sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 17-18/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-26
w Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
30 2
26
27
UDOSTĘPNIEŃ
91
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

W tym tygodniu MOTOR ukazał się jako numer podwójny, a to z uwagi na zbliżający się weekend majowy. Znowu przy odrobinie kombinacji będzie można zmyć się na przeszło tydzień wykorzystując tylko parę wolnych dni. My na naszym wortalu oczywiście będziemy publikować codziennie – do tego chyba już przez lata przywykliście. A tymczasem bierzemy na warsztat MOTOR, ostatnie wydanie datowane na kwiecień.

 

MOTOR nr 17-18 (3331-3332) z 24.IV.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, C-Crosser, 3 Crossback, 7 Crossback, 207, 208, 2008, 301, 308, 3008, 407, 508, 5008, Partner, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

Następne wydanie tygodnika będzie nosiło numer złożony z samych trójek – 3333. A to bieżące, podwójne, pokazało w dolnej części okładki zdjęcie Citroëna C5 Aircrossa, który zadebiutował w ubiegłym tygodniu na targach w Szanghaju.

Citroëna i Renault wspomniał Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. doceniając ich znaczące wzrosty sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale br. Temat w ujęciu światowym kontynuowany jest na stronach 10-11, gdzie zaprezentowano 50 największych rynków motoryzacyjnych świata (jesteśmy w połowie tej stawki). Prowadzą oczywiście Chiny, które wchłonęły w ubiegłym roku ponad 28 milionów nowych aut (ponad 29,86% światowej sprzedaży!). Francja znalazła się na miejscu siódmym z wynikiem blisko 2,5 miliona sztuk.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 12. wspomniano Citroëna C3 Aircross, Peugeoty 208, 2008 i 508, Renault Clio oraz Dacię Duster.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 13. wynika, iż w pierwszym kwartale br. Renault Clio było dziewiątym najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce i miało największą dynamikę wzrostu sprzedaży w pierwszej dziesiątce (+44,6%).

Na tej samej stronie pojawiła się krótka wzmianka o Dacii Sandero Stepway.

Na stronach 14-15 porównano z grubsza dwie nowości, które wkrótce trafią na wybrane rynki. To Citroën C5 Aircross oraz Opel Grandland X. Opisując Citroëna wspomniano modele C4 Picasso oraz C5, a analizując rynek SUV-ów obu marek przywołano Citroëny C3 Aircross (na rynku w tym roku), C4 Cactusa, ale też innych marek PSA: Peugeoty 2008, 3008 i 5008 oraz DS 3 Crossbacka (spodziewany w przyszłym roku) i DS 7 Crossbacka. No i oczywiście Ople, które teraz należą do koncernu PSA ;-)

A teraz coś, obok czego nie mogę przejść obojętnie. To nic francuskiego. Chodzi o test Volkswagena Golfa zamieszczony na stronach 32-33. Pisany na klęczkach wręcz! Zdjęcie kanapy na przykład zupełnie nie przekonuje, że to przestronne miejsce, ale MOTOR twierdzi, że miejsca jest tam „powyżej średniej w klasie kompakt”. Wymiarów nie podano, a ze zdjęcia wynika jednak coś innego. Pochwalono fotele, ale te z „pakietu R Line”. A seryjne? Kto to wie. Oczywiście wszystko w tym samochodzie jest precyzyjne, bez zarzutu, przestronne i nowoczesne, choć pojawiły się – nierzadko za dopłatą – elementy znane już z innych marek i modeli. Redakcjo tygodnika MOTOR – wstań z kolan. Ale tak naprawdę, nie jak Polska…

Na stronie 38. MOTOR zaprezentował tabelkę obrazującą przestronność w trzecim rzędzie siedzeń 30 różnych modeli. Najwięcej miejsca oferuje tam Dacia Lodgy. Na pozycji 14. znalazł się Peugeot 5008 (pierwszej generacji), na dwudziestej Citroën Grand C4 Picasso, na dwudziestej trzeciej Renault Espace (nie napisano, który), trzy oczka dalej sklasyfikowano Renault Grand Scenic’a. Niestety mierzono tylko miejsce na nogi i nad głową, zapomniano zaś całkowicie o szerokości, co mogłoby istotnie wpłynąć na wyniki. A poza tym ma realny wpływ na tę przestronność.

MOTOR na stronach 48-49 przedstawił 100 modeli i wyniki pomiarów prędkości oraz odchyleń od wskazań prędkościomierza. Owych 100 modeli podzielił na segmenty. Samochody francuskie wymienione w tym zestawieniu, to:
– Citroëny C4, C4 Picasso;
– Peugeoty 208, 301, 308, 508, Partner;
– Renault Clio R.S. Trophy, Twingo, Megane, Scenic;
– Dacie Logan MCV, Duster.

Odpowiadając na pytanie swojego czytelnika MOTOR na stronie 57. wspomina o tym, że Volvo stosowało swego czasu diesla Peugeota (a tak naprawdę PSA).

Na stronach 58-63 MOTOR podzielił na klasy i wybrał w każdej z nich najczęściej wyszukiwane modele. W segmencie aut miejskich Renault Clio znalazło się na pozycji szóstej, Citroën C3 na ósmej, Peugeot 207 na dwunastej, a Dacia Sandero na dziewiętnastej. Wśród kompaktów siódma jest Meganka, szesnasty Citroën C4, a siedemnasty Peugeot 308. W segmencie D Citroën C5 zajął miejsce dziewiąte, tuż przed Renault Laguną, zaś Peugeot 407 był trzynasty, tuż za Škodą Superb. W klasie kompaktowych i średniej klasy SUV-ów Renault Koleos pojawił się na pozycji szesnastej, tuż przed Citroënem C-Crossserem. To zestawienie jednak o kant dupy można sobie potłuc, bo nie wierzę, że poniżej 0,6% szuka Dacii Duster, która w zestawieniu się nie pojawiła. Z kolei trzecia pozycja Scenic’a wśród minivanów i dopiero piąte (tylko 7,6% wskazań) C4 Picasso przy drugiej (18,0%) Volkswagena Tourana świadczy albo o jakimś debilnym zawężeniu kryteriów poszukiwań, albo o debilizmie Polaków. Albo o jednym i drugim. Peugeot 5008 znalazł się na miejscu dziewiątym tej klasy.

Są tacy, którzy uważają, że downsizing nie ma sensu. MOTOR nie zajmuje wyraźnego stanowiska wobec tego zjawiska, ale zapytał mechaników, co sądzą o downsizingowych silnikach, a opinie te zamieścił na stronach 64-66. Nie miał zastrzeżeń do silników 1.2 PureTech PSA (m.in. Peugeot 308) ani do 1.2 TCe Grupy Renault (m.in. Megane). Pewne zastrzeżenia MOTOR wykazał przy wysokoprężnym 1.5 dCi (m.in. Renault Laguna), a odradza jedynie motor 1.6 THP (m.in. Peugeot 508). Mam wrażenie, że motogazetki plują na ten silnik, choć inne, o podobnych, a czasem większych problemach uznawane są za akceptowalne. W materiale wspomniano też modele C5, C4 Picasso, 3008, 508, 5008, Scenic i Talisman.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu. Dodam tylko, że (przynajmniej) do mojego egzemplarza dołączony był 16-stronicowy dodatek poświęcony Nowemu Citroënowi C3.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 200820720830083013084075008508C-CrosserC3C3 AircrossC4C4 CactusC4 PicassoC5C5 AircrossCitroenClioDaciaDS AutomobilesDusterEspaceKoleosLagunaLodgyLoganMeganeMOTORPartnerPeugeotRenaultSanderoScenicTalismanTwingo
Udostepnij11Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Auto Shanghai 2017 – Peugeot

Następny

Citroëny C3 WRC na znanym terenie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroëny C3 WRC na znanym terenie

Sébastien Loeb i Peugeot 208 WRX zajmują doskonałe drugie miejsce w Montalegre

Bagażniki rowerowe Witter w ofercie firmy Taurus

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • No risk no fun - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
26
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.