„Motor” nr 2 (2743) z 09.I.2006
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,50 zł
Koszt 1 strony: poniżej 3 groszy
Warto kupić: w zasadzie tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: 1007, Laguna, Megane, sportowe
Okładka zapowiada sporo emocji – prezentację Laguny po spodziewanym liftingu. Zdjęcie przedstawia ten samochód w chyba najciekawszym kolorze – seledynowo-złotym. Przynajmniej moje piękne piwne oczy ;-) chętnie oglądają Renówki w takich właśnie barwach. Zachęcony wiec w ten sposób wydałem 1,50 zł na drugi tegoroczny „Motor” i spieszę Wam donieść, czy te pieniądze zmarnowałem, czy też powinniście pójść w moje ślady…
Najpierw – na stronie 4. – interwencja w sprawie zgłoszonej przez czytelnika „Motoru” – posiadacza Citroëna C4. W rzeczonym samochodzie pojawiają się problemy z zamkiem tylnych drzwi, który na mrozie nie pozwala ich otworzyć, a jeśli już się otworzą – to zamknąć. Polskie przedstawicielstwo firmy oczywiście zaprasza czytelnika do ASO w celu bezpłatnego usunięcia usterki.
Rozbite Renault Megane Classic obrazuje artykuł o wypadkach. Polecam lekturę wszystkim, zwłaszcza tym, którzy wypadku nigdy nie spowodowali, bo niestety nigdy nie wiadomo, co może wyrosnąć na naszej drodze :-( Artykuł znajdziecie na stronach 12-14.
Możecie teraz przerzucić kilkanaście stron i zatrzymać się dopiero na tej z numerkiem 26. Znajdziecie tam krótki test Peugeota 1007. Co tam napisano? Ano przede wszystkim zwrócono uwagę na fakt, iż przesuwane elektrycznie drzwi zamykają się dość długo – około 6 sekund. Tej informacji nie znaleźliśmy do tej pory w żadnym teście, więc chyba Redaktor Andrzej Penkalla jest pierwszym polskim dziennikarzem, który faktycznie testował 1007-kę… Z pozytywną oceną spotkało się Lwiątko za ergonomię, funkcjonalność, oszczędność paliwa (to przecież ciężkie auto!), oraz rewelacyjną widoczność z wnętrza. Wadą modelu jest jego cena, która kształtuje się na poziomie 60 tys. zł za najbiedniejszą wersję. W zamian jednak otrzymujemy baaardzo oryginalne auto z całkiem dobrym wyposażeniem. Czy warto? Naszym zdaniem – tak, ale dopiero, jako drugi, albo wręcz trzeci samochód w rodzinie. Jako jednego z rywali podano Citroëna C2. Cóż – trochę na siłę, bo nie jest to samochód, który można by było zaliczyć do mikrovanów. Niebawem zresztą przedstawimy nasz test tego autka – trwają właśnie szlify nad wykończeniem artykułu.
Mała notka na temat Renaulta Megane znajduje się na stronie 30. To z racji uznania tego samochodu za alternatywny zakup dla testowanej w dziale Używane Nubiry.
Kolejne małe zdjęcie z Renaultem Megane, tym razem w wersji kombi, znajduje się na stronie 44. Obrazuje sytuację na drodze, o której traktuje zamieszczony obok artykuł na temat bezpieczeństwa wyprzedzania na zakrętach.
Doniesienie sportowe zamieszczono na stronach 46-47. Pierwsza interesująca nas informacja, to doniesienie o fakcie uznania Sebastiena Loeba (jeżdżącego Citroënem Xsarą) za najlepszego sportowego kierowcę sezonu 2005. Były zawodnik World Series by Renault – Robert Kubica – zajął wysoką, 27. lokatę! Gratulujemy!
Obok informacje o zespołach zgłoszonych do udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata w bieżącym roku. Wśród teamów fabrycznych znajdziemy m.in. Kronos Total dysponujący Citroënami Xsara WRC, a w kategorii Manufactures 2, w której sklasyfikowano teamy prywatne – OMV Peugeot Norway korzystający z Peugeotów 307 WRC. Kierowcy Kronosa, to Sebastien Loeb oraz Xavier Pons i Daniel Sordo. Peugeoty w barwach OMV poprowadzą Henning Solberg i Manfred Stohl.
Czas zajrzeć na strony 50-51, żeby zapoznać się z Laguną poddaną liftingowi. To w zasadzie artykuł pełen rozmaitych spekulacji, ale niewykluczone, że Renault zdecyduje się na wprowadzenie choćby części nowości. Może się bowiem zdarzyć i tak, że pojawi się Laguna w wersji coupe! Dodatkowo – znakomita informacja dla zasobnych w gotówkę amatorów mocnych silników – topowe wersje Laguny mają być wyposażane w nieznacznie zmodyfikowany silnik rodem z Nissana 350Z! Do tego nowe diesle, nowe silniki benzynowe, jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa… Laguna może wkrótce namieszać w segmencie aut klasy średniej.
Na następny tydzień „Motor” zapowiada porównanie Renaulta Megane ze Skodą Octavią – oba auta w wersjach kombi. Czekajcie więc – na pewno dla Was to porównanie prześwietlę!
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze