• Najnowsze

Renault Zoe do miasta? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2020

2020-04-16

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Zoe do miasta? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-04-16
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min
26 1
2
26
UDOSTĘPNIEŃ
76
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

MOTOR pokazał w tym tygodniu nakładce jeden samochód francuski. Niestety jego zdjęcie zostało umieszczone na samym dole strony tytułowej. Cóż – na górze, bezpośrednio pod tytułem, jest fotka zajmującego najwięcej miejsca Volkswagena Golfa. Podobno nowego. Może i tak. Wygląda jak kilka dotychczasowych, może po lekkim liftingu, ale na pewno jest nowy. Piszą tak o każdym Golfie, nawet jeśli po paru latach okazuje się, że de facto była to tylko drobna ewolucja, nawet pod względem technicznym. Ot, polskojęzyczna prasa motoryzacyjna…

 

MOTOR nr 16 (3486) z 14.IV.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, 208, 308, 406, Clio, Kangoo, Zoe, Sandero, Astra, Mokka X

 

MOTOR ukazał się w tym tygodniu we wtorek, bo przecież mamy poświąteczny tydzień. Niby więc trafił do sprzedaży nie tak dawno, ale zaczął się już czwartek, a to druga połowa tygodnia. Nie zwlekamy więc i sprawdzamy, czy zakup pisma przez miłośnika francuskiej motoryzacji jest uzasadniony.

Zacznę jednak od motoryzacji niemieckiej. W małej notatce, którą znajdziecie na dole strony 8., MOTOR pisze, iż elektryczna wersja Volkswagena Up!-a sprzedaje się w Niemczech w takiej samej ilości, co wersje spalinowe – na elektryczną przyjęto ok. 20.000 zamówień. To niewątpliwie sukces, którego szczerze i bez ironii Niemcom gratuluję. Skąd te życzenia z mojej strony? Z ogromnego zadowolenia, bo taki Volkswagen truje mniej, niż spalinowy ;-) a poza tym świadczy to o tym, że wersje napędzane silnikami termicznymi sprzedają się po prostu słabo! Mowa przecież o rodzimym rynku!

W dziale Motorynek na marginesie strony 9. MOTOR opublikował skrócony cennik Opla Astry r.m. 2020. Nie jest to jeszcze francuska konstrukcja, ale jednak auto produkowane już przez koncern PSA, dlatego o tym wspominam.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. MOTOR wspomina Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Kangoo oraz Opla Mokkę X.

Na tej samej stronie znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Renault zajmuje pozycję siódmą i bezpośrednio wyprzedza Dacię. W pierwszym kwartale br. Toyota zdetronizowała Škodę, a Volkswagen zanotował niemal 35-procentowy spadek sprzedaży. Dacii ubyło 47,4%, a Renault straciło 26,0%. Pisaliśmy o tym.

MOTOR ekscytuje się reflektorami matrycowymi Audi, z których każdy ma milion mikroluster, a każde z nich jest indywidualnie sterowane. Już widzę radość właściciela takiego auta (lub jego ubezpieczyciela), kiedy po stłuczce przyjdzie mu taki element wymienić…

Ale to i tak nic w porównaniu z wprost ociekającym lukrem artykułem na temat nowego Volkswagena Golfa. Wyobraźcie sobie, że dzięki tapicerowanym obiciom boczków drzwiowych ten samochód jest już w zasadzie przedstawicielem klasy premium. Tak twierdzi MOTOR! Cholera, mój prawie już „dorosły” Peugeot 807, którego spora część wnętrza obita jest tkaniną (a więc tapicerowana), też musi być premium! Na wszelki wypadek MOTOR praktycznie nie pokazał tych boczków drzwiowych. Może przeczuwali, że zechcę się przyjrzeć. Oczywiście wzrokiem pełnym zazdrości. Towarzyszyć temu będzie rozdziawiona japa, z której kącików w niekontrolowany sposób wyciekać mi będzie w ślina na sam widok tych tapicerowanych boczków…

Sześć pełnych stron na temat tego Golfa, to już prawie katalog, jaki w XX wieku można było wynieść z salonu samochodowego. A żeby nikomu nie przyszło do głowy, że można ten cud na kołach (aż dziwne, że nie kwadratowych) porównać z autem francuskim, wśród rywali pokazano Forda i Mazdę. Ech…

Nie samochodem, a urządzeniem mobilnym (przynajmniej w tytule) MOTOR nazwał Renault Zoe. To ono pojawiło się na okładce. Test najnowszej wersji elektrycznego modelu zamieszczono na stronach 26-29. Niestety jedna strona jest przeznaczona praktycznie wyłącznie na zdjęcie, co ogranicza treść.

MOTOR Zoe nawet chwali. Informuje, że deska rozdzielcza jest analogiczna do tej z Clio V, a obsługa wygodna. Bogaty pakiet wyposażenia, to też przyjemny element najnowszego Zoe. Do tego dochodzi silnik o mocy 135 KM i zespół akumulatorów, który zapewnia realny zasięg niemal 400 km. Bagażnik mieści prawie 340 litrów, a ładowność przekracza 485 kg. Za minusy uznano konieczność dopłaty do podłokietnika oraz do lędźwiowej regulacji fotela kierowcy (nie mieli się do czego przyczepić…). Nie spodobała się też klamka zewnętrzna tylnych drzwi. Skrytykowano tworzywa wykończeniowe.

Za to jeśli chodzi o jazdę, Zoe okazuje się całkiem fajne. Jest dobrze wyciszone (choć samo z siebie niewiele dźwięków emituje), cicho pracuje także układ jezdny. Skrytykowano nieco komunikatywność układu kierowniczego (czyli bzdura w aucie elektrycznym do miasta), ale prowadzenie wypadło co najmniej dobrze. Samochód okazuje się całkiem przyjemny w użytkowaniu nawet w trybie eco, w którym można liczyć na uzyskanie deklarowanego zasięgu. Na autostradach zużycie prądu rośnie mocno, a prędkość maksymalna tej wersji jest ograniczona do 140 km/h.

Wśród rywali pojawił się Peugeot e-208.

Przednią część Peugeota 406 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 31.

Z kolei Citroëna C1 z pewnością zauważycie otwierając MOTOR na stronie 36.

Cztery strony dalej MOTOR opublikował wyniki brytyjskiego rankingu na temat niezawodności samochodów. Na piątym miejscu z wynikiem 95,22% (tylko 1,03 punktu procentowego mniej od zwycięskiego Lexusa MX) sklasyfikowano Peugeota 3008 II. Nic dziwnego, że Brytyjczycy są coraz bardziej zadowoleni z Peugeotów.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 208308406AstraC1C4CitroenClioDaciaKangooMokka XMOTORopelPeugeotRenaultSanderozoe
Udostepnij12Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Samochód kompaktowy Peugeot w promocji już za 39.800 zł? Zaglądamy do reklam sprzed lat

Następny

50 lat Citroëna SM

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

50 lat Citroëna SM

Ile kosztuje 10-letnia używana Dacia Duster?

Renault Zoe

Niemcy chętni na Renault Zoe. 56% wzrost sprzedaży mimo kryzysu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Anonimowo o Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Rajender o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Radek o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 – trzy poziomy wyposażenia, rekordowa przestronność, przedsprzedaż już od marca w niektórych krajach?
    • Zawsze o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Zawsze o Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Zb. o Nowy Citroën C5 – trzy poziomy wyposażenia, rekordowa przestronność, przedsprzedaż już od marca w niektórych krajach?
    • mctk o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Piotrek o Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.