Ja wiedziałem, że tak będzie… Chyba wszyscy znają ten cytat, ale tym razem naprawdę ja wiedziałem, że tak będzie. Škoda Scala dominuje w motogazetkach. Ani to ładne, ani faktycznie ciekawe, za to drogie, jak jasna cholera. Niby pełnoprawny kompakt, ale nawet Redaktorzy motopisemek przyznają, że dość wąski. Ale sikanie po nogach w niektórych mediach już się rozpoczęło. My jednak nie tego szukamy. Sprawdźmy, co MOTOR napisał w tym tygodniu o samochodach francuskich.
MOTOR nr 27 (3445) z 01.VII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Chausson, Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C4 Picasso, 206, 208, 2008, 307, 308, 8, Captur, Clio, Megane, Modus, Zoe, A110, Duster, Sandero, Astra, Insignia, Zafira
Na początek mam dla Was ciekawostkę. Zerknijcie na zrzut ekranu z profilu tygodnika MOTOR na Facebooku. I na komentarz otoczony czerwonym owalem. Bójcie się, Motorze, oto nadchodzę ;-)
Citroëna, Peugeota i Renault wspomniał we „wstępniaku” (strona 3.) Redaktor Burmajster. Okazją były wyniki średniej emisji dwutlenku węgla. Francuskie marki są tu w ścisłej czołówce.
Na stronie 4. pojawiło się zdjęcie przedliftingowego Citroëna BX ilustrujące list czytelnika tygodnika MOTOR wyrażający zdziwienie, że to auto może być na żółtych tablicach. Może – od zakończenia produkcji minęło już (właśnie w bieżącym roku) ćwierć wieku. A i to jeśli chodzi o wersję Break (kombi), bo hatchbacka przestano produkować w roku 1993. W dodatku dziś jest to już naprawdę unikatowy samochód. Kiedy jeszcze aktywnie działałem w Klubie Cytrynki, BX-ów było mnóstwo. Dziś spotyka się ten samochód wyjątkowo rzadko, głównie na zlotach marki, bądź modelu.
Renault 8 Gordini wspomniano krótko na stronie 10. wspominając zmarłego kierowcę rajdowego, Krzysztofa Komornickiego. Kierowca ten prowadząc właśnie francuską rajdówkę wygrał 51 lat temu Rajd Polski.
Na tej samej stronie, odrobinę niżej, znalazła się malutka wzmianka o wprowadzeniu do oferty mocniejszej, bo 292-konnej wersji Alpine A110S.
Rozwinięcie „wstępniaka” znajdziecie na stronach 10-11.Marki Peugeot, Citroën i Renault znajdują się w gronie sześciu najlepszych pod względem niskiej emisji dwutlenku węgla. Marka DS Automobiles zajmuje pozycję dziewiątą. Jedynie Dacia uplasowała się w drugiej dziesiątce, ale z całkiem dobrym wynikiem.
Renault Zoe został poddany lekkiemu liftingowi, o czym MOTOR informuje na stronie 11.
Skrócony cennik Nowego Opla Zafiry znajdziecie na marginesie strony 11.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) wspomniano Dacię Sandero, Opla Astrę, Opla Insignię, Opla Mokkę X oraz Peugeota 308.
Na tej samej stronie znajdziecie garść informacji i trzy zdjęcia nowej generacji Peugeota 2008. Oprócz wzmianki o 208-ce napisano też m.in. że Nowy 2008 urósł na tyle, że będzie go można zaliczać do segmentu kompaktowych SUV-ów!
Z tabelki zamieszczonej jeszcze niżej wynika, że skumulowana sprzedaż Dacii Duster za pierwszych pięć miesięcy br. zaowocowała trzecim miejscem na liście najchętniej kupowanych nowych aut w naszym kraju!
Zapis wrażeń z portugalskich jazd najnowszą generacją Renault Clio MOTOR zamieścił na stronach 14-15. Swoimi wrażeniami podzieliłem się z Wami niespełna tydzień temu. Redaktor Jacek Franek chwali piątą generację Clio. Wspomina podobieństwo do Megane. Pozytywnie wypowiada się o przestronności, prowadzeniu, bagażniku, dostrzega nawet zaletę w wysokim progu ładunkowym (wyższa wytrzymałość w przypadku najechania na tył auta)! Wspomina o elementach jazdy półautonomicznej. Ostateczna ocena, to cztery gwiazdki na pięć możliwych.
Renault Megane wspomniano także w długim (aż sześć stron!) teście Škody Scali.
Cztery miejskie SUV-y, czy może raczej crossovery MOTOR porównał na stronach 22-28. Rewnault Captur tego starcia wygrać nie mógł, skoro w porównaniu wzięły udział Volkswagen T-Cross, Kia Stonic i Mazda CX-3. I faktycznie – niemiecki samochód wygrał plasując się przed koreańskim. Renault zajęło trzecie miejsce dopóki nie uwzględniono kosztów i wyposażenia. Po wliczeniu punktacji za te elementy testu wyrównało wynik Kii. Mazda przegrała na całej linii.
Nieźle oceniono silnik 1.3 TCe, pochwalono materiały wykończeniowe Captura, spodobało się też zawieszenie. Wprawdzie uznano, że francuskie auto prowadzi się wprawdzie nieco topornie i bez błysku, co budzi we mnie wewnętrzny sprzeciw, ale pewnie i ze sporą dawką komfortu. Captur najlepiej w teście hamuje. Jak zwykle skrytykowano też system multimedialny, choć działanie nawigacji pochwalono. Nie spodobał się fakt, iż Captur nie ma kurtyn powietrznych.
Fragment Citroëna Grand C4 Picasso widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35. Choć może to być także Grand C4 SpaceTourer.
Z kolei na stronie 36. Można dostrzec na zdjęciu Dacię Sandero Stepway.
Peugeota i Renault jako dostawcę silników wysokoprężnych do, odpowiednio, Toyoty Aygo i Nissana Micry wspomniano na stronie 40.
Wśród popularnych na rynku wtórnym kabrioletów wspomniano Renault Megane CC i Peugeoty 206 CC i 307 CC.
Renault Modusa wspomniano w kontekście wystąpienia Nissana Note w porównaniu miejskich mikrovanów (dział Używane, strony 42-47).
Autobusy Chausson wspomniano w dziale MOTOR Retro (strona 54.).
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze