MOTOR nie pokazał na okładce aktualnego wydania ani jednego samochody francuskiego. Zagościła za to na stronie tytułowej nowa Astra, a to auto opracowane już pod skrzydłami Grupy PSA, jest więc pewien akcent mogący nas zainteresować.
MOTOR nr 16 (3539) z 19.IV.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C5, DS 4, 9 Crossback, 208 PSE, 308, Clio, Master, Twingo, Wind, Duster, Astra, Grandland, Mokka
Na stronach 4-7 MOTOR prezentuje nową Astrę, a w zasadzie jej wizualizację, bo z faktycznych zdjęć pojawia się tylko auto przedprodukcyjne w mocnym maskowaniu. Stylistyka ma podążać drogą wyznaczoną przez nową Mokkę. W tym kierunku pójdzie też nowy Grandland. Nowa Astra bazuje na tej samej płycie podłogowej, na której powstają już nowe modele PSA – DS 4 oraz Peugeot 308 III generacji.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wspomniano m.in. nowego Citroëna C5, Peugeota 208 PSE, DS 9 Crossbacka oraz Opla Grandlanda.
Na tej samej stronie MOTOR publikuje tabelkę z liczbą rejestracji dziesięciu najpopularniejszych w Polsce modeli nowych aut w pierwszym kwartale br. Na pozycji czwartej – Dacia Duster z wynikiem 3.262 egzemplarzy i przeszło 43-procentowym wzrostem.
Policyjnego Renault Mastera można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronach 26-27.
Citroëna C4 Picasso o raz Renault Clio widać na zdjęciach zamieszczonych na stronie 32.
Renault Twingo II generacji nie jest autem zbyt popularnym w Polsce. Kiedy było oferowane na rynku pierwotnym kupiło go trochę ludzi, ale dziś jakoś niełatwo spotkać ten zgrabny samochodzik na ulicy. Pewnym problemem był fakt, że Twingo II oferowane było wyłącznie w wersji trzydrzwiowej – zapewniało to lepszą sztywność nadwozia, ale nieco gorszą funkcjonalność. MOTOR prezentuje taki samochód w dziale Używane na stronach 44-45.
Twingo II było, jak na swój segment, całkiem przestronne. Zależnie od wersji miało z tyłu dwuosobową kanapę (bez podziału choćby oparcia), bądź dwa niezależne i przesuwane fotele. Wykończenie stoi na niezłym poziomie, a z biegiem lat okazało się, że Twingo jest niezawodne. A jeśli już pojawi się konieczność odwiedzenia serwisu, to koszty tego spotkania nie powinny być wysokie. Zawieszenie jest dość twarde, ale to norma w miejskich autkach. Wyjątkowo twarde są odmiany usportowione, które jednakże dają mnóstwo frajdy z ofensywnej jazdy, jeśli ktoś to lubi. W materiale pokazano też pierwszą i trzecią – już tylko pięciodrzwiową wersję. Pojawił się też zbudowany na tej samej platformie roadster Wind – w Polsce nie był oferowany, ale czasami można go spotkać nawet na drogach w naszym kraju (z prywatnego importu). Twingo II otrzymało cztery na pięć możliwych do zdobycia gwiazdek.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze