Już dość dawno nie było na naszych łamach przeglądu prasy. Na rynku wydawniczym został już tylko jeden mainstreamowy periodyk, MOTOR, ja czasu też ostatnio mam jakby mniej, i stąd coraz częstsze braki przeglądów. Dziś jednak robimy wyjątek, a to z okazji podwójnego numeru wspomnianego pisma. Na jego okładce dostrzec można małe foteczki Citroëna C4 Picasso oraz Alfy Romeo 159. Czy więc warto to pismo kupić poszukując informacji o samochodach znajdujących się w centrum naszej uwagi?
MOTOR nr 18-19 (3749-3750) z 28.IV.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C5 Aircross, 205, 408, 5, 7, Captur, Clio, Embleme, Master, Megane, Megane E-Tech Electric, Thalia, Twingo, A390, Duster, Sandero, Spring, Astra, Corsa
Zaczynamy na stronie 6., gdzie w dziale W skrócie pojawia się informacja o Citroënie C3 w wersji mHEV, którą można już zamawiać w Polsce. 110-konna odmiana popularnego autka miejskiego kosztuje co najmniej 88.850 zł.
Na stronach 6-7 znajdziecie podsumowanie sprzedaży nowych aut na polskim rynku w I kwartale 2025 roku. Wśród 50 najpopularniejszych modeli mamy Nissana Qashqaia, Dacię Duster, Dacię Sandero oraz Renault Captura, Wśród aut elektrycznych trzecim najpopularniejszym modelem była Dacia Spring. Wspomniano marki Renault, Dacia, Nissan, Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Mitsubishi, DS Automobiles, Leapmotor i Maserati.
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Renault Clio i Twingo, Alfę Romeo Giulię, Lancię Gammę, Alfę Romeo Stelvio, Alpine A390, Citroëna C5 Aircross (pokazano też fotkę zamaskowanego auta, bo w momencie publikacji wydania nie było jeszcze można zrobić nic innego, nawet jeśli się odpowiednie zdjęcia posiadało, ale dziś wiadomo już, jak wygląda wersja produkcyjna), Jeepa Compassa oraz dwa kompaktowe SUV-y Mitsubishi, w tym jeden elektryczny.
Na stronie 9. natkniecie się na krótki materiał poświęcony Renault Embleme. To auto napędzane ogniwami wodorowymi, na razie jeszcze koncepcyjne, mierzące 4,8 m długości. Czy wejdzie do produkcji seryjnej? W tym momencie trudno wyrokować. W tekście wspomniano też Renault Megane E-Tech Electric.
MOTOR poświęcił stronę 10. na informację o dorocznej imprezie o nazwie Easter Jeep Safari, która jest organizowana w Utah w USA. Pokazano wiele Jeepów na zdjęciach, m.in. Wranglery, Gladiatora i kilka konceptów.
Ma stronie 25. MOTOR zamieścił test Peugeota 408 Hybrid 145. To napęd analogiczny, jak w testowanym niedawno przeze mnie nowym 3008 HEV. Redaktor Jurko docenił komfort jazdy francuskim modelem, stabilność jego prowadzenia, rozsądne gospodarowanie benzyną, duży bagażnik oraz jakość wykończenia. Ale są i minusy – przeciętne osiągi oraz brak tylnej wycieraczki.
Fiata 600e MOTOR pokazał w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 28-29 BYD Atto 2.
Na stronach 36-39 MOTOR przedstawił działające w Polsce zakłady z branży automotive. Wspomniano koncern Stellantis i jego fabryki w Gliwicach i Tychach (m.in. modele Fiat 600, Alfa Romeo Junior, Fiat Ducato), a także firmy Faurecia i Valeo.
Na stronie 43. MOTOR poleca książkę zatytułowaną „Jeep wczoraj i dziś”. Niestety nie jest to tania pozycja – kosztuje 162 zł.
W materiale poświęconym różnego rodzaju kamperom i pochodnym im rozwiązaniom (strony 44-47) można dostrzec Renault Mastera.
Czy ktoś z Was pamięta Fiata Barchettę? MOTOR w dziale Używane na stronie 48. odpowiada na pytanie jednego ze swoich czytelników, czy warto się takim autem zainteresować.
Opel Astra wciąż jest najchętniej sprowadzanym samochodem używanym do Polski, wynika z analizy zamieszczonej na stronie 49. W Top 15 tego rankingu znajdziecie jeszcze Nissana Qashqaia i Opla Corsę. Wśród marek Opel zajmuje miejsce trzecie, Peugeot jest siódmy, Renault dziewiąte, Citroën trzynasty, a Nissan piętnasty.
Ciekawy artykuł MOTOR zamieścił na stronach 50-. Zaprezentował 18 modeli już dość wiekowych, a mimo to wciąż nowoczesnych. W stawce znalazły się Alfa Romeo 159, pierwsza generacja Citroëna C4, również pierwsza Citroëna C4 Picasso, a także druga generacja Renault Megane.
Kolejne legendarne francuskie auto MOTOR pokazał na stronach 58-61. Chodzi o Peugeota 205. Tytuł mówi sam za siebie: „Król swojej dekady”. I nie ma w tym specjalnej przesady. To było faktycznie znakomite auto, lekkie, z szeroką gamą jednostek napędowych, miało świetny układ jezdny, a przy tym było całkiem funkcjonalne, jak na swój segment. Produkowano różne wersje nadwoziowe (m.in. cabrio), powstało też mnóstwo serii specjalnych, a na bazie 205-tki powstały też znakomite auta rajdowe!
W dziale MOTOR Retro przypomniano Renault 7 – bazującego na Renault 5 sedana produkowanego przed laty przez hiszpańską filię Renault. MOTOR nazwał to auto Thalią sprzed pół wieku ;-)
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Można kupić!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze