Peugeot 508 PSE oraz Alpine a110 trafiły do megatestu jedenastu samochodów sportowych, jaki w bieżącym tygodniu zamieścił tygodnik MOTOR. Zapowiada ten materiał już na okładce. Jak wypadły te interesujące auta? Czy pokonały któregoś z rywali?
MOTOR nr 25 (3548) z 21.VI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Alpine, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 508 PSE, A110, Crossland, Grandland, Mokka
Pierwszym samochodem z kręgu naszych zainteresowań wspomnianym przez aktualny MOTOR jest OIpel Grandland po liftingu. W krótkiej notatce zamieszczonej na stronie 7. wspomniano też Ople Mokka i Crossland.
Zobacz: Peugeot 508 PSE test przyspieszenia od 0 do 250km/h
Wspomniany megatest znalazł swoje miejsce na stronach 8-19. W szranki stanęły Alpine A110S, Audi e-tron S, BMW M8 Competition Coupe, Cupra Formentor VZ, Ford Mustang Bullitt, Lamborghini Huracan, Mazda MX-5, Mercedes AMG E 63 S, Peugeot 508 PSE, Porsche Panamera i Toyota GR Yaris. Dziwny dobór aut? Niewątpliwie.
Zobacz: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Co podobało się dziennikarzom?
Samochody poddano testom m.in. na Torze Łódź. Testowe okrążenie najszybciej pokonało Lamborghini, ale trzecie czas, o 2,2 sekundy gorszy, uzyskało zwinne Alpine. Peugeot stracił do włoskiego supersamochodu 4 sekundy i zajął w tej konkurencji szóste miejsce, idealnie w środku stawki, a to przecież ciężkie auto – hybryda plug-in.
Zobacz: Peugeot 508 PSE – szybki zwinny komfortowy
Badano też przyspieszenie od 0 do 100 km/h, stosunek masy do mocy, prędkość maksymalną, prędkość w slalomie (tu Alpine zajęło drugie miejsce ex aequo z BMW, drogę hamowania, ogólną wygodę na co dzień (zasięg, głośność, koszt przejechania 100 km, prześwit, średnica zawracania), frajdę z jazdy oraz praktyczność użytkowania.
Cały megatest zwyciężyło Lambo, które pokonało BMW i Porsche. Czwarte miejsce zajęło Alpine, ex aequo z Mustangiem i Mercedesem. Peugeotowi przyznano łącznie tylko 38 punktów, co wystarczyło ledwie na dziewiąte miejsce. Pewnym pocieszeniem może być fakt, że 508 PSE pokonał Audi i Mazdę.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
https://www.youtube.com/watch?v=LmhoKv6Cq5Q
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze