1.6 oraz na Renault Clio 1.5 dCi. I na całą masę innych aut. Francuskie wypadają na tym tle naprawdę dobrze!

W segmencie samochodów kompaktowych skrytykowano Citroëna C4 pierwszej generacji za lokalizację modułu ABS, do którego może dostawać się woda. Faktycznie – kłopot kolosalny. Zwłaszcza w porównaniu z Audi A3 i Volkswagenem Golfem z silnikami TSI. Nie spodobała się także C4-ka drugiej generacji z uwagi na benzynowe silniki 1.4/1.6, Peugeot 307 za ryzyko pożaru (a jakże!) i Peugeot 308 pierwszej generacji za silnik 1.6 THP. Dostało się też Megance za silnik 1.5 dCi.

W segmentach D i E naprawdę słabo wypadły samochody przez Polaków uwielbiane – Audi (A4 i A6) i BMW serii 3 i 5). Peugeota 407 skrytykowano za silnik 2.7 HDi, śladowo występujący w tym modelu. Citroënowi C5 wypomniano równie śladowo występujący silnik 2.0 HPi. Gdyby Wam przyszło kupić Lagunę II IDE, to MOTOR również odradza tę wersję.

Wśród samochodów luksusowych pojawił się Citroën C6, a skrytykowano go za silnik 2.7 HDi. Renault Vel Satisa zaś generalnie nie polecają, a już broń Boże z silnikiem 3.0 dCi.

Wśród SUV-ów wymieniono Renault Scenic’a RX4 z silnikiem 1.9 dCi za problemy serwisowe z przegubami wałów napędowych.

Z kolei jeśli chodzi o minivany, to skrytykowano Citroëna C4 Picasso za silnik 1.6 THP.

I najciekawsze – wśród trzech najgorszych z najgorszych pojawił się Volkswagen Passat 2.0 TDI PD!!!

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
KrzysztofadaśKarolKigonBanan Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Red
Gość
Red

Citroena C5 2,0HPI i Lagune IDE to się kupuje w ciemno – tak mało wyszło ich na rynek, że będą tylko zyskiwać na wartości :D Po raz kolejny powtarzany udowadniany jest fakt, że auta francuskie są niezawodne i godne polecenia nawet w dłuższej perspektywie czasowej. Byle trzymać się z dala od egzemplarzy, w których zainstalowany jest silnik, w którym grzebało BMW (silnik 1,6 THP). Francuskie auto, z francuskim silnikiem (najlepiej dieslem) to najlepszy sposób na auto używane. Zresztą na nowe też – nowe Talismany 225KM mają tak fantastyczną relację ceny do walorów technicznych (moc, dynamika, obszerność, wyposażenie), że ja się… Czytaj więcej »

Banan
Gość
Banan

A jak się ma sprzedaż tego rewelacyjnego Talismana 225KM? Niestety nie tylko od THP trzeba stronić. PT też sięgają dna. Ale nagrody zdobywały jedne i drugie…

Banan
Gość
Banan

Pure tech jeszcze się nie załapały do top100? Kwestia czasu , godny następca usterkowości thp….

Kigon
Gość
Kigon

Ale w czym problem? Zestawienie zawiera spis nie polecanych wersji a nie modeli aut, jak wspomniano – francuskie wypadły w zestawieniu całkiem nieźle, a na ,,podium” znalazła się jedna z wersji kultowego modelu VW, więc o jakiej stronniczości mowa? Jeśli zaś chodzi o okładkę, to chyba należy się cieszyć że obok wielkiego napisu ,, 100 najgorszych aut używanych” nie znalazła się fotografia żadnego francuskiego pojazdu.

Karol
Gość
Karol

Czyli moje spostrzeżenia z kabiny, na europejskich autostradach są prawdziwe,król pobocza jest tylko jeden..!!!

adaś
Gość
adaś

„I najciekawsze – wśród trzech najgorszych z najgorszych pojawił się Volkswagen Passat 2.0 TDI PD!!!

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.”

Nie wiedziałem, że Passat jest Francuski :)