Renault Clio R.S. i Citroën Xsara, to jedyne francuskie samochody, jakie pojawiły się na zdjęciach zamieszczonych na okładce aktualnego „Motoru”. Niewiele, ale może wewnątrz numeru treści interesujących miłośników samochodów francuskich będzie więcej, bo przecież my – miłośnicy – też chcielibyśmy móc czytać o naszych ulubionych autach w prasie. Wszak prowadzony przez nas wortal, to tylko wierzchołek góry lodowej potrzeb ;-) I choć staramy się, jak możemy, to jednak piszemy tu w czasie wolnym, a tego przecież nie mamy zbyt dużo.
„Motor” nr 27 (3132) z 1.VII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C8, Xsara, Xsara Picasso, 208, 2008, 307, 406, 407, Captur, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Logan
Małą fotkę Clio R.S. znajdziecie w lewym dolnym rogu strony 4. i jest to pierwsza wzmianka o francuskim aucie w aktualnym „Motorze”.
Kolejną znajdziecie na stronie 6., w tym samym mniej więcej miejscu. Dotyczy ona planów zaangażowania się Citroëna w serię wyścigową WTCC.
Na tej samej stronnie znajdziecie też tabelkę z dziesiątka najchętniej kupowanych marek w Unii Europejskiej w maju. Wynika z niej, że Peugeot jest na czwartym miejscu, Renault na szóstym, a Citroën tę dziesiątkę zamyka. Wszystkie marki, poza dziewiątym w stawce Mercedesem, wykazały spore spadki sprzedaży.
Na stronie 7. pojawiła się notatka o rodzinie wspólnych modułów produkcyjnych wprowadzanej przez Renault i Nissana. Platformę nazwaną Common Module Family (CMF) przedstawiliśmy Wam szerzej przedwczoraj, a już wcześniej wspominaliśmy o tej technologii. „Motor” wspomniał m.in. o Espace, Lagunie i Scenic’u.
Krótka wzmianka o bardzo dobrym wyniku testu zderzeniowego Nowego Citroëna C4 Picasso przeprowadzonego przez EuroNCAP pojawiła się na stronie 9., tuż nad informacją o liftingu Koleosa. Lekko odmieniony SUV Renault pojawi się w Polsce pod koniec roku.
Espace pojawiło się ponownie na stronach 12-15 w materiale poświęconym przyszłości minivanów. Wspomniano tam także o Modusie, Capturze, Peugeocie 2008 oraz Nowym C4 Grand Picasso i C8, ale dziwnym trafem dominują w tym materiale auta z koncernu VAG…
Wzmianki o Renault Megane R.S. pojawiły się na stronach 16-17 w materiale poświęconym 204-konnej Kii Pro_cee’d GT.
Wspomniane na wstępie Renault Clio R.S. zaprezentowano w teście zamieszczonym na stronach 22-24. 200-konne miejskie autko ma po raz pierwszy w swojej historii dwusprzęgłową skrzynię, której czas zmiany biegu porównano z czasem kilku innych aut, dziwnym trafem samych drogich i mocnych: bolidem F1, Mercedesem SLS AMG GT, Porsche 918 Spyder, Mercedesem E63 AMG, Ferrari Enzo i Nissanem GT-R. A gdzie jakikolwiek rywal z niższej półki, w tym tak zachwalane za szybkość działania skrzynie DSG w samochodach koncernu VAG??? Porównujmy porównywalne, Panowie, a nie auta, których Wasz przeciętny czytelnik nigdy nawet nie widział na żywo!
Ogólnie pochwalono Clio R.S., choć nie mogło być tak cudownie – skrytykowano choćby to, że łopatki do zmiany biegów nie obracają się wraz z kierownicą (są znacznie droższe samochody, w których też się nie obracają). Nie spodobały się też twarde plastiki deski rozdzielczej i niezbyt czytelne zegary. A na koniec uznano, że brakuje temu modelowi charakteru…
Peugeota 2008 zaprezentowano na stronach 26-27. Nie mogło tam oczywiście zabraknąć wzmianek o 208-ce. Ale miejski crossover jest samochodem droższym, choć także większym. Tutaj też, podobnie, jak w „Auto Moto”, którego przegląd pojawi się na naszych łamach w najbliższą niedzielę, skrytykowano dźwignię hamulca ręcznego (nic dziwnego – oba pisma wydaje to samo wydawnictwo), a i reszta opinii jest bardzo zbliżona. Wszak opisywano dokładnie ten sam egzemplarz samochodu.
Renault Twingo i Lagunę, Citroëna Xsarę oraz fragment Citroëna C3 dostrzec można na zdjęciach ilustrujących artykuł „Drogi ze szczególnymi zasadami ruchu” zamieszczony na stronach 42-43.
Silniki Renault, choć nie tylko, wspomniano w tekście opublikowanym na stronie 44.
Peugeota 307 SW można wypatrzyć na zdjęciu na stronie 45.
Wśród 50 samochodów, które świetnie znoszą zasilanie LPG (strony 46-51) wymieniono Citroëna Xsarę 1.4 16v, oraz C3-kę z takim silnikiem, a także C4-kę z motorem 1.6 16v i Xsarę Picasso 1.8 16v, Dacię Logan 1.6 8v, Peugeoty 307 1.6 16v, 406 2.0 16v i 407 2.0 16v oraz Renault Clio 1.4 16v, Megane 1.4 16v, Scenic’a 1.6 8v i Lagunę 1.8 16v.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach w napisano w aktualnym „Motorze”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze