chrysler pacifica 2026 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Chrysler Pacifica 100th Anniversary Edition 2026 zaprezentowany

autor Tomasz Nowicki
2025-06-06
Antonio Filosa, dyrektor generalny Stellantis
Wiadomości

Ile będzie zarabiał nowy szef Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-06
renault 5 continental Wiadomości
Wiadomości

Specjalne opony dla Renault 5 E-Tech. Jakie zmiany wprowadzono?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
test dacia jogger eco g 100 tani zakup tania jazda 13 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Eco-G 100 LPG – tani zakup, tania jazda, użyteczność trudna do przecenienia

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-12
peugeot e 2008 Wiadomości
Wiadomości

Elektryczne auta kuszą, ale Hiszpanie wciąż się boją. Tylko 7% czuje się przygotowanych na zmianę

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
stellantis polska salon krakowska citroen peugeot warszawa 3 Wiadomości
Wiadomości

BYD przejmuje ludzi Stellantis w całej Europie. W jakim celu?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
citroen c4 x 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën ë-C4 X FL 2025 trafił do nas na tygodniowy miejski test. Ile kosztuje i jak jeździ?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

DS 4 wygrywa z Audi A3! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 17-18/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-01
w Przeglad Prasy
Czas czytania 10 minut
316
A A
5
Motor 17 18 2023 stronniczy przeglad prasy Wiadomości

Mamy poniedziałek, początek maja, przed niektórymi z nas jeszcze kilka dni wolnego… To doskonały moment, żeby sprawdzić, co o francuskich samochodach napisał w aktualnym wydaniu tygodnik MOTOR. Obecny numer ukazał się przed tygodniem, ale jeszcze przez tydzień aktualności nie straci, bo znowu wyszedł jako numer podwójny.

 

MOTOR nr 17-18 (3644-3645) z 24.IV.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Berliet, Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS 4, 3008, 504, 5 EV, Captur, Clio, Koleos, Megane E-Tech Electric, Trafic, GT X-Over, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Spring, Astra, Corsa, Insignia, Mokka, Rekord

 

Na stronie 6. MOTOR wspomina Craiga Breena, kierowcę rajdowego, który zginął w czasie testów przed Rajdem Chorwacji. Craig jeździł też kiedyś w barwach Citroëna.

Na tej samej stronie znajdziecie również krótką notatkę o edycji specjalnej modeli Alfa Romeo Giulia i Stelvio z okazji stulecia Quadrifoglio. Poświęciliśmy temu znacznie więcej miejsca ponad dwa tygodnie temu.

Również na tej samej stronie opublikowano maleńką notatkę o 20. rocznicy wprowadzenia przez Opla foteli z certyfikatem AGR. O tym też pisaliśmy znacznie szerzej już 2,5 tygodnia temu.

Strony 6-7 MOTOR przeznaczył na analizę wyników sprzedaży nowych aut w Polsce w I kwartale 2023 roku. Jak wiecie z naszej publikacji, najwyżej z „naszych” plasuje się Dacia – na miejscu 8. Pierwszą dziesiątkę zamyka Renault.

Jeśli chodzi o modele, to w pierwszej pięćdziesiątce rankingu znajdują się następujące auta pozostające w kręgu naszych zainteresowań:
6. Dacia Duster – 2.668 egzemplarzy
15. Dacia Sandero – 1.775 sztuk
18. Fiat 500 – 1.448 sztuk
25. Opel Corsa – 1.159 egzemplarzy
29. Nissan Qashqai – 1.048 sztuk
31. Renault Clio – 1.033 egzemplarze
40. Renault Captur – 901 sztuk
42. Renault Trafic – 882 egzemplarze
46. Dacia Jogger – 770 sztuk
47. Opel Astra – 742 sztuki
48. Opel Mokka – 739 egzemplarzy
50. Peugeot 3008 – 707 sztuk.

dacia duster 2023 journey Wiadomości

W rankingu aut elektrycznych Dacia Spring uplasowała się na pozycji szóstej (143 sztuki) , a Renault Megane E-Tech Electric na dziesiątej (101 egzemplarzy).

Interesujące nas modele pojawiły się także w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, Nissana Juke’a oraz Peugeota 2008.

Renault zaprezentowało niedawno nową wersję Clio. To poliftingowa odmiana piątej generacji tego popularnego samochodu. MOTOR opisał ją na stronie 8.

Z kolei strona 9. przynosi krótki artykulik poświęcony koncepcyjnej Lancii Pu+Ra HPE pokazanej oficjalnie 15. kwietnia.

lancia pura 2 Wiadomości

Nie sądziłem, że kiedykolwiek to napiszę, ale powstrzymać się nie mogę. Po tym, jak zajrzałem na strony 10-11 aktualnego wydania tygodnika MOTOR stwierdzam wprost: XM to paskudztwo! Oczywiście mam  na myśli BMW XM ;-)

Na stronach 14-17 MOTOR zamieścił porównanie dwóch aut kompaktowych z segmentu premium. To Audi A3 i DS 4. Gotów byłem się założyć, że Audi rozłoży DS-a na łopatki – wszak niemieckie pochodzenie Audi oraz wydawcy pisma… Porównywane A3 okazuje się mieć mocniejszy napęd (245 KM vs 225 KM DS-a), ale uwaga wszyscy krytykanci silników o małej pojemności skokowej – to właśnie w Audi bazą jest benzynowa jednostka 1.4, gdy w DS pracuje silnik 1.6! No, teraz krytykujcie niemiecki samochód!

DS 4 ma też akumulator trakcyjny o większej pojemności (12,4 kWh vs 10.4 kWh w Audi), co zapewnia mu nieco lepszy zasięg na prądzie. Na benzynie też, przynajmniej wg danych producentów, bo w teście Audi – jak zwykle – spaliło wyraźnie mniej. DS. 4 zużył w teście tygodnika MOTOR średnio 6,9 l/100 km. To sporo, bo mi, dokładnie w poprzedni weekend majowy, na dystansie blisko 1.300 km, analogiczna wersja spaliła tylko 6,5 l/100 km. A ładowałem ją prądem tylko dwa razy, więc okazało się to pomijalne w ostatecznych wynikach zużycia paliwa. A to już wynik zbliżony do tego, co MOTOR uzyskał w Audi.

021. DS 4 E Tense 225 PHEV – kwintesencja francuskosci Wiadomości

Zastanawiam się też, w jaki sposób MOTOR liczy moc systemową. Audi dobywa – wg tabelki – 150 KM z silnika benzynowego i 109 KM z elektrycznego, co daje mu podobno 245 KM mocy systemowej, przy czym napęd jest przedni. DS 4 też ma napęd na przód, ale tu z benzynowej jednostki generującej 180 KM i elektrycznego silnika 110-konnego wyszło tylko 225 KM. Nigdzie w tekście nie znalazłem wyjaśnienia tego fenomenu.

Audi jest mniejsze, ma nikczemny bagażnik (280 litrów), a za dzieloną kanapę trzeba dopłacić! DS 4 zmieści w kufrze 390 litrów i wyraźnie większą ładowność (547 kg vs 490 kg – to różnica równa wadze niezbyt dużej, ale dorosłej kobiety!). DS 4 jest też znacznie lepiej wyciszony, ma nieco skuteczniejsze hamulce i bogatsze wyposażenie seryjne. Uznano natomiast, że jest wyraźnie ciaśniejszy od niemieckiego rywala, choć pomiary przeprowadzone przeze mnie skutkowały nieco lepszymi wynikami, niż to, co pokazał MOTOR).

Audi obsługuje ładowarki o mocy do 2,9 kW, gdy DS-a można podpiąć pod nawet 7,4 kW. W efekcie ładowanie akumulatorów francuskiego samochodu jest ponad dwa razy krótsze.

Ostatecznie jednak to DS 4 wygrał to porównanie. Uzyskał 230 punktów wobec 223 oczek Audi. Owszem, nadrobił wyposażeniem, ale stracił ceną (Audi, to niemalże golas, to i cenę ma znośną, choć oba auta startują z niemal tego samego poziomu ok. 185.000 zł). DS 4 ma też więcej systemów asystujących.

Skonfiguruj DS 4 dla siebie

A jeśli już rozpatrujemy marki premium, to czemu nie spojrzeć na Alfę Romeo? Na stronach 18-19 MOTOR opublikował test modelu Stelvio Quadrifoglio napędzanego silnikiem 2.9 o mocy 510 KM. Uznano, że auto oferuje niezły komfort, silnik i skrzynia pracują znakomicie, samochód ma świetne osiągi, a do tego jest przyjazny w użytkowaniu. Po stronie wad wymieniono nienaturalne dozowanie siły hamowania oraz dużą średnicę zawracania.

26. Nowe Giulia i Stelvio „Quadrifoglio 100 th Anniversario. Legenda od 1923 roku Stelvio Wiadomości

Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze nawet w Polsce. MOTOR na stronach 22-25 zamieścił podsumowanie testu Renault Megane E-Tech Electric na dystansie 20.000 km. Jeżdżono autem w wersji EV60 techno. MOTOR chwali jego właściwości jezdne, przyjazne użytkowanie (za wyjątkiem klamek zewnętrznych w tylnych drzwiach), a także dobrze działająca obsługę poleceń głosowych. Nieźle wypada te kwestia przestronności, zarówno w kabinie, jak i w bagażniku.

Megane E-Tech Electric bardzo oszczędnie gospodaruje energią (o czym przekonałem się już podczas jazd na europejskiej premierze prasowej modelu), i ma naprawdę wiele zalet. MOTOR doszukał się też wad, m.in. kiepskiej widoczności, braku osłaniania progów przez dolne krawędzie drzwi, zbyt mocnego wspomagania układu kierowniczego, relatywnie wysokich cen i dość „sztywnego” cennika.

Poznaj Renault Megane E-Tech Electric

10. Renault Megane E Tech Electric – pierwsza jazda dajaca duzo radosci Wiadomości

W teście wspomniano też Nissany Ariya i Leaf.

W dziale Używane na stronie 44. MOTOR przeanalizował drugą generację Koleosa. Auto ma technicznie sporo wspólnych cech z Nissanem X-Trailem III generacji. Doceniono przestronność samochodu, niezłe materiały wykończeniowe, ale skrytykowano montaż. A jak oceniono Koleosa II w różnych aspektach jego użytkowania? Notę poniżej średniej wystawiono za jakość materiałów (czyli sami sobie przeczą), cenę zakupu, ceny części i koszty serwisu. Za przeciętne uznano osiągi, dostępność części oraz bezawaryjność. Powyżej średniej MOTOR ocenił pojemność bagażnika (542 litry), wyposażenie, komfort jazdy i hałas, a także zużycie paliwa. Bardzo dobre noty pojawiły się w ocenie przestronności wnętrza, wyglądzie i stylu oraz dostępności serwisu.

Również w dziale Używane MOTOR opublikował materiał poświęcony modelom segmentu D i ich usterkowości wg niemieckiego GTÜ (strony 46-51). W stawce pojawiły się Alfa Romeo Giulia i Opel Insignia, ale nie ma ani jednego samochodu francuskiego!!! Czym się kierowano eliminując Lagunę/Talismana, C5-tkę, czy 508-kę?

W dziale Motopasje na stronach 56-60 MOTOR zaprezentował trzy kombi z lat (z grubsza) 70. XX wieku. To Ford Taunus, Opel Rekord i Peugeot 504. Wcale niełatwo znaleźć na rynku te praktyczniejsze odmiany nadwoziowe. Jeśli chodzi o Rekorda, to warto przypomnieć, że w tym roku mija 60 lat od wprowadzenia na rynek generacji A tego modelu. MOTOR opisuje Rekorda D, ale realnie jest on niewiele młodszy. Peugeot 504, to legenda afrykańskich bezdroży, zwłaszcza w wersjach kombi i pick-up. W Europie wspominany jest do dziś, jako model elegancki, stylowy wręcz.

504 1 Wiadomości

W dziale MOTOR Retro na stronie 62. przypomniano autobusy Jelcz budowane na licencji francuskiego Berlieta. Wspomniano także Fiata X 1/9, którego 50. rocznicę zaprezentowania obchodziliśmy pod koniec listopada ubiegłego roku.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym podwójnym numerze. Tym razem naprawdę warto kupić to wydanie!

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Motor 17 18 2023 stronniczy przeglad prasy Wiadomości
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

fiat multipla Wiadomości

Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

2025-06-12
alpine pietrzak na club de ultrace 2025 polska premiera hipersamochodu alpenglow hy6 na tarczynski arena 1 Wiadomości

Alpine Pietrzak na Club de Ultrace 2025: polska premiera hipersamochodu Alpenglow Hy6 na Tarczyński Arena

2025-06-12

F1: Grand Prix Kanady 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

2025-06-12

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

2025-06-12
Tagi: AstraDaciaLanciaClioGranCabrioMokkaBigsterTraficInsigniaCitroenJoggerKoleosFiatNissan5003008JukeAlpineYpsilon504QashqaiOpelMegane E-Tech ElectricSanderoAriyaDusterGiuliaMOTORX-TrailBerlietStelvioCorsaAlfa RomeoCapturGT X-OverLeafPeugeotMaseratiDS Automobiles5 EVelektryczne RenaultRenaultSpringDS 4Rekord
Udostepnij113Tweet71Udostepnij20
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1241 udostępnienia
    Udostepnij 496 Tweet 310
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1687 udostępnienia
    Udostepnij 675 Tweet 422
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1169 udostępnienia
    Udostepnij 468 Tweet 292
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    586 udostępnienia
    Udostepnij 234 Tweet 147

Testy samochodów

DS 5
Testy

Test: używany DS 5 2.0 BlueHDi 180 KM po czterech latach. Ciekawsza alternatywa dla Passata. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-04
003. Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 EDC Intens Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 KM EDC Intens. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-27
Nowy Peugeot 5008 1.6 THP EAT6
Testy

Test: Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM z automatem: dwa tysiące kilometrów po górach Nowej Zelandii. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2020-12-19
15. Citroen C1 test Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.2 82 KM – NAJlepszy z trojaczków. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-27
05. Peugeot 308 SW Active BlueHDi 120 – lepszy niż 500 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW Active 1.6 BlueHDi 120 KM – lepszy, niż 500+. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-02

Najnowsze komentarze

  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 05/2009

Citroën AMI Max – bardziej komfortowa wersja taniego samochodu z szewronami?

C4 – dynamiczna modernizacja

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz