Skończył się okres świąteczny i długoweekendowy, więc i MOTOR ukazał się jako numer pojedynczy. Miłośników francuskiej motoryzacji kusi z okładki małymi zdjęciami Peugeotów 207 i 208, sprawdźmy więc, czy warto ulec temu kuszeniu.
MOTOR nr 19 (3646) z 08.V.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 207, 208, 2008, Captur, Clio, Megane, R5, Duster, Jogger, Sandero, Astra, Corsa, Meriva
Renault Megane R.S. Trophyy wspomniano krótko na stronie 8. w notatce traktującej o tym, że Honda Civic Type R S ustanowiła rekord okrążenia dla aut przednionapędowych na torze Nurburgring. Rekord należący do Meganki utrzymał się cztery lata, a wspomniana Honda poprawiła go tylko o niewiele ponad pół sekundy.
Na stronach 10-11 znajdziecie raport z jazd Jeepem Avengerem. Auto otrzymało 4,5 gwiazdki (na 5 możliwych do zdobycia). MOTOR docenił go za rozsądną cenę, atrakcyjną stylistykę i niezłą przestronność, jak na gabaryty auta. W Polsce dostępna jest zarówno wersja spalinowa, jak i elektryczna.
Opel Astra pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronach 12-14 Toyoty Corolli.
Wśród pięciu aut terenowych porównanych na stronach 16-23 znalazł się Jeep Wrangler Unlimited. Zajął ostatnie miejsce.
Na stronach 28-29 MOTOR dokonał przeglądu rynku pod kątem aut, które można kupić jako nowe z instalacją gazową. Np. Dacia oferuje swoje samochody z fabrycznie montowanymi instalacjami LPG, choć niektóre marki bazują na rozwiązaniach dokładanych u dealerów. Jeśli chodzi o samochody nas interesujące, to z fabryczną instalacją można kupić Dacie Duster, Jogger i Sandero oraz Renault Clio i Captura. Można też kupić „zagazowanego” Fiata Pandę.
Sprawdź ofertę na samochody Dacia
Dacia Sandero posłużyła do zdjęć ilustrujących materiał o tym, gdzie wolno, a gdzie nie powinno się wjeżdżać samochodem (strony 30-31).
Z danych zamieszczonych przez MOTOR na stronie 35. wynika, iż Opel był w pierwszym kwartale 2023 roku trzecią najchętniej sprowadzaną marką aut używanych, Renault uplasowało się na pozycji szóstej, tuż przed Peugeotem i Citroënem, a na piętnastym miejscu znalazł się Nissan. Jeśli chodzi o modele, to drugim najczęściej sprowadzanym samochodem był Opel Astra, siódmym Opel Corsa, trzynastym Nissan Qashqai, a piętnastym Opel Merita.
Wśród 15 aut miejskich na ciężkie czasy, jakie MOTOR zaprezentował w dziale Używane na stronach 36-41, jest sporo modeli interesujących Was, naszych Czytelników. To Alfa Romeo MiTo, Citroën C3 II generacji, Fiat Punto (Evo/Grande), Opel Corsa D, Peugeoty 207 i 208 I generacji oraz Renault Clio III i IV generacji. W zasadzie wszystkie te modele wypadły całkiem dobrze. MOTOR nie poleca specjalnie silników benzynowych nowszej generacji w przypadku aut PSA, ani wczesnych wersji 1.5 dCi w Clio III, ale generalnie opisane samochody prezentują się nieźle. W notatce poświęconej Peugeotowi 208 wzmiankowano też model 2008.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46 przypomniano dobre recenzje Renault 5 sprzed półwiecza. Ale żeby nie było – pojawiła się też krytyka nadsterowności, średniej pojemności bagażnika oraz słabej jakości wykonania. Swoją drogą to ciekawe spostrzeżenie w czasach siermiężnego socjalizmu, gdy na polskich drogach marzyło się o Fiatach 125 i 126, a codziennością na drogach były Syreny, Warszawy i wschodnioniemieckie Wartburgi i Trabanty…
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze