„Motor” nr 25 (2974) z 21.VI.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C4 Picasso, Xsara Picasso, 406, Kangoo, Megane, Twingo, sportowe
Xsara Picasso, wielki przebój rynkowy Citroëna, po 11 latach produkcji wkrótce przejdzie do historii. Niesamowicie oryginalny designersko kompaktowy minivan jeszcze jest produkowany – mimo zaprezentowania następcy, czyli C4 Picasso – ale za pół roku przejdzie już na emeryturę. Jeśli ktoś planuje zakup tego popularnego „jajka”, to powinien się zdecydować jak najszybciej. Myślę, że to będzie wciąż bardzo trafna decyzja. A o planach produkcyjnych Citroëna możecie poczytać na stronie 6. aktualnego „Motoru”.
Na tej samej stronie znaleźć można informację o wprowadzeniu do produkcji i sprzedaży 10-calowej opony do samochodów osobowych. Pozwoli to na zmniejszenie masy auta o 40 kg, a w związku z tym odrobinę zmniejszyć spalanie. Notatkę zilustrowano ludzikiem Michelina oraz fotką Citroëna C2.
O Renault Megane Coupe w limitowanej serii Colour Edition pisaliśmy niemal miesiąc temu, a dopiero teraz wspomniał o tym „Motor”. Łatwo to jednak przeoczyć, bo notatka jest mikroskopijna. Jeśli chcecie wytężyć wzrok, to podpowiem Wam, że szukać powinniście na stronie 7.
Artykuł o warunkach gwarancji na samochód znajdziecie na stronach 30-32. Jedno z ilustrujących go zdjęć przedstawia maskę samochodu Renault Twingo. W tabelce na końcu tekstu zaprezentowano okresy gwarancyjne kilkudziesięciu firm motoryzacyjnych, w tym Citroëna, Peugeota, Renault i Dacii.
Bolid Renault R30 i jego kierownicę obejrzeć można na stronie 37.
W dziale Porady opisano, na czym polega kłopot wywołany przez zaniedbanie wymiany łożysk igiełkowych w tylnym zawieszeniu niektórych aut francuskich. Znajdziecie to na stronie 43.
Ciekawy materiał zamieszczono na stronach 48-51. Chodzi o najpopularniejsze auta na rynku wtórnym w zależności od ilości zapytań w wyszukiwarkach internetowych (Allegro.pl / Otomoto.pl). W pierwszej dziesiątce, konkretnie na miejscu 7., znalazło się Renault Kangoo. Z kolei w obrębie swoich marek najczęściej szuka się Citroënów Berlingo i Peugeotów 406.
A skoro mowa o Peugeocie – na stronie 54. zamieszczono relację z 24-godzinnego wyścigu Le Mans, tym razem pechowo przegranego przez bolidy francuskiej marki.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Szkoda pieniędzy!!!
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze