Podwójny numer „Motoru”, który ukazał się w poniedziałek, jeszcze nie stracił na aktualności – na kolejny przyjdzie nam poczekać do 30.XII. i będzie on zapewne datowany już na przyszły rok. Tymczasem więc, jeszcze przed Świętami, zapraszam Was na przegląd wydania oznaczonego numerami 51/52 z kończącego się roku 2013.
„Motor” nr 51-52 (3156-3157) z 16.XII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: niespełna 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C-Elysee, C1, C4 Aircross, C4 Picasso, DS SUV, DS3, DS5, SM, Xsara Picasso, 108, 208, 2008, 301, 408, 508, i0n, Captur, Clio, Espace, Fluence, Koleos, Laguna, Megane, Twingo, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, sportowe
Na marginesie strony 11. znajdziecie pierwsze wzmianki na temat francuskiej motoryzacji. Są to zapowiedzi premier, jakie czekają nas w najbliższych latach. Możemy liczyć na lifting Citroëna DS3 (rzekomo jeszcze w tym roku, ciekawe, kiedy…), nowego Peugeota 108 (w roku 2014), Renault Twingo R.S. (w roku 2015), SUV-a gamy DS (2014), SUV-a gamy Megane (2015) oraz Renault Espace (2014).
Kolejna strona przynosi skrócony cennik Renault Megane po liftingu.
Znajdziecie tam też relację z Rajdy Barbórki, a w niej wzmiankę o występie Tomka Kuchara, który znów jechał Peugeotem 207 S2000.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 13. wynika, iż Renault Clio było ósmym najchętniej wybieranym w Polsce nowym samochodem – w ciągu 11 miesięcy zarejestrowano nad Wisłą 6.022 takie samochody.
Podsumowanie testów przeprowadzonych, czy może raczej opublikowanych przez „Motor” w roku 2013 znajdziecie na stronach 19-29. To taka trochę zapchajdziura, ale niech będzie – czasem faktycznie warto zrobić podsumowanie. A we wspomnianym materiale znalazły się mniejsze i większe wzmianki także o autach francuskich. Natraficie tam na Citroëny Berlingo, C-Elysee, C4 Aircross, C4 Picasso, DS5, Xsarę Picasso, Peugeoty 208, 2008, 301, 508 i i0n, Renault Captura, Clio, Megane oraz Dacie Logan i Lodgy.
Citroëna, Peugeota i Renault wspomniano na stronie 36., a dwie strony dalej, w tym samym materiale, zacytowano wypowiedź czytelników korzystających z Citroëna Xsary Picasso i Renault Megane.
Nie wiem, jaki sens mają porównania zamieszczone na stronach 40-43, czyli zestawienia dwukrotnie po 150 aut o „najtańszych i najdroższych koniach mechanicznych na rynku”. Wszak płaci się nie tylko za silnik i jego moc, ale wpływ na cenę ma też o wiele więcej elementów. No ale niech będzie. Wśród „najtańszych koni” wspomniano:
– Citroëny C-Elysee, C1;
– Peugeoty 208, 301;
– Renault Clio, Fluence, Twingo;
– Dacie Duster, Lodgy, Logan i Sandero.
Wśród najdroższych pojawiło się tylko jedno auto oferowane pod francuską marką: Peugeot i0n.
Przegląd automatycznych skrzyń biegów i ich ocenę zamieszczono na stronach 48-51. Znalazły się tam wzmianki o Peugeocie 408 i Renault Lagunie i Koleosie.
Wielu z nas ma z pewnością pewne marzenia motoryzacyjne. Próbę zaprezentowania kilkunastu z nich podjęto na stronach 60-65. Wprawdzie auta francuskie tam nie wystąpiły wprost, ale za to pojawiły się wzmianki o Citroënie SM oraz o francuskim silniku 2.9 V6.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w aktualnym numerze „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 51-52/2013
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze