Ani jeden samochód francuski nie pojawił się na okładce aktualnego tygodnika MOTOR. Nawet cienia najmniejszego zdjęcia. Nawet wzmianki słownej. Za to przedstawicieli „cudownego” koncernu VAG jest cała masa – aż cztery auta. A to ponad 44% wszystkich samochodów przedstawionych na tytułowej stronie tygodnika. Niemieckie koncerny są reprezentowane przez siedem aut (niemal 78%). Tak w praktyce wygląda obiektywizm prasy motoryzacyjnej w Polsce.
MOTOR nr 26 (3340) z 26.VI.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3 Aircross, C3 Picasso, C4 Cactus, C4 Picasso, Xsara, 206, 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008, 4, 5, 10, 16, Captur, Clio, Espace, Scenic, Dokker, Duster, Sandero
Za to na stronie 9. aż trzy modele z grona nas interesujących aut. Dacia Duster jako dziewiąty najchętniej kupowany model nowego samochodu w Polsce w okresie od stycznia do maja włącznie, oraz Renault Clio jako model dziesiąty. A obok skrócony cennik odświeżonej Dacii Dokker Stepway. Już wkrótce na naszych łamach test takiego samochodu.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.) wspomniano Peugeota 208, Renault Clio, Citroëna Berlingo, Peugeota 508, Citroëna C4 Cactusa i Dacię Duster.
Citroëna C3 Aircrossa i zastępowane przez niego C3 Picasso, a do tego Peugeota 2008 i Renault Captura wspomniano i pokazano na zdjęciach (poza C3 Picasso) w artykule poświęconym Kii Stonic (strony 12-15).
Jak wiecie, Peugeot 308 przeszedł właśnie lekki lifting stylistyczny. Więcej zmian znaleźć można pod karoserią – nowe silniki, nowe skrzynie, bogatsze wyposażenie. Traktuje o tym artykuł, jaki MOTOR zamieścił na stronach 16-17. Najważniejsze zmiany, to nowy diesel 1.5 HDi, filtr cząstek stałych przy silniku 1.2 PureTech oraz 8-biegowy automat z motorem HDi 180. Zaszczepiono tez w kompaktowym Peugeocie znane już z modeli 3008 i 5008 systemy bezpieczeństwa.
Na stronie 23. MOTOR zamieścił test Dacii Sandero napędzanej silnikiem 1.0 SCe. To motor dostarczający 73 KM maksymalnej mocy i 97 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka wolnossąca, która zadowoli oszczędnych kierowców o spokojnym charakterze. Ten trzycylindrowy silnik nie zapewnia sprinterskich osiągów, ale wiele osób kupujących Dacię z pewnością zadowoli. Zwłaszcza ludzi,. Którzy nie szukają sportowych wrażeń, a chcą się spokojnie, bezpiecznie i bez ponoszenia wysokich kosztów przemieszczać z miejsca na miejsce.
MOTOR słowami Redaktora Grabowskiego „zjechał” to Sandero dość konkretnie, ale przyznać trzeba, że w zasadzie jedynie za silnik. Doceniono przestronność i spory bagażnik, nawet na materiały wykończeniowe Autor specjalnie nie narzeka. Niezbyt się za to spodobały za miękkie siedzenia i zakrętki podłokietnik. Dobre noty zebrała stylistyka.
308-ka PureTech powróciła krótko na stronie 27., gdzie MOTOR pisze o filtrach cząstek stałych w samochodach z silnikami benzynowymi. Nie powinny one być zupełnie kłopotliwe dla użytkowników.
Artykuł o krótkoterminowym wynajmie samochodów („Samochody na minuty”) znajdziecie na stronach 38-40. Omówiono tam także ofertę TrafiCar, która pozwala na jazdę Renault Clio. Z porównania z konkurencyjnym przedsięwzięciem wynika, że rozwiązanie z Clio jest tańsze, acz auta mniej prestiżowe. Jeśli to dla kogoś ma znaczenie ;-)
MOTOR w dziale Używane proponuje też kilkanaście modeli w cenie poniżej 10.000 zł. To m.in. Citroën Xsara opisany na stronie 43. Napisano, że to model tani w eksploatacji (także w serwisie), o prostej budowie, a warto poszukać wersji z silnikiem 2.0 HDi. Można też skusić się na Renault 5 (strona 44.), ale tu niełatwo będzie znaleźć w Polsce interesujący egzemplarz. Innym godnym polecenia samochodem jest Peugeot 206, który to model MOTOR pokazał na stronie 46., tuż obok Renault Clio.
Wśród „najbardziej cenionych używanych minivanów” prym w tygodniku MOTOR wiedzie… Citroën C4 Picasso! Wśród 18 opisanych modeli znalazły się jeszcze Renault Scenic/Grand Scenic (miejsce 4.), Peugeot 5008 pierwszej generacji (12.) oraz Renault Espace/Grand Espace (15.). Artykuł poświęcony temu tematowi znajdziecie na stronach 48-49.
MOTOR Retro wspomina na stronie 54. o tym, jak to kiedyś można było kupić samochody Renault (modele 4, 10 i 16) w Polsce. A w zasadzie nie w Polsce, bo trzeba było je kupić za granicą, np. poprzez mieszkającą tam rodzinę, i dopiero wtedy sprowadzić do Polski, bądź osobiście, bądź poprzez firmę Polcomex. Wspomniano tez o przygotowaniach do Międzynarodowych Targów w Poznaniu, w których udział zapowiedziały m.in. Citroën, Peugeot, Renault i Simca.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze