Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2018

5 72

Dość późno w tym tygodniu zapraszamy Was na przegląd prasy. Zaczynamy od tygodnika MOTOR, który – nie licząc logo Renault – kompletnie zignorował na okładce istnienie francuskiej motoryzacji. A jak będzie w środku numeru? Sprawdźmy!

 

MOTOR nr 29 (3395) z 16.VII.2018
Wydawca:Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, Nemo, Pluriel, DS 5, 206+, 3008, Bipper, Rifter, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Vel Satis, Nova

 

Wstępniak został poświęcony Tesli. Prawdę mówiąc nie rozumiem tego szumu panującego wokół tej marki. Owszem – samochody mogą się podobać, są ciekawe stylistycznie. Mają dobre osiągi. Ale ich produkcja kuleje, jakość podobno też. Mimo to ludzie wpłacają kasę i czekają na zamówione auta długo i boleśnie. W Polsce oficjalnego serwisu nie ma. Chiny na punkcie Tesli oszalały, więc – tak podaje MOTOR – marka planuje uruchomić tam produkcję. Zapowiedzi znowu są szumne, niczym ambicje aktualnego polskiego rządu, ale czy naprawdę będą tam budować pół miliona aut rocznie, skoro w Stanach, swoim mateczniku, nie są w stanie wyprodukować 5.000 tygodniowo? I czy na te pół miliona Tesli rocznie znajdą się w Chinach chętni? Bo że są tych chętnych tysiące, to zrozumiałe, ale pół miliona rocznie, to nawet w tym kraju nie jest takie oczywiste. Czy więc nie jest to znowu  generowanie szumu, a nie produkcji? Cóż – to też sposób na wyciąganie kasy z ludzi…

Na stronie 4. MOTOR opublikował wyniki sondy, w której zapytano respondentów, który z kompaktowych SUV-ów jest najciekawszy. To pokłosie porównania sprzed tygodnia. Na pierwszym miejscu Tiguan, co oznacza, że respondenci nie zrozumieli pytania ;-) Bo co w tym aucie jest ciekawego? Ale na drugiej pozycji uplasował się Peugeot zdobywając tylko 0,65 punktu procentowego mniej! Wynik Tiguana, to 16,99%, Peugeota – 16,34%! Renault Kadjar zajął przedostatnie, jedenaste miejsce z 2,40% wskazań.

Na stronach 6-8 zamieszczono artykuł poświęcony Nissanowi Qashqaiowi. W tekście tym wspomniano Renault, a także konkretnie Renault Scenic’a.

44 nieudane modele tyluż marek MOTOR zaprezentował na stronach 10-11. Zaliczył do tego grona takie modele jak Citroën C3 Pluriel, Dacia Nova, DS 5, Peugeota 206+ oraz Renault Latitude. No cóż, wrażenie niezrozumienia motoryzacji przez MOTOR pogłębia się. My na przykład kochamy DS5 za fantastyczny wygląd i niepowtarzalny lotniczy styl wnętrza.

W dziale Motorynek (margines strony 12.) pokazano Citroëna C3 Aircross Rip Curl i Peugeota Riftera.

Na tej samej stronie znajdziecie krótką notatkę poświęconą okularom mającym niwelować skutki choroby lokomocyjnej. Okulary opracował Citroën.

Pozostając wciąż na stronie 12. natkniecie się na tabelkę, z której wynika, że w pierwszym półroczu 2018 roku Renault było szóstą najchętniej wybieraną marką na rynku aut osobowych w Polsce. Dacia zajęła miejsce ósme.

W materiale poradnikowym zamieszczonym na stronach 28-31 parokrotnie wspomniano silniki Grupy PSA.

O forach motoryzacyjnych, także tych poświęconych markom francuskim, MOTOR pisze na stronach 32-33. O nas z jakiegoś powodu nie wspomina, choć my o tym tygodniku piszemy co kilka dni ;-)

Citroëna Nemo i Peugeota Bippera wspomniano w dziale Używane, w którym w tym tygodniu MOTOR prezentuje Opla Corsę D.

Wśród rzekomo ryzykownych diesli MOTOR wymienia – na stronach 46-47 – motor 1.9 dCi spotykany m.in. w Renault Megane, Kangoo, Scenic’u i Lagunie. Zwraca też uwagę na silnik 3.0 dCi spotykany m.in. w Renault Espace i Vel Satisie.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
Bee!cindarKasjuszKrzysztofRumcajs Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rumcajs
Gość
Rumcajs

A Opel? To już prawie marka francuska …

cindar
Gość
cindar

Idioci z Motoru… Jedyne co mogę zarzucić DS5 to zawieszenie, które jest zbudowane twardo, na wzór Japończyka albo Niemca, gdy ja wolę bardziej komfortowo.

Bee!
Gość
Bee!

Ja francuskie auto ma miękkie zawieszenie, to autem buja, a jak jest twarde, to jest niewygodne. Ot taka logika „naszych” gazetek. Co innego u VAGa, tam miękkie zawieszenie jest super komfortowe, a twarde pozwala świetnie się autu prowadzić. Niestety, żyjemy w czasach podwójnych standardów.