Ponieważ AUTO ŚWIAT znowu wyszedł jako numer podwójny, nie ma się dokąd spieszyć z jego przeglądem. Dlatego na początek idzie MOTOR, który na okładce kompletnie zignorował francuską motoryzację. Ten tygodnik z kolei już drugi raz z rzędu ma mniejszą objętość przy zachowaniu dotychczasowej ceny.
MOTOR nr 21 (3491) z 18.V.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, 2008, 308, 508, Kangoo, Master, Megane, Sandero, Mokka X
W dziale Przyszłe premiery (strona 8.) wspomniano Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Kangoo oraz Opla Mokkę X.
Trzy strony dalej MOTOR zamieścił tabelkę z wynikami kwietniowej sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych w Polsce marek samochodowych. Wszystkie zanotowały ogromne spadki. Dacia zajmuje szóste miejsce, a Renault dziesiąte.
Na tej samej stronie 11. znajdziecie króciutką informację o wprowadzeniu na polski rynek elektrycznej wersji Peugeota 2008. e-2008 jest dostępny od 145.200 zł.
Renault Megane wystąpiło w roli rywala dla opisanego na stronach 14-17 Seata Leona. Francuski kompakt jest o niemal 10.000 zł tańszy od rywala i ma o 10 KM mocniejszy silnik.
RENAULT MASTER
Renault Master to od lat jeden z najlepiej sprzedających się modeli w swojej klasie. Lata doświadczeń zdobytych przez producenta zaowocował naprawdę przemyślanym samochodem. Na stronach 24-25 MOTOR napisał, że to samochód wręcz stworzony dla kurierów. W dobie pandemii ta grupa zawodowa ma pełne ręce roboty. Zaprezentowano samochód napędzany 180-konnym silnikiem z zabudową idealną do pracy dostawców. Samo dostosowanie pojazdu do takiej postaci kosztuje wprawdzie sporo kasy, ale za to zakup dużego Mastera nie drenuje kieszeni, zwłaszcza w porównaniu z niejednym rywalem. Auto potrafi być naprawdę oszczędne w eksploatacji, a bogate wyposażenie ułatwia i uprzyjemnia pracę kuriera.
Po tym, jak poprzedni AUTO ŚWIAT opublikował ranking niezawodności TÜV, teraz MOTOR publikuje raport ADAC. Poświęca na to jedynie stronę 31, ale wśród słabych kompaktów pokazuje peugeota 308 II generacji
Citroëna Berlingo można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 32.
Peugeota 508 RXH wspomniano jako jeden z modeli będących alternatywą dla SV-ów (strona 36.).
Citroëna, Peugeota i Renault uwzględniono w raporcie na temat przebiegów używanych aut (strony 42-43).
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze