Tym razem MOTOR epatuje z okładki kolejnym paskudztwem z Czech. Škoda Karoq będzie w najbliższych miesiącach częstym gościem na okładkach motoryzacyjnych czasopism, bo przecież trzeba wspierać lokalną produkcję. Lokalną, czyli z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. A że my niewiele z tego mamy? Jakie to ma znaczenie. Gorzej, że te paskudztwa coraz bardziej zalewają nasze ulice, a cholera wie ile z nich truje nas na potęgę niemieckich diesli EA189, czy jakie one tam mają to swoje oznaczenie. Że też nikt się w tym dziwnym kraju nad Wisłą nie dobierze oszustom do dupy!!!
MOTOR nr 21 (3335) z 22.V.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Picasso, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 508, 5008, Clio, Laguna, Megane, Twingo, A110, Duster
Za to francuskie auto jest na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR tylko jedno. To mała fotka Renault Megane III. Dominują, rzecz jasna, samochody z koncernów niemieckich.
Reklamie poświęcony jest aktualny „wstępniak”. Redaktor Burmajster pisze o odbiorcach tych reklam: „Internauci mogą wspomagać się technologią. Mózgi telewidzów i słuchaczy muszą bronić się, wpuszczając przekaz jednym uchem i wypuszczając drugim”. A jak mają się bronić czytelnicy takich folderów reklamowych VAG-a, jak niektóre motogazetki?… O tym Pan Redaktor nie wspomina, niestety.
Strona 4. przynosi zdjęcie z Pół Elizejskich, na których nowo wybrany prezydent Francji jest wieziony DS 7 Crossback w wersji Présidentielle.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) wspomniano Peugeota 208, Renault Clio, Peugeota 508, Citroëna C3 Aircross, Dacię Duster i Peugeota 2008.
Tego, przyznam szczerze, się nie spodziewałem. Na stronach 14-15 MOTOR opublikował materiał poświęcony Alpine. Wspominają nie tylko legendarne A110 sprzed 55 lat, ale i pokazują aktualne, zaprezentowane w Genewie, A110 XXI wieku. Co więcej – pokazano nawet wizualizacje kabrioletu oraz crossovera na bazie nowego A110, jako jedne z możliwości rozwoju. A cały materiał jest niemal entuzjastyczny!
W teście Kii Picanto (strony 20-21) pojawiło się odniesienie do Renault Twingo. Francuskie autko jest mocniejsze i bogato wyposażone (wersja Intens), a przy tym o blisko 10.000 zł tańsze od najbogatszej wersji Kii.
O kamerach – tylko dwóch – na pokładzie Nowego Peugeota 5008 traktuje artykuł zamieszczony na stronie 25. w dziale Laboratorium. Dodajmy, że podobną filozofię przyjęto w przypadku Nowego Peugeota 3008.
Na stronach 28-31 MOTOR opublikował artykuł poświęcony turbosprężarkom. Pojawiły się tam wzmianki o francuskich silnikach i samochodach – Peugeocie 308, Renault Megane i Renault Lagunie.
Laguna, ale też C4 Picasso i Peugeot 308 pierwszej generacji pojawiają się w tabelce z cenami części zamiennych zamieszczonej na stronach 36-37. MOTOR próbuje udowodnić, że części do Audi A4 są tanie. Wypomina wysokie koszty części Laguny III nie zwracając jednak uwagi na to, że mowa o najnowszym modelu w zestawieniu, który wszedł na rynek w momencie, kiedy opisywane Audi A4 z niech schodziło (mowa o A4 B7). A skoro model jest nowy, to i części do niego mają prawo trochę kosztować. Ciekawe, jak wypadłoby porównanie kosztów dla kolejnego wcielenia A4-ki. Choć z drugiej strony mogłoby być podobne – przecież na pewno wiele się w tym samochodzie nie zmieniło…
MOTOR w dziale Używane słowami Redaktora Grabowskiego dowodzi, że czasem warto kupić samochód o większej utracie wartości. Na stronach 48-51 podano kilka przykładów. W starciu z Mazdą 3 II zwyciężyło Renault Megane III, a z Mini Cooperem Peugeot 208. Volkswagen Touran uległ Citroënowi C4 Picasso, co mnie wcale nie dziwi, bo zaskoczony byłbym innym werdyktem.
Renault i Simkę wspomniano krótko w dziale MOTOR Retro na stronie 54.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze