Wydawać by się mogło, że gdy MOTOR na okładce pisze o 100 najgorszych autach używanych, to od razu wrzuci na okładkę samochody francuskie ;-) Ale nie – nawet taka okazja jest idealna, by zaprezentować Škodę, Audi i Volkswagena. Okładka o autach francuskich dyskretnie milczy, ale coś mi mówi, że we wspomnianym zestawieniu wewnątrz numeru naszych ulubionych samochodów nie zabraknie…
MOTOR nr 15 (3433) z 8.IV.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, 207, 307, 308, 407, Clio, Espace, Laguna, Megane, Scenic, Trafic, Vel Satis, Sandero
Przez pierwszych 11 stron nie ma w tygodniku MOTOR nic o samochodach francuskich. Za to na marginesie strony 12. w dziale Przyszłe premiery wspomniano Renault Espace oraz Dacię Sandero.
Na następnej stronie znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Europie. Niemal wszyscy w pierwszej dziesiątce notują spadki sprzedaży (wyjątkiem jest Mercedes). Ciekawe natomiast jest to, że drugą najchętniej kupowaną marką na Starym Kontynencie jest Peugeot. Zwracam na to uwagę tym wszystkim malkontentom, którzy twierdzą, że nowa gama jest przeszacowana i przekombinowana i „się nie sprzeda”. Się sprzedaje, jak widać. Trzecia marka w stawce, to Renault, Citroën nie załapał się do pierwszej dziesiątki.
Markę DS Automobiles wspomniano krótko w teście porównawczym Audi Q3 i Volvo XC40 (strony 22-25).
Renault Trafica można dostrzec na zdjęciu ilustrującym artykuł opublikowany na stronie 31. traktujący o tym, że i za granicą warto jednak mieć OC ;-)
Przednie fragmenty Renault Espace i Citroëna C4 Picasso można z kolei zauważyć na jednym ze zdjęć pokazanych na stronie 32.
C4 Picasso, ale już drugiej generacji, widać na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 41.
Wspomniane na okładce 100 najgorszych aut używanych MOTOR przedstawił na stronach 44-53. Podzielono je na klasy. Wśród aut małych i miejskich Redakcja radzi uważać na Citroëny C2 i C3 ze skrzynią Sensodrive, a Peugeoty 207 z silnikami benzynowymi 1.4/1.6 oraz na Renault Clio 1.5 dCi. I na całą masę innych aut. Francuskie wypadają na tym tle naprawdę dobrze!
W segmencie samochodów kompaktowych skrytykowano Citroëna C4 pierwszej generacji za lokalizację modułu ABS, do którego może dostawać się woda. Faktycznie – kłopot kolosalny. Zwłaszcza w porównaniu z Audi A3 i Volkswagenem Golfem z silnikami TSI. Nie spodobała się także C4-ka drugiej generacji z uwagi na benzynowe silniki 1.4/1.6, Peugeot 307 za ryzyko pożaru (a jakże!) i Peugeot 308 pierwszej generacji za silnik 1.6 THP. Dostało się też Megance za silnik 1.5 dCi.
W segmentach D i E naprawdę słabo wypadły samochody przez Polaków uwielbiane – Audi (A4 i A6) i BMW serii 3 i 5). Peugeota 407 skrytykowano za silnik 2.7 HDi, śladowo występujący w tym modelu. Citroënowi C5 wypomniano równie śladowo występujący silnik 2.0 HPi. Gdyby Wam przyszło kupić Lagunę II IDE, to MOTOR również odradza tę wersję.
Wśród samochodów luksusowych pojawił się Citroën C6, a skrytykowano go za silnik 2.7 HDi. Renault Vel Satisa zaś generalnie nie polecają, a już broń Boże z silnikiem 3.0 dCi.
Wśród SUV-ów wymieniono Renault Scenic’a RX4 z silnikiem 1.9 dCi za problemy serwisowe z przegubami wałów napędowych.
Z kolei jeśli chodzi o minivany, to skrytykowano Citroëna C4 Picasso za silnik 1.6 THP.
I najciekawsze – wśród trzech najgorszych z najgorszych pojawił się Volkswagen Passat 2.0 TDI PD!!!
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze