Odrabiamy zaległości dotyczące przeglądów prasy. Wczoraj na naszych łamach zagościł AUTO ŚWIAT, a dziś czas na MOTOR z bieżącego tygodnia. MOTOR, który kompletnie zignorował na okładce istnienie francuskiej motoryzacji.
MOTOR nr 22 (3597) z 30.V.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: prawie 7,3 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Elysee, 301, e-208, Arkana, Clio, Zoe
W artykule poświęconym samochodom elektrycznym (strony 8-9) pojawiły się wzmianki o Renault Zoe, Peugeocie e-208 oraz Fiacie 500 w elektrycznej wersji.
Siedem miesięcy i nieco ponad 28.000 przejechanych kilometrów – oto podstawowy bilans testu długodystansowego, jakiemu poddany został Renault Arkana. MOTOR podsumowanie tych zmagań zamieścił na stronach 14-17. Już na samym początku pojawiło się podsumowanie, w tym uwaga, że „tylny zderzak Arkany został obtarty przez przejeżdżający samochód”, który to wpis został oznaczony piktogramem „awaria”. Jakaż to awaria???
Poza tym MOTOR krytykuje brak sportowych wrażeń wersji R.S. Line. Zarzut bez sensu, bo na takowe liczyć należy w autach serii R.S., zaś R.S. Line zawsze były przede wszystkim pakietami stylistycznymi.
Na szczęście potem było już lepiej. Pochwalono zawieszenie, które doskonale radzi sobie z licznymi w Polsce uszkodzeniami nawierzchni, a które jednocześnie bardzo dobrze spisuje się na krętych drogach znakomicie współpracując z układem kierowniczym, który jednak akapit dalej określają mianem „gumowatego”.
Skrytykowano napęd hybrydowy – za spóźnione reakcje na gaz przy dynamicznej jeździe, za słabe osiągi, za niepotrzebne utrzymywanie wysokich obrotów, za słabą dynamikę powyżej prędkości 120 km/h. Ale już w normalnym użytkowaniu, gdy jeździ się niezbyt dynamicznie, hybryda spisuje się znakomicie, zużywa niewiele benzyny i zapewnia przyzwoite osiągi.
Auto jest atrakcyjnie wystylizowane (choć moim zdaniem ma nieco zaburzone proporcje nadwozia), ma rodzinny charakter, duży bagażnik i jest komfortowe. Do tego wersja R.S. Line zapewnia bogate wyposażenie w rozsądnej cenie.
Niedawno odbyło się szkolenie służb pożarniczych, na które Renault zaprosiło też dziennikarzy. Niestety nie udało nam się tam pojawić z uwagi na inne zobowiązania zawodowe, ale zamieściliśmy informację prasową z tego szkolenia. Również MOTOR, na stronie 31., delikatnie nawiązał do tego wydarzeniu.
Na stronie 36. MOTOR odpowiada na pytanie dotyczące silnika 1.3 TCe w Renault Clio – chwali tę jednostkę napędową.
Na tej samej stronie nieźle oceniają używanego Nissana Qashqaia.
Wśród 10 aut nowoczesnych i niezawodnych dostępnych na rynku wtórnym (strony 38-41) MOTOR wymieni m.in. Peugeota 301 (i wspomina jego bliźniaka, Citroëna C-Elysee).
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze