Peugeota 308 oraz Renault Megane można dostrzec na okładce ostatniego lipcowego wydania tygodnika MOTOR. Znajdziecie je w gronie używanych kompaktowych kombi, jakie Redakcja postanowiła porównać w dziale Używane.
MOTOR nr 31 (3397) z 30.VII.2018
Wydawca:Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, DS, 3 Crossback, 208, 308, 508, Clio, Megane, Sandero
Pierwsze wzmianki o francuskich samochodach pojawiają się dopiero na stronie 9., w dziale Przyszłe premiery. MOTOR zapowiada nowe generacje Dacii Sandero, Peugeota 208, Renault Clio, oraz nowy francuski model, DS 3 Crossback.
Renault Grand Scenic posłużył do sesji fotograficznej ilustrującej artykuł poświęcony temu, co bardziej rozprasza uwagę – dzieci w samochodzie, korzystanie z telefonu, czy jazda po spożyciu alkoholu. Materiał ten znajdziecie na stronach 32-35
Francuskie marki (Citroën, Renault) zostały wspomniane w dziale Porady w artykule o awaryjności wyposażenia dzisiejszych samochodów. Na stronach 36-39 wymieniono wiele podzespołów i szacunkowy czas do wystąpienia pierwszej poważniejszej awarii.
Citroëna C3 Picasso widać na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 41.
O skrzypienie podczas skręcania Renault Megane II pyta czytelnik tygodnika na stronie 42. MOTOR odpowiada, że przyczyną mogą być łożyska kolumn McPherson.
Na stronie 43. znajdziecie diagram, który prezentuje liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników aut poszczególnych marek w przeliczeniu na 100 samochodów. W Citroënie wskaźnik ów wynosi – wg J.D. Power – 155, o 30 mniej, niż w BMW i o 8 mniej, niż w Audi. Wskaźnik Dacii, to 138, a średnia – 133. Renault uzyskało 131, tylko o 3 więcej od Volkswagena. Peugeot ma znakomite 108.
Na tej samej stronie wspomniano też o rosnącym zapotrzebowaniu na używane hybrydy. Okazuje się, że Polacy szukają nie tylko Toyot, ale i np. Peugeotów 508 RXH. Faktycznie – ostatnio zacząłem częściej widywać na polskich drogach te samochody.
No i czas na to, od czego się zaczęło na okładce. Używane kompaktowe kombiaki. Dziesięć modeli, w tym dwa francuskie. Założona cena na rynku wtórnym – między 20.000, a 40.000 zł. Spore widełki, pewnie po to, by się w nich zmieściły używane Golfy ;-) I faktycznie – to poza Hondą Civic (od 38.000 zł) jeden z dwóch samochodów w cenie rzędu „od 35.000 zł”. Owszem, stosunkowo nowy, bo raptem pięcioletni. Tańsi rywale, jak np. Megane III, byli produkowane już wcześniej, w tym przypadku w latach 2009-2015. Ale już Peugeot 308 II oferowany od roku 2014 jest dostępny na rynku wtórnym dużo taniej od Golfa – od 30.000 zł.
Peugeota pochwalono za wyjątkową przestronność, komfort i udane jednostki wysokoprężne. MOTOR powołuje się na statystyki, wg których 308-ka jest wyjątkowo niezawodnym samochodem w tym segmencie. Pochwalono zawieszenie i wyjątkowo oszczędne silniki PureTech. To dość popularny przymiotnik w opisie francuskiego kompaktowego kombi ;-) Za to ponarzekano trochę na benzynowe silniki 1.6 i stwierdzono, że wnętrze wciąż budzi kontrowersje.
Renault Megane jest najstarszą porównaną konstrukcją, a więc stoi pod tym względem po przeciwnej stronie stawki, aniżeli wspomniany Peugeot 308. Atrakcyjne ceny zakupu wynikają nie tylko z tego faktu, ale i z potencjalnych obaw ewentualnych klientów. Nie ma się co bać! MOTOR chwali szeroką gamę silnikową i doradza zakup bogatszych wersji, by cieszyć się wyposażeniem i lepszymi materiałami wykończeniowymi. Odradza natomiast wersję Generation, typowo flotową. MOTOR odradza w zasadzie tylko silniki 1.5 dCi i 1.9 dCi. Nietrudno o tanie części zamienne, nowe i używane.
Cały materiał poświęcony tym kompaktowym kombiakom znajdziecie na stronach 44-53.
Przód Citroëna DS można dostrzec na reprodukcji okładki tygodnika MOTOR sprzed 50 lat (strona 54. dział MOTOR Retro).
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze