Stellantis

Lancia mianowała nowego dyrektora marketingu i komunikacji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Maj 2023 – Vauxhall nadal jest wiodącą marką elektrycznych samochodów dostawczych w Wielkiej Brytanii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-07
Wiadomości

Nowy Fiat Strada znów pokonał rywali. Lider rynku brazylijskiego

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-03
Wiadomości

Maj 2023 – Alfa Romeo na rodzimym rynku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Renault Espace - kamper z wanną
Wiadomości

Renault Espace jako kamper z… wanną. Tego jeszcze nie było!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-03
Wiadomości

Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-02
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Czy używany Citroën C4 Cactus to dobry wybór? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-02
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
181 2
A A
0

Kilka samochodów produkowanych przez francuskie koncerny motoryzacyjne pojawiło się na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Czy oznacza to, że warto kupić to pismo? Zapraszamy na stronniczy przegląd prasy, w którym spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.

 

MOTOR nr 26 (3549) z 28.VI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Cactus, DS, 9 Crossback, 208 PSE, 2008, 3008, Captur, Clio, Kadjar, Megane,  SUV Alpine, Bigster, Sandero, Astra, Corsa, Crossland, Mokka, sportowe

 

I już na stronach 4-6 MOTOR prezentuje przyszłą generację Renault Megane. A w zasadzie MeganE – dla podkreślenia, że chodzi o auto elektryczne. Samochód powstanie na tej samej platformie, którą wykorzysta należąca do Grupy marka Alpine dla swojego „elektryka”. Meganka trochę podrośnie na wysokość, ale będzie najkrótszym modelem noszącym tę nazwę, za to z największym rozstawem osi. Dla porównania przypomniano poprzednie generacje oraz wersję prototypową. Piąta generacja może natomiast mieć nawet napęd na cztery koła i do 340 KM mocy maksymalnej. Z momentem dostępnym od samego początku (silnik elektryczny) nowe MeganE R.S. może się okazać bardzo ekscytujące!

O nowym logotypie Dacii MOTOR wspomina krótko na stronie 8.

W dziale Przyszłe premiery (strona 9.) MOTOR wspomina Peugeota 208 PSE, Opla Astrę, SUV-a Alpine, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.

Zwycięzcą tegorocznego Rajdu Polski został Aleksiej Łukjaniuk jadący Citroënem C3, o czym MOTOR wspomniał na stronie 10.

Trzy miejskie crossovery stanęły w szranki w porównawczym teście opublikowanym na stronach 14-19. Opel Crossland, Kia Stonic i Suzuki Vitara mają benzynowe silniki o mocy 120-130 KM, oczywiście turbodoładowane, przedni napęd, a dwa z nich – automatyczne przekładnie. W Kii był manual, więc i cena auta okazała się wyraźnie niższa.

Opel – od razu uprzedzam – przegrał to starcie. Odjęto mu masę punktów za wyposażenie (bez tej „kosztowej i wyposażeniowej sekcji był drugi) – poza tym walczył, jak równy z równymi. Opel nigdy nie był hołubiony przez motogazetki, ale teraz, gdy należy do PSA, jest, mam wrażenie, krytykowany jeszcze bardziej.

Vauxhalla Corsę i Vauxhalla Astrę MOTOR wspomina na stronie 35.

W dziale Używane zaprezentowano 11 modeli kosztujących do ok. 40.000 zł. Wśród nich pojawił się Citroën C4 Cactus pierwszej generacji, który ma atrakcyjne ceny samochodów, ale i części zamiennych, jest autem nietuzinkowym, komfortowym, ale MOTOR narzeka, że tylne szyby są tylko uchylne. Jak w bardzo wielu samochodach trzydrzwiowych, a tam się nad tym z reguły nie rozpacza. Tu tym bardziej nie powinno, bo C4 Cactus ma seryjną klimatyzację.

W zestawieniu pojawiła się też Dacia Sandero II, którą można kupić w dobrej relacji ceny do rocznika, ma trwałe silniki wolnossące i atrakcyjną stylistykę. Po stronie wad wymieniono ograniczoną podaż, przeciętne materiały wykończeniowe, słabe wyciszenie wnętrza oraz skromną gamę silnikową. Mimo to używanym Sandero na pewno warto się zainteresować, gdy ma się ograniczony budżet.

Inne propozycje, to Peugeot 2008 pierwszej generacji, przy którym MOTOR trochę krytykuje stylistykę, za to chwali właściwości jezdne i docenia to, że można się tym autem wybrać nawet w dłuższe trasy.

Na pewno w dłuższe trasy można się wybrać Renault Capturem I – dowiedliśmy tego kilka lat temu podczas podróży przez Bałkany. MOTOR chwali ceny samochodów i części zamiennych, ale twierdzi, że te samochody miały kiepskie wykończenie. Co za bzdura! Nazywają Captura „nadmuchanym” Clio.

Z kolei Peugeota 3008 pierwszej generacji krytykują za nietypową stylizację i brak interesujących wersji benzynowych. Po stronie zalet wymieniają funkcjonalne i dobrze wykończone wnętrze (piszą „nieźle”, bo rzadko wprost chwalą samochody francuskie), świetne diesle i atrakcyjne ceny aut i części.

Wszystkie te samochody znajdziecie na stronach 36-41.

Citroëna DS można dostrzec przed dwupiętrową przyczepą kempingową pokazaną w dziale MOTOR Retro na stronie 46.

I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Czerwiec jednym z najbardziej niebezpiecznych miesięcy

2023-06-08

Jürgen Klopp elektryzuje ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”

2023-06-08

Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes

2023-06-08

Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

2023-06-08
Tagi: 2008208 PSE30089 CrossbackAlpineAstraBigsterC4 CactusCapturCitroenClioCorsaCrosslandDaciaDSDS AutomobilesE-TechKadjarMeganeMokkaMOTOROpelPeugeotRenaultSanderoSportSUV AlpineużywaneVauxhall
Udostepnij63Tweet39Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • © Arnaud Taquet @ ContinentalProductions

    Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

    1547 udostępnienia
    Udostepnij 619 Tweet 387
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    546 udostępnienia
    Udostepnij 218 Tweet 137
  • Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?

    597 udostępnienia
    Udostepnij 239 Tweet 149
  • UOKiK: 389 Jeepów Compass i Renegade do serwisu

    408 udostępnienia
    Udostepnij 163 Tweet 102

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8 – komfort w rozmiarze XL. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-13
Peugeot - testy i opinie

Test i porównanie: Peugeot 508 RXH 2.0 HDi hybryda kontra Ford Mondeo? Wybór jest prosty!

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-14
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 HDi 92 KM – luksusowy samochód w prawie każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-06
Renault - testy i opinie

Test: Renault Master 2.3 dCi 165 KM – prawdziwy mistrz ładowności. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-10
Renault

Test: Renault Grand Scenic Bose dCi 130 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-01-24

Najnowsze komentarze

  • Tomasz O - Alfa Romeo pyta swoich miłośników: jak powinien nazywać się nowy model?
  • Artur - Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Grześ - Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna
  • Krzysztof Gregorczyk - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%
  • Krzysztof Gregorczyk - Rynek paliw – wnioski z postępowania wyjaśniającego UOKiK: Orlen nie zrobił nic złego
  • Paweł - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%

Zobacz też

Logan pick-up zaprezentowany!

Peugeot 308 GTi 2019 – więcej masy, mniej mocy

Renault Scenic II do serwisu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.