Dziś rozpoczynamy jazdy najnowszym kompaktowym SUV-em, czy może raczej crossoverem od Renault – modelem Kadjar. Pojeździmy też Nowym Espace’em. Wszystko to na polskiej premierze prasowej tych dwóch modeli. Nie znaczy to jednak, że zapominamy o naszych Czytelnikach i o stałych rubrykach pojawiających się na łamach naszego wortalu! Czas na pierwszy w tym tygodniu przegląd prasy.
„Motor” nr 26 (3235) z 22.VI.2015
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Crosser, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, Jumpy, 6, 208, 2008, 3008, 4008, 508, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Laguna, Megane, Scenic, A110, A110-50, A310, A610, Celebration
Francuskie marki samochodowe pojawiły się w odpowiedzi na list Mirka z Warszawy zainteresowanego produkcją aut w Turcji. „Motor” informuje, że w 2014 roku wyprodukowano nad Bosforem 14 tys. Peugeotów, 17 tys. Citroënów i aż 311 tys. Renault.
Skrócony cennik odświeżonego Peugeota 208 znajdziecie na stronie 11.
Strona 12. w dziale Przyszłe premiery wspomina Citroëna Jumpy, DS 6, Renault Megane, Scenic’a i „następcę Laguny” oraz Peugeoty 3008 i 508.
Na tej samej stronie znajdziecie też tabelkę z wynikami sprzedaży w ciągu pięciu pierwszych miesięcy br. dziesięciu najpopularniejszych marek aut osobowych – Renault jest na miejscu trzecim z najwyższym wzrostem (+11,8%), zaś Peugeot zajmuje pozycję piątą (+5,05%). W komentarzu obok tabelki wspomniano też markę DS.
Strony 12-13 przynoszą prezentację Alpine Celebration i wzmianki o modelach A110, A310 i A610, a także o koncepcyjnym A110-50 sprzed trzech lat. Nie zabrakło też wzmianek o Renault – Clio R.S. i Megane R.S.
Wspomniałem na wstępie o Kadarze, a tu w „Motorze” na stronach 18-19 pojawił się test tego auta. Co więcej – wrażenia Autora są całkiem pozytywne. Docenił wysoki prześwit auta (20 cm), uporządkowaną deskę rozdzielczą [choć moim zdaniem, przynajmniej na zamieszczonym przez „Motor” zdjęciu, trochę jej brakuje polotu, ale ocenię to za kilka godzin sam ;-)], duży bagażnik, za niezłą uznał też przestronność wnętrza. Spodobała się też stylistyka najnowszego Renault oferowanego w Europie. Łatwo również znaleźć dobrą pozycję za kierownicą dzięki dużym możliwościom regulacji tejże oraz fotela kierowcy.
Redaktor Sobolewski zauważył też komfortowy charakter samochodu – znakomite fotele, dobrze zestrojone zawieszenie, stabilność prowadzenia, czy świetne wyciszenie wnętrza. Skrzynia jest precyzyjna [tak, pamiętam Twój wywód, thougluck ;-)], i się z nim zgadzam. Nieźle wypadł też silnik 1.2 TCe, choć Autor wolałby 130-konnego diesla, zwłaszcza z powodu napędu na wszystkie koła. Ceny uznano za rozsądne.
W tekście wspomniano też Captura, Megane, Lagunę i Espace’a.
Na stronie 23. natraficie na test Citroëna C4 Cactusa z silnikiem 1.6 BlueHDi. Auto pochwalono za wiele elementów, głównie za stylistykę, ale skrytykowano za wysoką cenę testowanej wersji. Cóż – odmiana Shine jest praktycznie topowa, do tego 100-konny oszczędny diesel swoje musi kosztować, nic więc dziwnego, że cena zbliża się dość niebezpiecznie do poziomu 75.000 zł. To niemało, fakt, ale też wcale nie jestem przekonany, że C4 Cactus, jak chciałby Redaktor Jurko, faktycznie konkurować powinien z Peugeotem 2008, czy Renault Capturem. A gdyby nawet, to proszę bardzo – najtańsza odmiana 2008-ki (Active) ze 100-konnym dieslem oznacza konieczność wydania 76.000 zł, kolejne są jeszcze droższe (78.500 zł za Style i 82.500 zł za Allure). Captur jest tańszy – z 90-konnym dieslem kosztuje od 64.050 zł (Life), przez 69.550 zł (Zen), aż po 76.050 zł (Intens), ale już ze 110-konnym mamy 72.550 zł (Zen), bądź 79.050 zł (Intens).
A czemu się taka wersja C4 Cactusa nie spodobała w „Motorze”? Bo nie ma otwieranych (a jedynie uchylne) tylnych szyb, ma niedzieloną kanapę, brakuje obrotomierza, rolety zasłaniającej szklany dach, regulatorów siły nadmuchu przy dyszach, czy regulacji wysokości kotwiczenia pasów bezpieczeństwa.
W tekście zostały też wspomniane Citroëny C-Crosser i C4 Aircross.
Citroëna C4 Picasso można dostrzec na dwóch zdjęciach zamieszczonych na stronie 37.
Citroëna C4 Aircross oraz Peugeota 4008 wspomniano przy okazji prezentacji Mitsubishi ASX-a w dziale Używane na stronach 46-47.
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze