Ponieważ w tym tygodniu wypada Boże Ciało, więc już w ubiegły poniedziałek MOTOR ukazał się jako numer podwójny. Na okładce pokazał nawet kilka interesujących nas samochodów, ale zdjęcia te umieszczono w dolnej części strony tytułowej, a do tego mają one niewielki rozmiar. Mimo to da się rozpoznać Peugeota 308 SW, Renault Grand Scenic’a oraz Dacię Duster. No i jest jeszcze Opel Astra.
MOTOR nr 23-23 (3598-3599) z 06.VI.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C5, 207, 208, 2008, 308, 3008, 408, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Megane, Scenic, Trafic, Twingo, GT X-Over, Bigster, Dokker, Duster, Logan, Sandero, Astra, Corsa, Crossland, Grandland, Mokka, Vivaro, Zafira
W przeciwieństwie do tygodnika AUTO ŚWIAT, MOTOR nie podniósł jeszcze ceny – pismo w wydaniu podwójnym (acz z tylko nieznacznie powiększona objętością) wciąż kosztuje niecałe 4 zł.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 8.) MOTOR wspomina m.in. Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, Nissana X-Traila oraz Peugeoty 3008 i 408.
Na tej samej stronie opublikowano dane sprzedażowe 10 najpopularniejszych aut w Europie w pierwszych czterech miesiącach br. Na szczycie – Peugeot 208, którego goni Dacia Sandero. Piąte miejsce wywalczył Citroën C3, a dwa oczka za nim uplasował się Opel Corsa.
Kolejna strona przynosi wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP. Wspomniano tam czterogwiazdkowe wyniki Peugeota 3008 i Opla Astry. Dlaczego nie otrzymały pięciu gwiazdek?
Test hybrydowego Fiata Tipo znajdziecie na stronie 12. Auto oceniono na 4 z 5 możliwych do zdobycia gwiazdek.
Renault Kangoo wspomniano w teście Mercedesa Klasy T opublikowanym na stronie 14.
Pierwszy interesujący nas test znajdziecie jednak dopiero na stronach 28-29. Opisano tam Peugeota 308 SW PureTech 130 EAT8 w wersji GT, czyli auto bliźniacze do tego, które ja zaprezentowałem Wam w ubiegłym tygodniu. Materiał zatytułowano „Zasłużona metka premium”, co w dużej mierze wyjaśnia podejście Autora do tego modelu.
Redaktor Sobolewski uznał, że przestronność jest przeciętna, jak na ten segment (i trudno się z nim nie zgodzić), bagażnik ogromny (też racja!), a jakość wnętrza znakomita. Wśród marek popularnych 308-ka konkurencji nie ma, znajduje ją rzeczywiście już w segmencie premium. Cenowo wprawdzie też plasuje się dość wysoko, a trzeba Wam wiedzieć, że cena podana przez MOTOR (132.000 zł) jest już mocno nieaktualna – dziś taka wersja jest wyceniana na 144.000 zł. Ale rywale też drożeją!
Pochwalono miejsce pracy kierowcy, widoczność, ergonomię, obsługę systemu infotainment oraz jakość obrazu przekazywanego przez kamery. Spodobała się też praca 130-konnego silnika PureTech, a także świetne wyciszenie wnętrza, które i ja podkreślałem. Przyzwoite osiągi i naprawdę niezłe zużycie paliwa (ja uzyskałem minimalnie niższe, ale test w tygodniku MOTOR potwierdza tylko, że nie był to przypadek), to kolejne zalety tej wersji. Dobre noty zebrały też skrzynia biegów i zawieszenie.
Jeepa Wranglera wymieniono jako potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 30-31 Land Rovera Defendera.
Strony 32-35 przynoszą raport niezawodności ADAC na bieżący rok. Nie będę się zagłębiał w szczegóły, ograniczę się jedynie do wymienienia interesujących nas aut, które pojawiły się w materiale. Są to:
– Citroëny C3, Berlingo;
– Peugeoty 207, 208, 308, 2008, 3008;
– Renault Twingo, Clio, Megane, Scenic, Trafic, Captur, Kadjar;
– Dacie Sandero, Dokker, Duster;
– Ople Corsa, Astra, Vivaro, Zafira, Crossland, Grandland, Mokka;
– Fiaty 500, Panda, Tipo;
– Nissany Micra i Qashqai.
W dziale Używane na stronach 46-51 MOTOR szuka rodzinnych aut w cenie z przedziały 12-35 tysięcy. Wśród 14 zaprezentowanych modeli pojawia się Dacia Logan MCV pierwszej generacji. To proste w budowie auto, ale o niesamowitej funkcjonalności. Jest przestronne, ale MOTOR twierdzi, że źle się nim manewruje w mieście (z powodu ogromnego rozstawu osi). Słuszne są natomiast obawy o zabezpieczenie antykorozyjne. W stawce pojawiły się także Opel Astra IV, Peugeot 308 II generacji, również druga odsłona Citroëna C5, a jeśli ktoś wolałby SUV-a lub crossovera, to MOTOR proponuje pierwsze generacje Dacii Duster i Nissana Qashqaia. Dla zwolenników minivanów jest trzecia generacja Renault Scenic’a. Wszystkie te samochody mają sporo zalet, a większość można kupić nowszych,niż ich japońscy czy niemieccy konkurenci.
Opla Astrę K porównano z Fordem Focusem III generacji. Ten materiał znajdziecie na stronach 52-55.
I na koniec coś ekscytującego – Maserati MC20 Cielo. Wspominamy o artykule ze stron 60-61 z uwag na fakt, iż Maserati wchodzi w skład koncernu Stellantis.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze