MOTOR niewątpliwie jest przeszczęśliwy z powodu pojawienia się na rynku podobno nowego Tiguana. Oni tam w tej Redakcji aż przebierają nóżkami, gdy VAG wreszcie wypuszcza jakiś nowy model, który zresztą od poprzedniego różnić się zdaje tylko detalami. A jeśli koncern ów niczego nie wypuszcza, to jaki problem wymyślać jakieś zapowiedzi? To przecież karalne nie jest. Niestety – niewiele też ma wspólnego z obiektywizmem, bo dla marek wchodzących w skład innych koncernów aż takiego zaangażowania nie widać.
MOTOR nr 22 (3284) z 30.V.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C3, CX, 1007, 1008, 2008, 308, 3008, 4007, 4008, 504, 508, 5008, 4, 5, Scenic, Duster
Ale bądźmy sprawiedliwi – na okładce pojawiło się też zdjęcie Peugeota 3008 nowej generacji. Wprawdzie znowu umieszczono je na samym dole tej okładki, więc w większości punktów sprzedaży prasy tego auta tam nie zauważycie, ale tak to już MOTOR (i nie tylko) czyni – co jest kolejnym dowodem na nieobiektywizm pisma.
Na stronie 4. pokazano zdjęcie Peugeota 504 4×4, wyjaśniono, skąd się taki napęd w Peugeotach brał, a wszystko to w odpowiedzi na list czytelnika, który po powrocie z Madagaskaru napisał do Redakcji tygodnika MOTOR list, że widział na owej wyspie mnóstwo francuskich aut, takich jak Citroëny 2CV, czy Renault 4 i 5. Spotkał tam też wspomnianego Peugeota 504 4×4.
Na stronie 12. w dziale Przyszłe premiery wspomniano Citroëna C3 oraz Peugeota 508.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 13. wynika, iż Dacia Duster była dziesiątym najchętniej wybieranym w tym roku samochodem osobowym w Polsce w okresie od stycznia do kwietnia włącznie.
Na tej samej stronie pokazano jedno zdjęcie Nowego Renault Grand Scenic’a poświęcając mu „aż” sześć zdań. Prostych, żadnego złożonego.
Na szczęście już na stronach 14-15 zamieszczono materiał poświęcony Nowemu Peugeotowi 3008. Fakt, większość powierzchni zajmują zdjęcia i przypomnienie modeli, które mają w nazwie dwa zera, a także wspomniano o ich potencjalnych następcach, ale i tekstu jest tu nieco więcej. Co ciekawe w materiale pojawiła się nawet wzmianka o Citroënie CX!
Ale przypomniano też takie modele Peugeota, jak 1007, 2008, 4007, 4008 i 5008 oraz przewidziano pojawienie się miejskiego SUV-ika, czy może crossoverka 1008. Pojawiło się też odniesienie do Peugeota 308.
Teraz taka mała dygresja, która przyszło mi do głowy przy okazji pobieżnej lektury testu nowego Tiguana. Napisano tam, że „w pierwszych miesiącach sprzedaży na jego odbiór trzeba było czekać ponad pół roku”. To zupełnie tak, jak na Dacię Duster ;-) o czym jednak MOTOR już nie wspomniał ;-)
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze