czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-07-19
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
43 3
5
40
UDOSTĘPNIEŃ
132
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Dość późno w tym tygodniu zapraszamy Was na przegląd prasy. Zaczynamy od tygodnika MOTOR, który – nie licząc logo Renault – kompletnie zignorował na okładce istnienie francuskiej motoryzacji. A jak będzie w środku numeru? Sprawdźmy!

 

MOTOR nr 29 (3395) z 16.VII.2018
Wydawca:Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, Nemo, Pluriel, DS 5, 206+, 3008, Bipper, Rifter, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Vel Satis, Nova

 

Wstępniak został poświęcony Tesli. Prawdę mówiąc nie rozumiem tego szumu panującego wokół tej marki. Owszem – samochody mogą się podobać, są ciekawe stylistycznie. Mają dobre osiągi. Ale ich produkcja kuleje, jakość podobno też. Mimo to ludzie wpłacają kasę i czekają na zamówione auta długo i boleśnie. W Polsce oficjalnego serwisu nie ma. Chiny na punkcie Tesli oszalały, więc – tak podaje MOTOR – marka planuje uruchomić tam produkcję. Zapowiedzi znowu są szumne, niczym ambicje aktualnego polskiego rządu, ale czy naprawdę będą tam budować pół miliona aut rocznie, skoro w Stanach, swoim mateczniku, nie są w stanie wyprodukować 5.000 tygodniowo? I czy na te pół miliona Tesli rocznie znajdą się w Chinach chętni? Bo że są tych chętnych tysiące, to zrozumiałe, ale pół miliona rocznie, to nawet w tym kraju nie jest takie oczywiste. Czy więc nie jest to znowu  generowanie szumu, a nie produkcji? Cóż – to też sposób na wyciąganie kasy z ludzi…

Na stronie 4. MOTOR opublikował wyniki sondy, w której zapytano respondentów, który z kompaktowych SUV-ów jest najciekawszy. To pokłosie porównania sprzed tygodnia. Na pierwszym miejscu Tiguan, co oznacza, że respondenci nie zrozumieli pytania ;-) Bo co w tym aucie jest ciekawego? Ale na drugiej pozycji uplasował się Peugeot zdobywając tylko 0,65 punktu procentowego mniej! Wynik Tiguana, to 16,99%, Peugeota – 16,34%! Renault Kadjar zajął przedostatnie, jedenaste miejsce z 2,40% wskazań.

Na stronach 6-8 zamieszczono artykuł poświęcony Nissanowi Qashqaiowi. W tekście tym wspomniano Renault, a także konkretnie Renault Scenic’a.

44 nieudane modele tyluż marek MOTOR zaprezentował na stronach 10-11. Zaliczył do tego grona takie modele jak Citroën C3 Pluriel, Dacia Nova, DS 5, Peugeota 206+ oraz Renault Latitude. No cóż, wrażenie niezrozumienia motoryzacji przez MOTOR pogłębia się. My na przykład kochamy DS5 za fantastyczny wygląd i niepowtarzalny lotniczy styl wnętrza.

W dziale Motorynek (margines strony 12.) pokazano Citroëna C3 Aircross Rip Curl i Peugeota Riftera.

Na tej samej stronie znajdziecie krótką notatkę poświęconą okularom mającym niwelować skutki choroby lokomocyjnej. Okulary opracował Citroën.

Pozostając wciąż na stronie 12. natkniecie się na tabelkę, z której wynika, że w pierwszym półroczu 2018 roku Renault było szóstą najchętniej wybieraną marką na rynku aut osobowych w Polsce. Dacia zajęła miejsce ósme.

W materiale poradnikowym zamieszczonym na stronach 28-31 parokrotnie wspomniano silniki Grupy PSA.

O forach motoryzacyjnych, także tych poświęconych markom francuskim, MOTOR pisze na stronach 32-33. O nas z jakiegoś powodu nie wspomina, choć my o tym tygodniku piszemy co kilka dni ;-)

Citroëna Nemo i Peugeota Bippera wspomniano w dziale Używane, w którym w tym tygodniu MOTOR prezentuje Opla Corsę D.

Wśród rzekomo ryzykownych diesli MOTOR wymienia – na stronach 46-47 – motor 1.9 dCi spotykany m.in. w Renault Megane, Kangoo, Scenic’u i Lagunie. Zwraca też uwagę na silnik 3.0 dCi spotykany m.in. w Renault Espace i Vel Satisie.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2063008BipperC3C3 AircrossCitroenDaciaDS 5DS AutomobilesEspaceKadjarKangooLagunaLatitudeMeganeMOTORNemoNovaPeugeotPlurielRenaultRifterScenicVel Satis
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Poprzedni

Renault Megane R.S. Trophy – nowy model w szczegółach

Następny

Test: Nowa Dacia Duster 1.5 dCi – jak jeździ budżetowy SUV?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Dacia Duster 1.5 dCi

Test: Nowa Dacia Duster 1.5 dCi – jak jeździ budżetowy SUV?

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 29/2018

nowy-renault-duster

Nowy Duster trafia do Arabii Saudyjskiej pod znakiem Renault i skrzynią CVT!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.