Peugeota 5008, Renault Trafic’a oraz Alfę Romeo 159 można dostrzec na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR Reprezentują one gamę modeli pozostających w kręgu naszego zainteresowania. Czy warto kupić bieżące wydanie pisma? Sprawdźmy!
MOTOR nr 28 (3707) z 08.VII.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Aircross, C4 Picasso, C5 Aircross, C-Crosser, DS 8, DS Aero Sport Lounge, 206, 2008, 3008, 407, 5008, e-208, Arkana, Captur, Fluence, Kadjar, Koleos, Thalia, Trafic, Duster, Sandero, Adam
Już na stronie 6. MOTOR wspomina krótko o tym, że na rynek wchodzi Opel Mokka w wersji mHEV. Auto w tej wersji kosztuje niemal 130.000 zł.
Na stronach 6-7 MOTOR pisze o spadkach sprzedaży aut elektrycznych na Starym Kontynencie. Przy okazji podaje dziesięć najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych w Europie. Na miejscu 6. plasuje się Peugeot e-208 i jego sprzedaż akurat trochę wzrosła.
O nowym, szykowanym dopiero do premiery modelu marki DS. Automobiles MOTOR pisze na dole strony 7. Wspomniano, że proporcje nadwozia są inspirowane koncepcyjnym DS Aero Sport Lounge. Redakcja pisze, że nie wiadomo, jakie oznaczeni otrzyma ten model, ale nie wyklucza DS 8.
Nissan pokazał niedawno nowego Qashqaia, odbyła się też już europejska premiera prasowa, z której wrażenia możecie przeczytać na stronie 13. Polska premiera jest zaplanowana za niespełna miesiąc i mamy wziąć w niej udział. MOTOR ocenił auto na cztery gwiazdki chwaląc oszczędny i solidny napęd oraz poprawiony komfort. Dobre noty zebrały też układ kierowniczy, siedzenia i przestronność.
Test Citroëna C5 Aircross mHEV 136 e-DCT6 Max znajdziecie dokładnie pośrodku numeru – na stronach 24-25. Skrzynia biegów, jak zauważyliście, ma już tylko sześć przełożeń, została więc nieco wykastrowana względem do niedawna stosowanej przekładni EAT8. Tyle, że teraz jest to już skrzynia dwusprzęgłowa.
Hybrydowa odmiana jest o mniej więcej 100 kg cięższa od zwykłej 1.2 PureTech, a kilka dodatkowych KM nie rekompensuje wzrostu masy, zwłaszcza, że maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian. W efekcie ta wersja odrobinę gorzej przyspiesza, za to MOTOR pisze wprost – auto przyjemniej (płynniej) porusza się w ruchu miejskim. Zadowoleni będą też kierowcy, dla których koszty tankowania mają duże znaczenie – odmiana mHEV zużywa nawet do 1,5 l/100 km benzyny mniej, niż zwykła wersja benzynowa.
Wśród potencjalnych rywali pokazano m.in. Dacię Duster, ale to auto dużo tańsze i jednak nieco mniejsze.
Jest spora grupa osób, dla których utrata wartości ma wręcz kluczowe znaczenie. To gównie oni będą zachwyceni artykułem zamieszczonym przez MOTOR na stronach 32-35 traktującym właśnie o autach najmniej i najbardziej tracących na wartości. Na bardzo wysokie wartości rezydualne możecie liczyć w przypadku np. Renault Trafic’a, Dacii Sandero, Alfy Romeo 159, Peugeoty 407, 206 i 3008, Renault Thalii, Renault Fluence’a, czy Opla Adama. Dużo tracą na wartości drogie modele marek niemieckich – po tej stronie zestawienia nie pokazano żadnego samochodu francuskiego!
W dziale Używane MOTOR na stronie 37 pokazał 10 najlepszych tanich aut wg brytyjskiego https://honestjohn.co.uk. W stawce znalazły się Citroën Grand C4 Picasso, Dacia Duster oraz Fiat 500.
Można narzekać i rozpaczać, ale fakty są jednoznaczne – świat kocha SUV-y u crossovery. MOTOR w tym tygodniu zaprezentował francuskie auta tego typu i przedstawił je na stronach 38-41. Uszeregował je markami, więc po kolei możecie poczytać o Citroënach C3 Aircross, C4 Aircross, C-Crosserze, C5 Aircross, Renault Capturze I, Arkanie, Capturze II, Koleosie II, Koleosie I, Kadjarze oraz o Peugeotach 2008 I, 3008 (I i II generacji) oraz 5008 II. Każdemu modelowi poświęcono niezbyt dużo miejsca, ale najważniejsze informacje się znalazły.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze