To, mam wrażenie, nie zdarzało się często – zapowiedź pierwszego testu Škody umieszczona w dolnej części okładki? Czyżby MOTOR zaczynał zmieniać front? Tylko w jaką stronę? Koreańską? Za to nie bez satysfakcji stwierdzam, że w górnej części strony tytułowej widać Renault Captura, jako jednego z gwiazdorów porównania najlepszych małych crossoverów dostępnych na tynku wtórnym. Są tam też Opel Crossland X oraz Nissan Juke. Poza tym na okładce można też dostrzec Renault Megane.
MOTOR nr 31 (3710) z 29.VII.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 X, DS 8, 2008, Captur, Clio, R4, Bigster, Duster, Astra, Crossland X, Mokka
Kończy się lipiec, czas więc najwyższy na stronniczy przegląd tygodnika MOTOR, ostatniego datowanego na lipiec numeru tego pisma.
Wiele osób ma już dość wszechobecnych SUV-ów. Ja nie byłem nigdy fanem tego typu nadwozia, choć dostrzegam zalety wielu konstrukcji. Tak się jednak złożyło, że od kilku lat sam jeżdżę SUV-em i sobie chwalę. Owszem, wcześniej używany przeze mnie minivan był – moim zdaniem – znacznie bardziej funkcjonalny, ale wraz z wiekiem zmienia się sytuacja rodzinna i tamtego samochodu już nie potrzebowałem. Kompaktowy SUV w postaci Renault Kadjara okazuje się całkiem dobrym rozwiązaniem dla zaspokajania potrzeb transportowych mojej rodziny.
Rynek SUV-ów jednak nie zwalnia – rozwija się wręcz, ku utrapieniu niektórych osób. Świadczy o tym choćby artykuł, jaki MOTOR zamieścił na stronach 4-5. Wiele marek zapowiada kolejne auta tego typu. W materiale pojawiły się wzmianki o Dacii Bigster (wspomniano też Dustera) oraz DS 8.

Na stronie 6. MOTOR wspomina, że na 1. października zaplanowano europejską premierę Mitubishi Outlandera.
Strona 7 przynosi informację o planach wprowadzenia na rynek Nissana Ariya w wersji Nismo, o czym pisaliśmy już nieco ponad tydzień temu.
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alfę Romeo Stelvio, Citroëna C4 X po liftingu, Dacię Bigster, DS 8 i Renault 4.
O wynikach testów zderzeniowych kilku aut MOTOR pisze na stronie 9. Jednym z tych samochodów jest Dacia Duster, która uzyskała tylko trzy gwiazdki, Dlaczego tak się stało pisaliśmy dwa i pół tygodnia temu.
Dopiero na stronie 37. znalazłem kolejną wzmiankę o samochodzie znajdującym się w kręgu naszych zainteresowań. MOTOR pisze tam o prawie nowych autach – często po wynajmie długoterminowym lub leasingu. Wśród dziesięciu najpopularniejszych dostrzega Opla Astrę.
To co – może jednak miejskiego SUV-a albo crossover? Na rynku wtórnym można znaleźć wiele ofert tego typu aut. MOTOR przejrzał rynek i opisał wiele z nich, a tym takie, na które jest – że użyję korporacyjnej nowomowy – sfokusowany nasz portal. Na stronach 38-41 znajdziemy więc Citroëna C3 Aircrossa, Fiata Pandę, Nissana Juke’a, Peugeota 2008 I generacji, Opla Mokkę (z lat 2012-2019), Opla Crosslanda X oraz bardzo popularnego Renault Captura, przy którym wspomniano też Renault Clio.
Dla tych, którzy SUV-a – jakiegokolwiek – jednak nie chcą, MOTOR opisał klasyczne kompaktowe kombi – sylwetkę, która sukcesywnie przechodzi już do lamusa. Na stronach 42-45 znajdziecie opis Renault Megane IV Grandtour z silnikiem 1.3 TCe o mocy 115 KM. Opisany egzemplarz pochodzi z 2018 roku i zbliżył się właśnie do 180.000 km przebiegu. Jak spisywał się ten samochód przez pierwszych sześć lat użytkowania?
Okazuje się, że całkiem dobrze. MOTOR uznał, że wnętrze i jakość wykończenia, a także silnik, dynamikę i zużycie paliwa należy ocenić na 4 w pięciostopniowej skali. Podobną notę wystawiono za pomysły udane i irytujące, sytuację rynkową i utratę wartości oraz przegląd w serwisie. Na 3 oceniono trwałość podzespołów i typowe usterki. W efekcie więc Meganka 1.3 TCe uzyskała końcową notę 4, a to wydaje się sprawiedliwą notą.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano jeszcze Fiaty 126p i 125p.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze